V Londýně se otevírá rekonstruované nádraží St. Pancras

Fotogalerie ke článku (8)

St. Pancras

St. Pancras

St. Pancras

St. Pancras

St. Pancras

St. Pancras

St. Pancras

St. Pancras

St. Pancras

St. Pancras

St. Pancras

St. Pancras

Nové místo pro setkávání pod devítimetrovou sochou od Paula Daye.

Nové místo pro setkávání pod devítimetrovou sochou od Paula Daye.

Hodiny jsou přesnou replikou těch, které byly v roce 1970 prodány soukromému sběrateli.

Hodiny jsou přesnou replikou těch, které byly v roce 1970 prodány soukromému sběrateli.
Celá fotogalerie (8)

Přestavba původně viktoriánského nádraží v centru britské metropole trvala 11 let a činí z něj nyní jednu z nejluxusnějších "zastávek" ve Spojeném království.

V Londýně se dnes pro veřejnost poprvé otevřou brány rekonstruovaného železničního nádraží St. Pancras, odkud budou nově vyjíždět rychlovlaky Eurostar do evropských metropolí. Přestavba původně viktoriánského nádraží v centru britské metropole trvala 11 let a stála 800 milionů liber (přes 30 miliard korun). Cesta z Londýna například do Paříže se díky související modernizaci železničního koridoru zkrátí o 20 minut.
Rychlovlaky Eurostar, které míří z Británie tunelem pod Lamanšským průlivem do Evropy, vyjížděly až dosud z nádraží Waterloo. Rekonstruované nádraží St. Pancras, postavené v roce 1868, slavnostně otevřela královna Alžběta II. už minulý týden, první cestující ale vstoupí na perony teprve dnes - 14.11.2007.
Novinkou pro ně bude kromě terminálu také to, že cesta do blízkých evropských metropolí, například Paříže či Bruselu, bude výrazně rychlejší. Nová britská trať High Speed 1 v délce asi 109 kilometrů, která vede z Londýna k tunelu pod průlivem La Manche, totiž umožňuje rychlovlakům jet maximální rychlostí přes 300 kilometrů za hodinu i po britském území. Dosud musely tyto vlaky brát ohled na místní vlakovou přepravu, a jezdily proto pomaleji. Cesta z Londýna do Paříže bude trvat dvě hodiny a 15 minut.
Nádraží s typickou zaoblenou prosklenou střechou spočívající nad kolejemi na litinových sloupech projektoval viktoriánský inženýr William Barlow. Rekonstrukci původně navrhl známý britský architekt Norman Foster, později po něm ale štafetu převzal další architekt, Alastair Lansley.
Stanice, kde se zároveň nachází i zastávka několika linek metra, se má stát jedním z dopravních uzlů pro olympiádu, která se bude v britském hlavním městě konat v roce 2012.
Eurostar poprvé převezl cestující v roce 1994, po dlouho se opožďujícím otevření tunelu pod Lamanšským průlivem. Za loňský rok tento dopravce přepravil téměř osm milionů cestujících.

Zdroj: Zpráva ČTK, 13.11.2007 
 
Nádraží svatého Pankráce (St Pancras railway station) je významnou viktoriánskou stavbou, která se nachází v centru Londýna. Po dokončení roku 1868 (podle návrhu architekta Williama Barlowa) bylo nejrozsáhlejší zastřešenou stavbu na světě. Jeho výška dosahuje 34 a délka 210 metrů.
Více informací naleznete na: www.stpancras.com
Stavbaweb doporučuje virtuální prohlídku objektu.

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*