Přihlášky lze zasílat do poloviny března.
V Moravskoslezském kraji se už třetím rokem soutěží o nejlepší stavbu. Architekti, projektanti, stavebníci i majitelé mohou do soutěže přihlásit novostavby i rekonstruované objekty dokončené a zkolaudované během roku 2007 a 2008. Přihlášky mohou zasílat do poloviny března, najdou je na adrese www.stavbamsk.cz. Odborná porota vybere vítěze v pěti kategoriích. ČTK o tom informovala mluvčí soutěže Vendula Honová.
Přihlášené stavby mohou zvítězit v kategoriích rodinné a bytové domy, stavby občanské vybavenosti a průmyslové stavby. Pátou kategorií jsou dopravní, inženýrské a vodohospodářské stavby. V každé kategorii udělí porota hlavní cenu a dvě čestná uznání, může však udělit dvě první ceny nebo zvláštní cenu za vliv stavby na životní prostředí. Mezi jednotlivými vítězi pak jediný získá nejvyšší cenu Grand Prix.
Soutěž Stavba Moravskoslezského kraje 2008 si klade tradiční cíl – seznámit odbornou i laickou veřejnost se současnou úrovní stavitelství a architektury v kraji. Porota posoudí celkový architektonický výraz stavby a její zakomponování do okolního prostředí. Bude hodnotit také kvalitu stavebních prací, výběr materiálů, energetickou úspornost i originalitu.
Jedenáctičlennou porotu i letos tvoří členové Svazu podnikatelů ve stavebnictví, České komory autorizovaných inženýrů a techniků, Obce architektů i představitelé kraje.
Cenu Grand Prix loni vyhrál římskokatolický kostel v Ostravě-Zábřehu, jehož autorem je brněnský architekt Marek Štěpán. Kostel sv. Ducha dostal hlavní cenu také v kategorii stavby občanské vybavenosti, kde se o první místo dělil s rekonstrukcí nádražní budovy v Ostravě-Svinově. Do soutěže se loni zapojila také veřejnost, které se z 35 přihlášených staveb líbil nejvíce rodinný dům v Opavě-Kylešovicích od opavského architekta Davida Wittasska.
V prvním ročníku se nejvyšší cenu odnesla aula a centrum informačních technologií VŠB-TU v Ostravě-Porubě. Veřejnost ocenila parkovací dům Koma před svinovským nádražím.
Zdroj: Zpráva ČTK 12.1.2009
Souhlasím, že vliv Filharmonie na okolí bude menší než vliv okolí na Filharmonii. Ale pokud jde o problém dopravy a…
Tak možná proto, že potřebují změřit, za jak dlouho se napršená voda vsákne na přesně dané ploše? Přece jen jde…
Souhlasím s umístěním na nevhodném místě. Také se mi nelíbí rozsáhlost a velké pochozí rampy. Dopravní obsluha.Metro.Garaže.Tramvaje.Nádraží.
Hodně jsem už o téhle maltě četl a zjišťoval, zdá se mi to jako velmi dobrá volba na stavbu domu,…
Negativní vlivy nebude mít Filharmonie na okolí, ale okolí na Filharmonii. Koncentrace dopravních provozů aut na Magistrále, železnice na tratích…