V Praze je otevřena nová nákupní Galerie Fénix za 2,5 mld. Kč

Fotogalerie ke článku (2)

Galerie Fenix

Galerie Fenix

Galerie Fenix

Galerie Fenix
Celá fotogalerie (2)

Desetipodlažní komplex zahrnuje 81 obchodů s celkovou plochou kolem 12 000 metrů čtverečních a čtyřhvězdičkový kongresový hotel s 559 pokoji.

Investici 2,5 miliardy korun si vyžádala stavba nové nákupní Galerie Fénix, která bude ve čtvrtek 13.3.2008 otevřena v Praze - Vysočanech. Desetipodlažní komplex zahrnuje 81 obchodů s celkovou plochou kolem 12 000 metrů čtverečních a čtyřhvězdičkový kongresový hotel s 559 pokoji. Investorem projektu je skupina Czech Property Investments (CPI).

Generální ředitel CPI Zdeněk Havelka dnes ČTK sdělil, že kromě supermarketu Billa nabídne Galerie Fénix i obchody s oděvy, obuví, módními doplňky, sportovními potřebami, drogistickým zbožím, počítačovými hrami, domácími potřebami či parfémy. V nákupním centru mají pobočky i banky, cestovní kanceláře a bude v něm fungovat čistírna, kadeřnictví, lékárna a kopírovací centrum. Součástí nákupního centra jsou kavárny, restaurace a fitness a wellness centrum s bazénem.

Praha nyní disponuje více než 857 000 metry čtverečními maloobchodních ploch v nákupních centrech, velkoplošných obchodních jednotkách i prodejnách v centru města, čímž je nejrozvinutějším maloobchodním trhem ve střední Evropě. Některá pražská nákupní centra se kvůli rostoucímu počtu obchodních komplexů či špatnému umístění potýkají s nízkou návštěvností.

Havelka ale míní, že Galerie Fénix ve stále tvrdší konkurenci bez problému obstojí. "Galerie Fénix je lokálním nákupním centrem, rozhodně nechce konkurovat velkým obchodním střediskům na okraji Prahy. Galerie Fénix má sloužit především každodenním nákupům a návštěvám obyvatel Vysočan, podle toho se také utvářela skladba nájemců," uvedl.

Galerie Fénix je podle vedení CPI navíc umístěna v perspektivní části Prahy, která zažívá velký rozmach výstavby bytů i administrativních budov, díky čemuž by se počet obyvatel Vysočan měl v budoucnu zvýšit až o 40 000. "Občanská vybavenost Prahy-Vysočan je však stále nedostačující. Lidé museli až dosud jezdit za nákupy do přilehlých městských částí," podotkl manažer Galerie Fénix Luděk Stecker, podle kterého Galerie Fénix stojí v důležitém dopravním uzlu. "U Galerie Fénix se setkává 25 linek MHD včetně tramvají, autobusů a metra, jehož výstup ve stanici Vysočanská vede přímo do obchodních pasáží," podotkl.

Také podle Blanky Lichtensteinové z firmy Cushman & Wakefield, která se na pronájmu Galerie Fénix podílela, bude nový nákupní komplex těžit ze svého výhodného umístění. "Díky rostoucí oblibě této lokality se nám centrum podařilo pronajmout za rekordní dobu jednoho roku. Ke dni otevření je centrum skoro stoprocentně pronajaté," uvedla.

Plocha nákupních center by se letos v Česku měla podle průzkumu poradenské společnosti DTZ zvýšit o půl milionu metrů čtverečních z 1,773 milionu metrů čtverečních na zhruba 2,273 milionu metrů čtverečních. Tempo výstavby nákupních center tak bude výrazně rychlejší než v loňském roce, kdy se jejich plocha rozrostla o 190 000 metrů čtverečních.

Počet nákupních center se v ČR v následujících třech letech podle jednatele analytické společnosti Incoma Research Tomáše Drtiny zvýší až o třetinu. Nyní v českých městech funguje zhruba 230 nákupních center různých velikostí, z nichž osm desítek lze zařadit do kategorie velkých nákupních komplexů. "Posilovat budou všechny typy center," uvedl Drtina, podle kterého budou přibývat jak velké shopping mally, tak především méně rozložitá nákupní centra na okrajích menších měst, takzvané retail parky.

Podle Drtiny sehraje v budoucnu důležitou roli to, zda méně úspěšná centra mají dlouhodobého investora, který projekt podrží a bude se snažit zatraktivnit nabídku obchodů. V opačném případě hrozí, že z některých málo navštěvovaných nákupních center se v budoucnu stanou například skladiště, autobazary či kancelářské komplexy.

Zdroj: Zpráva ČTK 12.3.2008 

Doplněno Stavbaweb:
Praha 9-Vysočany, Náměstí OS
Investor: Czech Property Investments Group, a. s.
Autor: Dan Mrkos / Hexaplan International
Projekt: sdružení ateliérů ATREA, DELTAPLAN, HEXAPLAN INTERNATIONAL
Stavební managment: K4

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*