Frýdek-Místek 4. prosince (ČTK) – Ve Frýdku-Místku dnes otevřeli novou lávku přes řeku Ostravici pro pěší i cyklisty. Propojila vybudované významné cyklistické trasy podél obou břehů řeky a zároveň zkrátí lidem cestu mezi centrem Místku a novým autobusovým a vlakovým nádražím. Vybudování lávky stálo 12 milionů korun. ČTK to řekla mluvčí frýdecko-místeckého magistrátu Jana Matějíková.
Betonová lávka má unikátní konstrukci. Je 100 metrů dlouhá, tři metry široká a má osvětlení v zábradlí. „Pro tento typ lávek jsou přirozené průvěsy jednotlivých polí mostovky, ale také kmitání. Lidé mohou při přechodu nebo zastavení na konstrukci registrovat velmi mírné houpání nebo chvění,“ popsal náměstek frýdecko-místecké primátorky Miroslav Dokoupil. Hlavním nosným prvkem lávky je takzvaný předpjatý pás. Ten je tvořen nosnými ocelovými lany ukotvenými do opěr na obou březích řeky a tenkými betonovými segmenty, které tvoří mostovku.
Konstrukce tohoto typu jsou podle náměstka primátorky rozšířeny zejména v USA, Německu a Japonsku. „Město Frýdek-Místek se tak zařadilo mezi několik málo měst v České republice, kde byly lávky tohoto typu realizovány,“ uvedl Dokoupil.
Vybudování lávky bylo součástí projektu napojení nového autobusového nádraží a nádraží Českých drah na systém cyklostezek. Od nové lávky byla postavena cyklostezka k bývalému houpacímu mostu. „Tato nová část cyklostezky vedoucí po frýdecké straně břehu řeky Ostravice významně odlehčí místeckému břehu v centrálním parku, kde zvláště v letním období byla stávající cyklostezka s chodníkem značně vytížena a velké množství cyklistů i chodců zde občas vytvářelo nepřehlednou situaci,“ uvedl náměstek primátorky Petr Cvik. Celý projekt stál přes 18 milionů korun.
Pokud zvolíš správný materiál a využiješ službu na založení první řady, tak se fakt není čeho bát. A kdybys přece…
Jenom první šár? Postačí to? A co když pak vzniknou nějaké komplikace nebo něco?
Zatím jsou na nástupišti ve stanici Bubny dva nové stromy, viz 23. a 25. fotka v galerii. Díky za podnět,…
Ano, samý beton a dešťová voda do kanálu !
Děkuji za perfektní popisky pod fotografiemi. Zatím se všechny články o trati soustřeďují na stavbu estakády. , Estakáda je sice…