Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR Praha) ve středu večer uspořádal veřejný seminář týkající se Pražských stavebních předpisů. O pravidla, která například určují, kolik prostoru má být vyhrazeno pro parkování nebo jak vysoké mohou pražské stavby být, byl velký zájem. Ve velkém zasedacím sále sídla IPR Praha ve Vyšehradské ulici se sešlo téměř 200 občanů ke konstruktivní debatě.
„Současný předpis řeší problémy města v 19. století, ale neřeší problémy současného města," započal diskuzi Pavel Hnilička, vedoucí pracoviště pro Pražské stavební předpisy.
Veřejnost nejvíce zajímalo téma výškové regulace zástavby, parkování, standard veřejných prostranství nebo pravidla regulující reklamu ve městě.
IPR Praha uspořádal seminář nad rámec povinností plynoucí ze stavebního zákona v souvislosti s nově nastaveným přístupem otevřenosti a komunikace. „Uspořádání veřejného semináře velmi vítám. Je zřejmé, že se v Praze pozitivně mění přístup ke komunikaci dokumentů vznikajících na IPR,“ chválí změnu přístupu k procesu plánování Prahy člen Komise pro územní rozvoj za Prahu 8, architekt Petr Kučera.
Připomínky k návrhu Pražských stavebních předpisů je možné uplatnit elektronicky (psp@ipr.praha.eu) nebo písemně na adresu IPR Praha do 18. 2. Po jejich vyhodnocení a zapracování bude návrh předložen Radě hl. m. Prahy ke schválení. „Předpokládáme, že by novela vyhlášky mohla být schválena v dubnu nebo květnu 2014,“ uzavírá Hnilička.
Více informací naleznete na www.uppraha.cz/psp
tisková zpráva
Bazén, knihovna, kuchyně, ateliéry, venkovní hřiště?
Jediný s inovativní fasádou.
Souhlasím, že vliv Filharmonie na okolí bude menší než vliv okolí na Filharmonii. Ale pokud jde o problém dopravy a…
Tak možná proto, že potřebují změřit, za jak dlouho se napršená voda vsákne na přesně dané ploše? Přece jen jde…
Souhlasím s umístěním na nevhodném místě. Také se mi nelíbí rozsáhlost a velké pochozí rampy. Dopravní obsluha.Metro.Garaže.Tramvaje.Nádraží.