VESTIBUL METRA Prostor pro Pražany

Centrum pro středoevropskou architekturu CCEA MOBA ve spolupráci s Dopravním podnikem hlavního města Prahy a společnostmi Karlín Group a Ungelt Group vyzvali šest architektonických týmů k vypracování studií, které ukáží, jak by mohl vypadat funkční a atraktivní vestibul metra a jakým dalším účelům může sloužit. “Rádi bychom touto cestou vyvolali veřejnou diskusi a ukázali, že i stanice veřejné dopravy mohou být přívětivým prostorem pro občany, že mohou plnit nejen dopravní, ale i společenskou roli,“ uvedla organizátorka výzvy Yvette Vašourková z CCEA MOBA.

Architekti představí své návrhy široké veřejnosti ve vestibulu stanice Nádraží Holešovice 26. 6. 2018 od 12 hodin
– jižní výstup směrem k zastávce MHD a autobusu do Zoo.

Proměna vestibulu právě této stanice byla zadáním organizátorů. Od jejího vzniku v osmdesátých letech se téměř nezměnila, její okolí působí neutěšeně a v budoucnu tuto lokalitu dle plánů hlavního města čeká výrazný rozvoj. Zároveň sousedí s vlakovým nádražím i několika stanicemi MHD, včetně terminálu pro autobusy mířící do Zoo v Praze-Tróji. Architekti zde navrhli například „předsálí zoologické zahrady“ s prodejem lístků, malé informační centrum nebo zapojili do stanice metra přepážku úřadu Prahy 7.

Ve středu 20. 6. 2018 již proběhl v Centru architektury a městského plánování města Prahy CAMP workshop, kde studia Atelier bod architekti, Dílna, Ehl & Koumar architekti, SUD Architectes a Chybik+Kristof Associated Architects představila svoje projekty zástupcům Karlín Group, Ungelt Group a politické reprezentaci města Prahy. Primátorka Adriana Krnáčová při této příležitosti okomentovala možné budoucí směřování stanic metra: „Vestibuly postavené v sedmdesátých a osmdesátých letech nejsou z našeho pohledu zcela přitažlivé. Projektanti tehdy neměli na mysli, aby tvořili krásno, ale tvořili primárně účel. Dnešní využití již může být mnohem širší, kreativitě se meze nekladou. Chceme stanice oživit, aby to nebyly jen tranzitní prostory, ale i místa, kde chtějí lidé rádi setrvat.“

Lokalita v okolí stanice je na prahu velké transformace. Místo je nyní typickým brownfieldem, ale Praha jej hodlá proměnit v moderní fungující čtvrť. První projekt zde již realizuje developerská společnost Karlín Group, která zahajuje stavbu největších novodobých studentských kolejí s pěti sty malými byty a množstvím služeb pro rezidenty i veřejnost. „Okolí studentské rezidence není v současné době příliš lákavé. Moderní stanice metra by spolu s naším studentským projektem měla být prvním krokem k přeměně tohoto území. Naším zájmem je, aby se zde obyvatelé i cestující cítili komfortně, proto jsme architektonickou soutěž podpořili,“ říká prezident Karlín Group Serge Borenstein.

Kurátor projektu: CCEA MOBA
Projekt vzniká ve spolupráci: Dopravní podnik hlavního města Prahy, MČ Praha 7, Karlín Group a Ungelt Partners

tisková zpráva

Komentáře

  1. Čtenář Stavbawebu says:

    Paní |primátorko|, řeště budoucí stanice metra linky D, ne to, co už stojí a je obohaceno o umělecké prvky, namátkou severní část vestibulu metra Nádraží Holešovice, Invalidovna, jde o kamenné, skleněnné, keramické a jiné materiály. Jak je koncipován vzhled stanic linky D je tristní a čistě primární účel! Postrádající jakékoliv krásno o kterém jste hovořila. Jsem upřímně rád, že už nebudete degradovat Prahu svými laickými myšlenkami a nevkusem v architektuře.

Napsat komentář: Čtenář Stavbawebu Cancel

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*