Na celém území smíchovského brownfieldu dochází k mnoha interakcím mezi vlastníky, správci sítí, investory i provozovateli. Aby se lokalita rozvíjela, je nutné efektivně koordinovat jednotlivé projekty a dostatečně komunikovat, aby nedocházelo ke zbytečným prodlevám během jejich přípravy. Za tímto účelem vznikne nový spolek. „Cílem spolku je vybudování nové moderní pražské čtvrti, s jejíž výstavbou je spojena koordinace všech projektů od různých investorů. K tomu je třeba definovat hlavní úkoly jako je identifikace hlavních problémů v území či nastavení efektivní spolupráce mezi Prahou, městskou částí i klíčovými vlastníky,“ popisuje důvod vzniku spolku Petr Hlaváček, I. náměstek primátora.
Spolek bude založen společnostmi Sekyra Group a Českou spořitelnou NHQ, které vlastní největší část tohoto území. Vstupem hlavního města a městské části Prahy 5 do spolku bude posílena role Prahy z pohledu rozvoje, dopravy i dalších veřejných zájmů v této lokalitě, jako je například výstavba základní školy.
„Vítám snahu o koordinaci všech naplánovaných záměrů v této oblasti, která bude v příštích letech pravděpodobně nejdynamičtěji se rozvíjející lokalitou Prahy. Novou městskou čtvrť zde doplní významné dopravní stavby – moderní terminál Smíchov, který umožní provázání železnice, metra, tramvají a autobusů a nabídne i dostatečné kapacity pro auta v režimu záchytného parkování, rekonstruované tramvajové tratě a v širším pohledu také nový Dvorecký most. Nový spolek bude sloužit pro efektivní komunikaci mezi všemi aktéry z veřejného i soukromého sektoru,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora pro dopravu.
Důležité je, že na rozvoji Smíchova panuje mezi všemi aktéry shoda. V území Smíchovského nádraží již proběhl proces změny územního plánu. Podkladová studie je taktéž schválena jak hlavním městem, městskou částí Praha 5 i vlastníky pozemků.
„Rozvoj brownfieldů je pro město klíčový. Koordinace veškerých projektů pomůže rychlejší a kvalitnější výstavbě nejenom bytových domů, ale například i Terminálu Smíchov, který bude pro Prahu důležitým dopravním uzlem. Z přípravy Smíchova se tak můžeme inspirovat i při rozvoji dalších lokalit jako jsou Bubny či Nákladové nádraží Žižkov,“ dodává Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy.
tisková zpráva
U Hostivaře jsem podobný problém nezaznamenala, spíš u Pankráce, ale opraveno, děkuji za upozornění.
Design by neměl být samoúčelný. Bytový architekt by měl vědět, co od dveří chce, Jestli něco skrýt, nebo jestli ukázat…
Krásný byt, ale nemůžu si pomoct, vnucuje se mi představa fronty před jediným WC, kdyby všech 6 lidí, kteří tam…
Tady nebyl problém jen se základy, tady museli určitě prskat i pokrývači.
Ať si říká Ústav pro jazyk český co chce, ale alibisticky připustit, že Florenc je TEN, je stejně hloupé, jako…