Restaurace Výčep se nachází
v činžovním domě na pražských vinohradech. Naším cílem bylo navrhnout
tradiční českou hospodu s tradičním českým pivem a kuchyní, vše však
v interpretaci 21. století. Snažili jsme se definovat typické prvky české
hospody počátku 20. století a ty pak aplikovat v současném interiéru.
Základním stavebním kamenem je VÝČEP, který návštěvníka vítá hned u vstupu. U
výčepu nesmí chybět místo pro „pivo na stojáka“ a samozřejmě na čepu pořádný
ležák. Zde je to dalešické pivo z nedávno obnoveného historického
pivovaru. Častým prvkem interiérů bylo dřevěné obložení stěn, které je chránilo
před poškozením a parketová podlaha. Jako odkaz na obložení stěn je
v interiéru použit zelený pás z omyvatelné barvy, který se vine celým
prostorem a propojuje jinak materiálově zcela odlišné stěny do jednoho celku.
Na podlaze jsou použity dubové vlýsky poskládané do tradičního stromečku.
Nábytek je kombinací atypických dřevěných lavic a stolů a typicky hospodských
židlí TON banana v tmavě hnědé barvě. Nedílnou součástí pravé hospody je i
salonek, ten nemůže samozřejmě chybět ani ve výčepu, jsou zde použita křesílka
33 a dřevěný kazetový strop s neonovým svítidlem od Vojtěcha Káleckého.
Vojtěch navrhl též liniová svítidla nad lavicí, které se táhnou od vstupu přes
celý prostor restaurace. Ostatní svítidla jsou skleněná, s tradičním
tvaroslovím od českého výrobce Osmont. Na celý výčep dohlíží Bohumil Hrabal,
který je spojen s dalešickým pivovarem filmem Postřižiny.
Celý interiér však tvoří pouze
kulisu pro hlavní atrakci výčepu a tím je bezesporu skvělá kuchyně. Tradiční
české recepty ve zcela novém a neočekávaném pojetí.
AUTORSKÁ ZPRÁVA
Autor: mar.s architects
Klient: FOOD GROUP, s.r.o.
Rok projektu: 2017
Rok realizace: 2018
Rozloha: užitná
plocha 200 m2
Dodavatelé
GD: ARCHATT
s.r.o.
Interiér: element
interior s.r.o.
Atypická svítidla: Vojtěch Kálecký
Gastro: GAST-PRO
s.r.o.
Fotografie: BoysPlayNice
Negativní vlivy nebude mít Filharmonie na okolí, ale okolí na Filharmonii. Koncentrace dopravních provozů aut na Magistrále, železnice na tratích…
Na mě to naopak působí jako skvěle odvedená práce. Klasický vzhled hospody v moderní interpretaci. Přitom si z té staré estetiky nedělá legraci, ale zručně ji interpretuje novým způsobem.
Vážení, tak jestli toto považujete za příjemné prostředí restaurace, tak je mi z vás smutno. Interiér působí zoufale a depresivně a není v něm nic hezkého. Co ve vás vyvolává touhu tvořit tímto stylem?