Výstava: Budoucnost území kolem Masarykova nádraží

Od 31. 5. do 30. 6. 2011
V budově Fakulty architektury v pražských Dejvicích byla zahájena výstava architektonických studií s názvemBudoucnost území kolem Masarykova nádraží.“  Společnost Masaryk Station Development zde vystavuje práce sedmi prestižních architekotnických studií, které požádala o vlastní názor na rozvoj území kolem Masarykova nádraží a zadala jim vypracování urbanisticko-architektonické studie. Sedm odborných týmů a sedm různých pojetí tohoto zajímavého prostoru v centru Prahy.
Nenechte si ujít tzv. "Autorská čtení". Všech sedm architektonických studií představí své ideje a nápady a bude odpovídat na vaše dotazy. "Autorské čtení 1" se koná 1. června od 15.00, "Autorské čtení 2" pak 2. června rovněž od 15.00.
Výstava je otevřena každý den od 9.00 do 19.00 hod., vstup na výstavu i na "Autorská čtení" je zdarma.
 

Proměny území kolem Masarykova nádraží očima sedmi architektů

„S ohledem na rozsah a význam tohoto území jsme se již v roce 2009 rozhodli oslovit vybrané osobnosti kulturního, architektonického a podnikatelského prostředí se žádostí o spolupráci při hledání neotřelého a nadčasového nápadu na způsob využití tohoto území,“ říká Tomáš Kadeřábek, ředitel projektu, Masaryk Station Development a.s. (MSD). Společnost proměny tohoto prostoru diskutovala u Kulatého stolu s historiky, politiky i architekty a v loňském roce vznikla publikace studií nazvaná „Inspirace“. Letošní výstava „Budoucnost území kolem Masarykova nádraží“ je výsledkem práce sedmi prestižních architektonických studií a představujeme na ní sedm zcela rozdílných pojetí tohoto prostoru. „Cílem bylo nalézt neotřelé myšlenky a nápady pro budoucí developerský projekt“, dodává Tomáš Kadeřábek. Výstava je otevřená veřejnosti do konce června a její součástí jsou také tzv. „Autorská čtení“, na kterých jednotlivá architektonická studia představí své návrhy.

VVýstava „Budoucnost území kolem Masarykova nádraží“ je k vidění v aule nové budovy Fakulty architektury, Thákurova 9, Praha 6 – Dejvice, každý pracovní den od 9 do 19 hod a potrvá od 31. května do 30. června 2011. „Autorská čtení“ se konají 1. a 2. 6. 2011 vždy od 15 hod na tomtéž místě. Vstupné na výstavu i „Autorská čtení“ je zdarma.

Více informací o projektu:
Masarykovo nádraží je nejstarším pražským železničním nádražím. Jeho vznik se datuje již do roku 1845, kdy zde byl zahájen provoz pro veřejnost mezi Prahou a Vídní. Již zpočátku jezdily dva vlaky denně, dnešní kapacita nádraží je 320 převážně regionálních vlaků za 24 hod. Prostor dnešního Masarykova nádraží a přilehlých pozemků je jedním z největších dopravních uzlů v hlavním městě, který propojuje příměstskou železniční dopravu, metro a ostatní složky MHD. Vlastní budovy a prostory nádraží jsou ve většině již za svou životností a jejich přestavba právě probíhá. S vědomím, že nejen obnova nádraží, ale i přeměna přilehlých ploch jsou nezbytné, vyhlásily v roce 2002 České dráhy, a.s. (ČD) výběrové řízení na strategického partnera, který by společně s Českými dráhami území investičně připravil a vhodně zastavěl. Vítězem výběrového řízení se stala společnost Masaryk Station Investment, a.s. (MSI), jejímiž akcionáři byly společnosti ING Real Estate Development CR s.r.o., Sudop Group a.s. a Morávka Centrum a.s. MSI založila se společností ČD společný podnik Masaryk Station Development, který je za celkovou revitalizaci a rekonstrukci území zodpovědný. V roce 2010 došlo ke změně akcionářské struktury MSI a současnými akcionáři jsou Sudop Group a.s. a Morávka Centrum a.s. Společnost Masaryk Station Development, a.s. (MSD) je tedy společný podnik Českých drah, a.s. a skupiny investorů. V současné době realizuje rekonstrukci Masarykova nádraží a zároveň připravuje celkovou revitalizaci přilehlého, dnes již pro železniční funkci nevyužívaného území.
 

Pro více informací kontaktujte:
Tomáš Kadeřábek
Ředitel projektu Masaryk Station Development, a.s.
130 00 Praha 3, Olšanská 1a
Tel. 267 094 350
Fax: 222 728 156
E-mail: tomas.kaderabek@msdevelopment.cz

 



Praha 31. května (ČTK) – Památkově chráněná budova Masarykova nádraží v Praze se stane součástí plánované nové výstavby v okolí železničního uzlu. Čeká jí přestavba, ne demolice, řekli dnes na tiskové konferenci zástupci developerské společnosti Masaryk Station Development (MSD), jejíž součástí jsou i České dráhy. Počítá se i se zachováním železniční dopravy.

"Úmyslem developera není zrušit Masarykovo nádraží ani zrušit jakoukoli součást železniční nebo kolejové dopravy," uvedl předseda představenstva developerské společnosti MSD Jan Hromádka.

Nápady sedmi architektů na výstavbu kolem nádraží se od dneška představují na výstavě v aule Fakulty architektury Českého vysokého učení technického v Praze. Součástí zadávacího řízení pro architektu bylo i to, že se nemusí držet současných norem, například těch omezujících výšku budov v památkově chráněné oblasti.

Aktuální soutěž ovšem vítěze mít nebude. "Soutěž nevyhodnocujeme, nevybíráme vítěze, předkládáme studie k veřejné diskusi," poznamenal Hromádka. MSD čeká hlavně na změnu územního plánu, kterou v současnosti připravuje magistrát.

Hromádka zatím považuje za předčasné mluvit o investicích do projektu, firma se zatím zaměřuje jen na přípravnou fázi. Počítá ale s tím, že samotná nová výstavba zahrnující například kanceláře a obchody bude rozdělená do několika etap.

České dráhy ve spolupráci s Masaryk Station Development zahájily rekonstrukci historické dvorany pražského Masarykova nádraží už loni na podzim. Dvorana, kterou měsíčně projde kolem 300.000 cestujících, je zřejmě nejzanedbanější částí nádraží. Litinovou konstrukci z 19. století a dřevěnou prosklenou střechu musely od loňského roku podpírat provizorní dřevěné vzpěry.

Společnost MSD připravuje obnovu Masarykova nádraží a přilehlých nemovitostí od svého vzniku v roce 2004. Jde o společný podnik Českých drah a aktuálně dvou investorů, firem Sudop a Morávka Centrum. Oba investoři kontrolují podíl v MSD prostřednictvím společnosti Masaryk Station Investment.

Z investorského konsorcia minulý rok vystoupil developer ING Real Estate, který byl lídrem sdružení. Důvodem bylo celosvětové omezení realitního podnikání developera. Přizvání případného dalšího investora se podle Hromádky MSD nevyhýbá, na pořadu dne prý ale není.
 

Z tiskové zprávy MSD:

„S ohledem na rozsah a význam tohoto území jsme se již v roce 2009 rozhodli oslovit vybrané osobnosti kulturního, architektonického a podnikatelského prostředí se žádostí o spolupráci při hledání neotřelého a nadčasového nápadu na způsob využití tohoto území,“ říká Tomáš Kadeřábek, ředitel projektu, Masaryk Station Development a.s. (MSD). Společnost proměny tohoto prostoru diskutovala u Kulatého stolu s historiky, politiky i architekty a v loňském roce vznikla publikace studií nazvaná „Inspirace“. Letošní výstava „Budoucnost území kolem Masarykova nádraží“ je výsledkem práce sedmi prestižních architektonických studií a představujeme na ní sedm zcela rozdílných pojetí tohoto prostoru. „Cílem bylo nalézt neotřelé myšlenky a nápady pro budoucí developerský projekt“, dodává Tomáš Kadeřábek. Výstava je otevřená veřejnosti do konce června a její součástí jsou také tzv. „Autorská čtení“, na kterých jednotlivá architektonická studia představí své návrhy.
 
Vizualizace projektu společnosti ADNS. Památkově chráněná budova Masarykova nádraží v Praze se stane součástí plánované nové výstavby v okolí železničního uzlu. Čeká jí přestavba, ne demolice, řekli 31. května na tiskové konferenci v Praze zástupci developerské společnosti Masaryk Station Development (MSD), jejíž součástí jsou i České dráhy. Počítá se i se zachováním železniční dopravy. Nápady sedmi architektů na výstavbu kolem nádraží se od 31. května představují na výstavě v aule Fakulty architektury Českého vysokého učení technického v Praze. Součástí zadávacího řízení pro architektu bylo i to, že se nemusí držet současných norem, například těch omezujících výšku budov v památkově chráněné oblasti.

 

 

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*