tranzitdisplay
22.3. – 2.6. 2013
zahájení 21.3. 16.00 – 21.00
formou individuálních prohlídek s kurátory výstavy
Dům umění města Brna
27.3. – 19.5. 2013
zahájení 26.3. 18.00 – 20.00
formou individuálních prohlídek s kurátory výstavy
Kurátoři:
Filip Cenek, Daniel Grúň, Barbora Klímová
Archivy:
Vladimír Ambroz (Brno), Artpool Art Research Centre (Budapest), Pavol Breier (Bratislava), Ján Budaj (Bratislava), Pavel Büchler (Praha), Peter Čepec (Bratislava), Josef Daněk & Blahoslav Rozbořil (Čelákovice, Kuřim), Ľubomír Ďurček (Bratislava), Květoslava Fulierová (Bratislava), Vladimír Havlík (Olomouc), Dalibor Chatrný (Brno), J. H. Kocman (Brno), Marie Kratochvílová (Brno), Peter Meluzin (Bratislava), Muzeum umění Olomouc (Olomouc), Marian Palla (Střelice), Jaroslav Pokorný (Brno), Ivo Sedláček (Zlín), Aleš Záboj (Brno)
Výstava ve dvou paralelních segmentech představí ve vybraných dílech a dokumentacích akcí společenství českých, slovenských a maďarských umělců 70. a 80. let. Soustředí se na aspekty komunikace a vzájemné výměny, kdy společná tvořivá aktivita využívá podmínky intenzivně prožívaného okamžiku.
Název výstavy odkazuje k filmu studia Hapuka Navzájem (1981) z archívu Vladimíra Havlíka, který zaznamenává cestu studentů z Olomouce do Budapešti, Pécsi, Sofie a Burgasu. Jako subjektivní dokument charakterizuje nejenom obsah, ale i podmínky a způsob výběru děl pro výstavu – jako translokální cestu do minulosti, jejíž ambicí je porozumět smyslu a kreativitě dočasných společenství.
Výstava je pořádána ve spolupráci tranzitdisplay a Domu umění města Brna.
Autorům, realizaci a investorovi se podařila úžasná stavba. Ta obřadní síň je svojí koncepcí a jednoduchostí nesmírně přitažlivá, gratuluji. Materiálové…
Copak omyl? Ale strategie myšlení tvůrců a autorů záměru běhá někde v jných galaxiích a nevnímá, že jsme v Česku,…
Je to kulturní stánek nebo další cirkus? Už to vidím jak ty rampy v zimě, v létě, budou žít svým…
Těším se. Ale jak může někdo tvrdit, kdy začne stavět? Copak může vědět, jak dlouho bude trvat povolovací proces, výkupy…
Kéž by ty přístřešky byly všude, kde jsou dnes nekryté vstupy, bez ohledu na to, jestli vedou přímo do metra,…