V Obchodním centru Nový Smíchov byla otevřena výstava
modelu studentů Fakulty architektury ČVUT, kteří v něm ztvárnili ideové urbanistické
řešení území, nové smíchovské čtvrti, která vyroste v části bývalého nákladového nádraží v Praze 5. Otevřena bude do 24. Listopadu 2016 a její součástí bude i sběr
podnětů od občanů. Koncem zimy se počítá se samostatnou prezentací přípravy
projektu Smíchov City, kdy se rozeběhne i sociologické šetření a diskuse s
veřejností. Ta se povede o charakteru veřejného prostranství i o aktivitách,
které by se v nové čtvrti měly odehrávat.
„Slíbili jsme občanům, že je budeme o záměru rozvoje této části Smíchova
informovat a následně otevřeme diskusi. Prvním krokem je právě výstava modelu
studentů Fakulty architektury ČVUT, který vytváří reálný náhled na budoucí
zástavbu největšího brownfieldu v naší městské části. Dává nám představu o
podobě nových domů, ulic a veřejných prostranství, jako jsou náměstí a parky.
Cílem výstavy je proto vyvolat širokou veřejnou diskusi. Získané názory
následně zohledníme v diskusi s investorem projektu, zároveň se stanou i
podkladem pro naše rozhodnutí v následujícím období,“ říká starosta MČ Praha 5
Radek Klíma (TOP 09).
Zapojení obyvatel startuje výstava a pilotní fáze diskuse.
Odborníci se budou ptát na názor místních při dotváření charakteru budoucích
ulic nebo parků, veřejné vybavenosti i nastavení dopravního řešení nové čtvrti.
Součástí proto bude sběr podnětů od místních obyvatel k řešení významných témat
jako budoucí podoba náměstí Na Knížecí, řešení autobusového nádraží a jeho
případný přesun, řešení P+R, kapacity školských zařízení a další občanské
vybavenosti, řešení přednádražního prostoru a propojení zeleně s nábřežím.
Výsledky podzimní participace chce investor zohlednit, ještě než požádá o
územní rozhodnutí na první fázi výstavby.
„Musím zároveň poděkovat vedení OC Nový Smíchov, u něhož radnice Prahy 5 našla
pro realizaci výstavy pochopení,“ dodává starosta. Představovaný studentský
model se nicméně liší od záměru investora. A výsledku architektonické soutěže
„Smíchov City – sever“. Jedním z výrazných rozdílů je, že studenti navrhli
mnohem hustší a až o dvě patra vyšší výstavbu, než jaká by zde nakonec měla
vzniknout.
V roce 2017 bude zapojování veřejnosti zesilovat. V návaznosti na výstavu se
koncem zimy počítá v Malé výstavní síni Úřadu MČ Praha 5 s prezentací přípravy
projektu Smíchov City, kdy se současně rozeběhne i sociologické šetření a
diskuse s veřejností. Obyvatelé, politici, architekti i investor budou hledat
společnou představu, jaký charakter by měla mít veřejná místa v území. Závěrem
může být klidné rezidenční bydlení nebo třeba větší důraz na pestrou nabídku
kulturních aktivit.
Smíchov City v číslech
Bydlení ve Smíchov City nalezne zhruba 3300 obyvatel, dále zde vyroste přibližně 190 000 m² ploch pro služby, nakupování a kanceláře, které poskytnou moderní zázemí pro 9000 pracovních míst. Součástí plánu je také 22 000 m² zelených ploch. V projektu se počítá s prvky smart city, jako je systém řízení veřejného osvětlení, řízení semaforů či inteligentní mobiliář.
tisková zpráva
Místo: Praha 5, Smíchovské nádraží
Developer: Sekyra Group
Rozloha: 216 099 m2
Rezidenční kapacita: 3300 obyvatel
Rozloha zeleně: 22 000 m2 – dva parky – Školní a Horní
Veřejné prostory: Náměstí Na Knížecí, přednádražní prostor, rozšíření ulic, hlavní
bulvár o šířce 28 m
Plánované zahájení výstavby: 2017
Aktuální stav projektu: Projektová příprava
Tvůrci návrhu I. fáze: Kuba & Pilař architekti a spolupracující architekti
Haascookzemmrich STUDIO 2050, Chalupa architekti + A.L.T. Architekti, Lábus –
AA – Architektonický ateliér, D3A a Projektil architekti, atelier A69
Související články:
Smíchov City 29.9.2016
Revitalizace smíchovského nádraží – Smíchov City 9.2.2015
Výstavba nové čtvrti na Smíchovském nádraží může po letech začít 2.6.2014
Smíchov City – výbor posvětil změnu týkající se výstavby kolem Smíchova 19.4.2013
Hudeček: Nová městská čtvrť vznikne na Smíchově do dvaceti let 31.1.2013
To je opravdu kouzelný dům, jaký jen lze si přát. Nutno ovšem dodat, že na to musí mít stavebník dost…
Přesunutí autobusového nádraží k vlakovému je praktické a rozumné, ale parkoviště PaR v místě přestupu z příměstské hromadné dopravy na městskou hromadnou dopravu nemá smysl. PaR jsou potřeba tam, kde se mimopražské silnice poprvé přibližují pražské MHD.