Návrh volně navazuje na intenzivní tvarosloví
barokně-klasicistních prostor Paláce Serbollini, určených výhradně pro expozici
svítidel společnosti Lasvit během milánského veletrhu Salone del Mobile 2016.
Podstatným aspektem instalace byla potřeba zajistit individuální prostor často
objemným světelným plastikám a technické řešení jejich nosného systému. Zvolená
forma apsidy či niky, charakteristická doplněním, sochou, oltářem či jiným
ústředním objektem, vymezuje jednotlivé prostory a stává se zároveň závěsnou
konstrukcí.
Jejich volné rozmístění po ploše sálu připomíná barokní bál, kde se tajemné
postavy ozdobené vzácnými šperky pohybují po parketu, nezávazně se baví či se
vzhlížejí ve velkoformátových ludvíkovských zrcadlech. Ocelová konstrukce
opláštěná černým barrisolem je pojata jako fullerovské geodetické kupole. Ostře
řezané plochy asociují příbuznost s tradicí českého broušeného skla, ale i
kubistickým tvaroslovím, jehož návaznost na barokní principy je často
artikulována.
Autorská zpráva
Foto: Filip Šlapal
Výstavní stánek
Lasvit via lucis
Autoři: Marek Deyl, Jan Šesták, Martin Vybíral / Studio pha
Místo: Palazzo Serbelloni, Milán, Itálie / veletrh Salone del Mobile 2016
Dodavatel: CS Lyon Praha / Barrisol
Investor: Lasvit
Určitě souhlasím! Sklo obecně působí velmi elegantně a když se k tomu přidá podsvícení a digitální potisk, vzniká z toho…
Podsvětlená stěna z digitálně potištěného skla působí opravdu stylově a dodává prostoru jedinečnou atmosféru. Takové inovace posouvají standardy v oblasti…
Zajímavé řešení, které ukazuje, že sklo už dávno není jen o průhlednosti. Digitální potisk v kombinaci s podsvícením působí velmi…
Okolo stejné fasády jezdím do práce, Minulé léto úplně uschla. Že by taky experiment? V každém případě teď už zase…
Tak tohle vypadá fakt dobře. Občas se vážně nestačím divit, s jakými inovacemi firmy přicházejí.