Vertikální doprava — to je na Edisonově trafostanici výtah. Jedno z nejdůležitějších technických zařízení objektu. Prestižní charakter administrativní budovy v centru Prahy, vysoké nároky na spolehlivost, na přepravní kapacitu (zvládnutí ranní vertikální dopravní špičky, extrémně úzké schodiště pro „pěší“, na pětipatrovou budovu neuvěřitelný zdvih 19,28 m), vysoká četnost jízd mezi patry — to byly prvotní informace, které naše privátní česká firma VHL, s. r. o., dostala začátkem května 2007 od zástupců investora a hlavního dodavatele, firmy Stavby, s. r. o., Říčany. K tomu přistoupil požadavek hlavního architekta na atypický design kabiny, šachetních a kabinových dveří, ovládacích prvků atd., veškeré prvky výtahu v surovém plechu, prosklené dveře (viz foto), přiznané sváry, prostě replika starého výtahu, rok „1930“.
Nikdy jsme něco takového neviděli, nevyráběli, nechápali jsme, co se po nás chce. Posledním, „zcela zanedbatelným“ požadavkem investora byl termín zprovoznění výtahu — konec června!!. Šok! Za cca 45 dní naprosto atypický výtah! Termín zcela nereálný, zcela mimo výrobní schopnost a plán firmy, zcela mimo dodací termíny subdodavatelů. Jednoduše řečeno — science fiction, totální nesmysl. Ale z jednání zástupce hlavního dodavatele firmy Stavby, s. r.o., Říčany, hlavního inženýra Hrušky, jsme pochopili, že jejich česká firma je v maléru. „Rozkaz zněl jasně!“ Žádné dvě dávky, ale rozhodnutí — jdeme s nimi do toho! Podpis smlouvy 9. 5. 2007 (den oslavy 12. výročí založení naší firmy, VHL, s. r. o., Mánesova 20, Praha 2), začátek montáže „až“ po 7 dnech — 16. 5. 2007, předání výtahu dle SoD 30. 6. 2007 — 45 dní, včetně sobot a nedělí. Proč se to povedlo? Pochopení kritické situace dodavatele, výzva k nádherné technické/výtahářské práci, výborná spolupráce s hlavním architektem, hlavním inženýrem fy Stavby, s. r. o. Bez výkresové dokumentace jsme řešili na „koleně“ — jen tak v tužce, křídou s našimi zámečníky — design kabiny, dveří, obvolali jsme celou Evropu pro zcela atypické profily, „pomohli nám“— platili jsme za 1 kg „železa“ 289 Kč (!), platili jsme za přednostní dodávky stroje, dveří, naši zámečníci dělali 16-18 hod.denně, včetně so/ne. Ale povedlo se. Investor spokojen, my, technici spokojeni. Radost z toho, že český technik, zámečník, elektrikář stále umí, byla neskrývaná. Více na www.vhl.cz Luboš Holubička
Myslím, že tvrzení "Počet a rozmístění parkovacích stání bude řešeno s ohledem na místní podmínky a potřeby." je nesplnitelný slib.…
Studie proveditelnosti je nezávazný dokument typu "slibem nezarmoutíš" a už vůbec se v něm nemluví o termínech. Železniční most je…
Tak doufám, že tímto projektem je zachráněn ikonický železniční most pod Vyšehradem - dvakrát za sebou vyhlášená kulturní a technická…
Tak tedy doufám, že tímto projektem je zachráněna (dvakrát za sebou vyhlášená) ikonická kulturní a technická památka - železniční most…
Za zbourání a přesunutí kulturní památky a zničení panoramatu s Vyšehradem chráněným Unescem, by SŽ měla být potrestána.