Právě
dokončovaná rekonstrukce vozovky na průtahu silnice I. třídy/22 u Domažlic je
odvodněna téměř 500 m dlouhým obrubníkovým odvodněním MEA KERB. Nepříznivé
spádové a podzemní podmínky a také intenzivní provoz neumožňovaly bezproblémové
použití klasických silničních vpustí. Byly zde proto navrženy a instalovány
obrubníkové žlaby v celkové délce 470 metrů tak, aby dešťová voda byla svedena
ihned mimo vozovku a poté odtékala plynule uvnitř žlabu do nejbližší gule,
obvykle umístěné v chodníkové části. Na vozovce se tak nevytváří
nesouvislé kaluže a také nepřekáží žádné vtokové mříže. Konečná dodávka
proběhla na stavbu přímo z MEA výrobního závodu v Plzni.
Modulové
obrubníkové odvodnění z polymerického betonu nezasahuje do vozovky a řeší
odvodnění i při malých spádech (ve dvou výškových stupních podle potřebné
hydraulické kapacity). Instalace plynulých tvarovek pro vjezdy nebo snížené
obrubníky pro chodce a cyklisty zajistí bezpečný pohyb vozidel i osob. Materiál
je nenáročný, pevný a vhodný i pro vysoké zátěže.
Technické informace o obrubníkovém odvodnění
podle podkladů společnosti MEA Water Management s. r. o.












Jde o tiskovou zprávu T-mobile. Kasá se tedy ten, kdo si zasmluvnil jméno arény a kdo má průraznější PR. :-)…
Snad jsem to někde prehledl, aneb kdy dospějeme k tomu, ze se ocení a zmíní i ten, kdo stoji za…
Jakým způsobem se likviduje (nebo recykluje?) atypické bednění? Je z něj surovina nebo odpad? Má na to Česká Doka také…
Úplně mě baví, jak se vrací ornamentní skla a jak se kombinuje estetika s praktičností.
OK inspirace pro všechny, kdo plánují moderní interiér.