na téma: Design pro příštích 90 let
Celosvětová designérská soutěž Electrolux Design Laboratory 2009 zve studenty a absolventy oboru průmyslový design z celého světa, aby přihlásili své inovativní nápady v oblasti designu domácích spotřebičů pro příštích 90 let. Uzávěrka soutěže je 31. května.
Společnost Electrolux, světový výrobce domácích spotřebičů a přístrojů pro profesionální využití, letos slaví své 90. narozeniny. Z toho vychází letošní téma soutěže Design Laboratory: „Design pro příštích 90 let.“
Zadání letošního sedmého ročníku této soutěže zní takto: vytvořit promyšlené domácí spotřebiče, které budou pro příštích devět desetiletí formovat takové lidské aktivity, jako přípravu a uchovávání jídla, praní prádla a mytí nádobí.
Myšlenky těchto návrhů mají být projevem proniknutí do základních potřeb zákazníků, jako je adaptabilita v čase a prostoru a možnost učení a přizpůsobení osobním potřebám zákazníka.
„Hledáme opravdu odvážné myšlenky a řešení,“ říká Henrik Otto, Senior Vicepresident sekce Global Design společnosti Electrolux, který vysvětluje podrobněji, oč v této soutěži jde, ve svém videu s názvem „Call for entries“.
Vybraní finalisté budou pozváni na vyhlášení výsledků soutěže, které se bude konat 24. září 2009 v Londýně, aby zde prezentovali své soutěžní návrhy před porotou složenou ze špičkových designérů a odborníků. Porota posoudí soutěžní návrhy z hlediska jejich intuitivního designu, inovací a pochopení potřeb zákazníků, a pak vybere vítěze.
V soutěži Design Lab 2009 získá její vítěz první cenu ve výši 5000 eur a šestiměsíční placenou stáž v jednom ze světových designérských center společnosti Electrolux. Druhá cena činí 3000 eur a třetí 2000 eur.
„Práce s mladými talentovanými designéry nám poskytuje inspiraci pro budoucí produkty a řešení,“ dodává Henrik Otto. „Zároveň pomáhá Electroluxu nalézt nejnovější talenty.“
Uzávěrka pro předložení soutěžních návrhů je 31. května 2009. Studenti mohou přihlásit jeden návrh přes internetové stránky soutěže Design Laboratory na www.ElectroluxDesignLab.com.
Electrolux Design Laboratory — příležitost pro mladé talenty
Společnost Electrolux podporuje mladé studenty designu v jejich tvorbě a dává jim příležitost otevřít si dveře ke světovému designu. Již sedmým rokem pořádá soutěž Electrolux Design Laboratory. Design Laboratory je klání otevřené mladým studentům užitého designu, kteří nechtějí tvořit pouze v ateliérech svých škol, ale mají ambice svůj talent a dovednosti ukázat celému světu. Letos posedmé společnost Electrolux vyhlašuje tuto soutěž s cílem zaujmout studenty a nabídnout jim možnost uplatnění za hranicemi jejich země.
Od roku 2003 se soutěže Design Laboratory společnosti Electrolux zúčastnilo několik tisícovek studentů užitého umění. Vyvrcholením soutěže jsou již tradičně mezinárodní workshopy a tiskové konference představující nejlepší studenty a jejich navržené produkty. Finálová kola se v uplynulých letech konala v Curychu, Paříži, Budapešti, New Yorku, Stockholmu či Barceloně.
Účast v této soutěži vedla u mnoha přihlášených přímo k nalezení zaměstnání a obchodních příležitostí na poli designu. Tři z finalistů jsou v současnosti zaměstnáni v jednom z designérských center a loňský vítěz pobývá právě nyní na své šestiměsíční stáži. Jiní účastníci rozběhli úspěšné podnikání v oboru designu. V roce 2004 získali druhé místo v celosvětové konkurenci čeští studenti designu Jan Čapek a Kryštof Nosál se svým návrhem pračky pro muže. Jan Čapek pak pracoval pro designérské centrum společnosti Electrolux v italském Pordenone.
Více informací o soutěži, fotografie předchozích finalistů a jejich návrhů ve vysokém rozlišení, ukázky ve vysílací kvalitě a televizní videa z loňského ročníku Design Laboratory naleznete na www.ElectroluxDesignLab.com.
Společnost Electrolux je největším světovým výrobcem spotřebičů pro domácí
a profesionální použití. Ročně prodá přes 40 milionů výrobků ve 150 zemích světa. Společnost se zaměřuje na vývoj novinek, které navrhuje na základě podrobných znalostí potřeb zákazníků tak, aby splňovaly skutečné požadavky spotřebitelů a profesionálů. Mezi výrobky skupiny Electrolux patří chladničky, myčky, pračky, vysavače a vařiče renomovaných značek jako je Electrolux, AEG-Electrolux, Eureka a Frigidaire. V roce 2007 dosáhl obrat skupiny Electrolux hodnoty 105 mld. SEK a společnost zaměstnává 57 000 lidí. Více informací zde.
Tisková zpráva, 2. února 2009
U Hostivaře jsem podobný problém nezaznamenala, spíš u Pankráce, ale opraveno, děkuji za upozornění.
Design by neměl být samoúčelný. Bytový architekt by měl vědět, co od dveří chce, Jestli něco skrýt, nebo jestli ukázat…
Krásný byt, ale nemůžu si pomoct, vnucuje se mi představa fronty před jediným WC, kdyby všech 6 lidí, kteří tam…
Tady nebyl problém jen se základy, tady museli určitě prskat i pokrývači.
Ať si říká Ústav pro jazyk český co chce, ale alibisticky připustit, že Florenc je TEN, je stejně hloupé, jako…