Areál
Waltrovka se nachází v místech bývalé továrny Walter Motors, založené v roce
1911. Největší rozmach zažívala továrna mezi první a druhou světovou válkou,
kdy zde byly vyráběny i letecké motory. Po druhé světové válce byla továrna
znárodněna a přejmenována na n.p. Motorlet. V roce 1995 se společnost vrátila k
původnímu názvu Walter a.s., návrat k rozkvětu a původní slávě se ale nezdařil.
Objekt vlastnily postupně další společnosti, k uskutečnění developerských plánů
nedošlo. Až v roce 2012, kdy celý areál
odkoupila společnost Penta Investments s cílem je revitalizovat území a
vytvořit novou městskou čtvrť v dynamicky se rozvíjející části Prahy.
Centrum
Aviatica je plné zajímavých detailů a řešení, které v současné době nabízí
suchá výstavba a které skrývají nesporný technický a rukodělný um. Na stavbě
byla použita celá škála produktů a systémů
suché výstavby Knauf: White,
Red, Green, Diamant, Topas
s odpovídajícími tmely. Mezi
jednotlivými nájemními prostory byl použit nový typ bezpečnostních příček
Knauf RC3, typ W 353. Sádrokartonovou
konstrukci tvoří standardní profily se zvýšenou hustotou a speciální desky Knauf Massivbauplatte tl. 25mm. Desky jsou
široké pouze 625 mm, kladou se na rastr v podélném směru.
Podle
podkladů firmy Knauf
Projekt Aviatica
Místo: Na Hutmance, Praha 5-Jinonice
Investor: Penta Investments, s.r.o.
Generální projektant: Jakub Cigler Architekti, a.s.
Autor návrhu: Jakub Cigler
Architekt projektu: Jan Hofman, Jan Ferenčík
Hlavní inženýr projektu: Vladimír Vacek
Projekční tým: DavidPoláček, Marie Mrázová, Martin Vítek, Klára Poskočilová, Marián Kolbaský, Marek Jedlička, Petr Kučera, Martina Sýkorová, Anna Salingerová, Peter Bednár, Michal David, Antonín Holubec
Stavební management: PM Group, s.r.o.
Statika: Václav Toman, Building, s.r.o.
Fasády: SKANSKA, a.s.,divize LOP
Projekt: 2007–2013
Realizace:03/2014–06/2015
Plocha pozemku: 13 428 m2
Celková podlažní plocha: 27 000 m2
Foto: Filip Šlapal, archív KNAUF Praha
Publikováno v časopise Stavba č. 1/2016, str. 44-45
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.
Jo, taky se mi to líbí, fakt to má něco do sebe!
Když můžou být smaltované vany naprostá topka - odolné, trvanlivé, snadno se udržují a ještě k tomu skvěle vypadají, tak…