Největší změna Brunelova historického nádraží ode dne, kdy zahájilo provoz.
pohled na odbavovací halu a Praed Street
Nové Paddingtonské nádraží podle návrhu Weston Williamson Architects se stane hlavním železničním vstupem do Londýna. Crossrail Station bude sloužit místní, britské i mezinárodní dopravě. Návrh se musí vyrovnávat s řadou problémů, jako třeba s historickým dědictvím, konzervací chráněné památky, integrací dopravy různého druhu, vytýčením komunikací, návrhem orientačního systému, otázkami služeb a bezpečnosti. Cílem je vytvořit prvotřídní prostor světové úrovně pro pěší vedle stávajících budov, které patří národní společnosti Network Rail (vlastník tratí a nádražních budov ve Velké Británii).
vestibul
Na nádraží Crossrail vznikne dramaticky velký prostor, odpovídající původnímu Brunelovu „velkému interiéru“. Prodej jízdenek je v otevřené hale plné přirozeného denního světla díky elegantnímu skleněnému zastřešení; to kryje i živě pulzující nový prostor pro veřejnost, který přiléhá k historickému nádraží. Otevřený plán umožňuje cestujícím přirozený pohyb a dodává tomuto strategickému místu prostorovou dramatičnost.
pohled z odbavovací haly na Crossrail Station a Bishops Bridge Road
Nízkoenergetický a udržitelný koncept je zásadním požadavkem celého režimu nádraží. Návrh minimalizuje negativní dopad stavby na životní prostředí mimo jiné díky tomu, že zachraňuje před demolicí některé stávající budovy a konvertuje je pro jiné využití. Velký komplex nádraží je jmenovitou památkou prvního stupně (a možná v budoucnu i památkou UNESCO).
situace (vlevo nahoře) řez 02 (vlevo dole)
půdorys (vpravo nahoře) řez 03 (vpravo dole)
Práce v Paddingtonu zahrnují:
– novou stanici pro nádraží Crossrail
– novou stanici pro londýnské metro
– nový vstup na nádraží propojený s hlavním komerčním developmentem
– komerční výstavbu nad jednou z nových stanic
– stanoviště taxi British Airports Authority pro cestující na letiště Heathrow
– velký veřejný prostor nad nádražím Crossrail
model Eastbourne Terrace (vlevo)
řez 01 (vpravo)
Projekt je ve výstavbě, vzbudil však už pozornost a získal řadu ocenění, jako např. WAN Awards ‘Urban Design Sector’ (2011), Royal Academy Summer Exhibition (2011) a Bentley Be Inspired Award (2010).
Architekti: Weston Williamson Architects
Místo: Londýn, Anglie
Klient: Crossrail
Odhadované náklady: £150 mil.
Realizace: od července 2009 – pokračuje
perspektiva a řez Eastbourne Terrace
Ne, to není hlavní téma Graphisoftu. Aktuální hlavní téma je zrušení trvalé licence!
Dobrý den. Za mě chalupa vypadá úplně jinak, hlavně interiér. Chalupu jsme měli, kachlové kamna s dvěma troubama, chalupářský nábytek,…
Hotovo! Věřím že tím bráchuh potěším :-) Mají malé miminko, tak peníze tam jdou i jiným směrem. Alespoň se nějak…
Jistěže ne, myslím si že takovýto dárek potěší víc než cokoli jiné. V dnešní době ti pořádně nikdo nic jen…
Dobrý den, děkujeme za váš zájem, jednotlivá čísla je možné objednat zde, cena je včetně doručení do schránky. https://send.cz/kosik/polozka/9419674