V roce 1819 založil mladý Alois Miesbach, rodák z malé obce na Moravě, inspirovaný firmou svého otce firmu WIENERBERGER ZIEGELINDUSTRIE na kopci zvaném Wienerberg jižně od Vídně a začal vyrábět cihly novým způsobem ve vypalovacích pecích.
Od té doby firma prošla mnoha obdobími konjuktury i recese v závislosti na vývoji politické a hospodářské situace v Rakousku i v Evropě. Wienerberger se velkou měrou podílel na přerodu Vídně z pevnosti v moderní velkoměsto. Velkolepé stavby na Ringstraße z cihel a terakoty vybudované v letech 1850–1890 jsou toho dokladem. Dnes je Wienerberger největším výrobcem pálených cihel v Evropě a jeho název sám o sobě je „synonymem“ pro moderní a kvalitní stavební materiály. Oprávněně, neboť to byl právě Wienerberger, kdo například na trh v polovině 20. století jako první uvedl duté – děrované –cihly s výrazně vyššími tepelně izolačními vlastnostmi. Dalším významným obdobím byl přelom 70. a 80. let. Ten přinesl v důsledku předchozí tzv. ropné krize další technologické inovace, které se odrazily v nových produktových řadách, známých široké veřejnosti pod názvy POROTHERM a POROTON.
Do České republiky vstoupil Wienerberger v 90. letech, a to nejprve do Cihelny Novosedly a následně doJihočeských cihelen. „Byl to logický a přirozený krok ve vývoji společnosti Wienerberger a jsme rádi, že jsme naplnili očekávání, že český trh má velký potenciál a v Česku umíme získat kvalifikované a pracovité lidi,“ komentuje úspěch společnosti Wienerberger v České republice její jednatel Luděk Bárta. Za 20 let působení na našem trhu firma výrazně rozšířila výrobní kapacity a produktové portfolio. Z celé řady inovací je nezbytné vypíchnout vývoj akustických cihel a uvedení cihly s integrovanou minerální izolací Porotherm T Profi. Zatím posledním významným krokem ve vývoji společnosti je její sloučení s firmou Tondach, výrobcem pálené střešní krytiny, které bude právně dovršeno v květnu 2019.
Wienerberger i po dvou stoletích stále generuje silné inovace a vývoj nových výrobků pro něj nikdy nekončí. Současným cílem je koncept domu e4, vytvořený na bázi tradičních, ale moderními technologiemi přizpůsobených materiálů, esteticky hodnotný, ohleduplný nejen k rozpočtům investorů, ale i k jejich zdraví a životnímu prostředí. Strategie Wienerberger vychází z nastřádaných zkušenosti, velkého technického potenciálu celé skupiny. Soustřeďuje množství nadšených odborníků k tomu, aby zdokonaloval stavební technologie a umožnil lidem zdravé, pohodlné a dostupné bydlení. „Jsme hrdí na dlouhou tradici a jménoWienerberger, na to, co dokázaly předchozí generace, na výrobky a služby, které jsme vytvořili pro naše zákazníky. Ceníme si, že nás zákazníci vnímají jako jedničku a lídra trhu. Zároveň to je velký závazek pro naše další podnikání. Naší ambicí je nabízet lidem to nejlepší bydlení,“ doplňuje Ing. Bárta.
Více o historii společnosti najdete ZDE.
tisková zpráva, Stavbaweb
Ne, to není hlavní téma Graphisoftu. Aktuální hlavní téma je zrušení trvalé licence!
Dobrý den. Za mě chalupa vypadá úplně jinak, hlavně interiér. Chalupu jsme měli, kachlové kamna s dvěma troubama, chalupářský nábytek,…
Hotovo! Věřím že tím bráchuh potěším :-) Mají malé miminko, tak peníze tam jdou i jiným směrem. Alespoň se nějak…
Jistěže ne, myslím si že takovýto dárek potěší víc než cokoli jiné. V dnešní době ti pořádně nikdo nic jen…
Dobrý den, děkujeme za váš zájem, jednotlivá čísla je možné objednat zde, cena je včetně doručení do schránky. https://send.cz/kosik/polozka/9419674