Projekty solárních elektráren jsou vždy dočasné. Po deseti dvaceti letech se panely rozmontují a plocha může být opět volná pro jiné investory.
V některých nevyužitých průmyslových zónách na jihu Moravy staví místo výrobních závodů solární elektrárny. Týká se to mnohdy méně lukrativních ploch. Jejich majitelé se tím často pojišťují pro případ, že by kvůli hospodářské krizi zájem o pozemky v zónách klesl, a nepodařilo by se je tak zaplnit. Parky na výrobu energie ze slunce plánují třeba v Kyjově na Hodonínsku, v Měníně u Brna nebo v Hodonicích na Znojemsku, zjistila ČTK.
Investoři některé své plány na rozvoj pozastavují nebo přehodnocují. Investora nemohli dlouho najít například v Kyjově, pozemek byl příliš svažitý. Pro elektrárny je to ale naopak výhodou.
Energetické společnosti jsou na rozdíl od výrobních podniků i teď, přes všeobecné obavy z krize, ve vyhledávání vhodných lokalit stále aktivní. „Na volné parcely se ptají poměrně pravidelně a jsou ochotny za ně nabídnout víc než například výrobní závody,“ uvedl Martin Potůček z vládní agentury CzechInvest.
Potvrzuje to i starosta Hodonic na Znojemsku František Houšť. Je to zhruba jednou tolik, upřesnil. V obci by měly solární panely vyrábět elektřinu na osmi hektarech průmyslové zóny, které původně patřily několika fyzickým osobám.
Černé panely by měly co nevidět začít fungovat také v Měníně na Brněnsku. Tamní obecní úřad k tomu zatím vyčlenil šest hektarů, tedy něco přes třetinu zóny. Starosta Oldřich Odrážka ale nevyloučil to, že pokud by se na další plochy nepodařilo sehnat zájemce z řad výrobních firem, mohl by se solární areál ještě rozrůst. „Je to pro nás jakási pojistka, i když stále věříme, že vhodné investory najdeme,“ doplnil.
Podle Evy Kupsové z Regionální rozvojové agentury jižní Moravy je to pro řadu zón vhodná strategie. „Projekty solárních elektráren jsou vždy dočasné. Po deseti dvaceti letech se panely rozmontují a plocha může být opět volná pro jiné investory. Dokud ale nejsou, neleží aspoň ladem,“ řekla.
Zdroj: Zpráva ČTK 13.1.2009
Souhlasím, že vliv Filharmonie na okolí bude menší než vliv okolí na Filharmonii. Ale pokud jde o problém dopravy a…
Tak možná proto, že potřebují změřit, za jak dlouho se napršená voda vsákne na přesně dané ploše? Přece jen jde…
Souhlasím s umístěním na nevhodném místě. Také se mi nelíbí rozsáhlost a velké pochozí rampy. Dopravní obsluha.Metro.Garaže.Tramvaje.Nádraží.
Hodně jsem už o téhle maltě četl a zjišťoval, zdá se mi to jako velmi dobrá volba na stavbu domu,…
Negativní vlivy nebude mít Filharmonie na okolí, ale okolí na Filharmonii. Koncentrace dopravních provozů aut na Magistrále, železnice na tratích…