Zastupitelé souhlasili s odkladem přestavby Masarykova nádraží

Fotogalerie ke článku (1)

Masarykovo nádraží v Praze (zdroj: md.ic.cz)

Masarykovo nádraží v Praze (zdroj: md.ic.cz)
Celá fotogalerie (1)

Odloženy budou i další změny, které se týkají kritizovaných projektů, jako jsou přestavba nádraží Praha - Smíchov, nákladového nádraží Žižkov nebo lokality Bubny - Zátory.

Praha 22. října (ČTK) - Zastupitelé hlavního města dnes souhlasili s odkladem změn územního plánu, které se týkaly kritizovaných projektů, jako jsou přestavba Masarykova nádraží, nádraží Praha - Smíchov, nákladového nádraží Žižkov nebo lokality Bubny - Zátory. Odklad minulý týden navrhla rada města. Důvodem jsou mimo jiné neshody s urbanisty a v některých případech také dopad krize na developery.

  

Mnohé z těchto projektů vyvolaly nesouhlas veřejnosti, proti se v některých případech stavěli i památkáři. Nejsledovanější byla zřejmě chystaná výstavba na místě dnešních kolejí na Masarykově nádraží. Některé středočeské obce se obávaly toho, že by nádraží mohlo být zrušeno a spojení středních Čech s hlavním městem by se zkomplikovalo. Zeleným zastupitelům z Prahy 3 zase vadila plánovaná přestavba nákladového nádraží Žižkov.

  

Oproti rozhodnutí rady byl nově vyřazen i návrh týkající se výstavby v areálu bývalých mrazíren v Sedlci. Metropole se chce k vyřazeným návrhům v budoucnu vrátit.

  

Zastupitelé dnes souhlasili s dalším projednáváním některých dalších celoměstsky významných změn. Jednalo se například o změny, které umožní další obytnou výstavbu v Uhříněvsi, výstavbu železničního koridoru Praha - Beroun, vytvoření rekreační zóny Radotínská jezera nebo rozsáhlou výstavbu u metra Roztyly.

  

Právě se změnou týkající se Roztyl nesouhlasili někteří zastupitelé. "Jedná se o velké, dnes především zelené, území. Praha by si měla volných ploch více vážit," uvedla zastupitelka Petra Kolínská (SZ). Proti záměru vystoupil i David Štěrbáček ze sdružení Zelené Roztyly. "Území už dnes nabízí dostatečné možnosti investorům. Není třeba dále měnit zelené plochy na výstavbu," uvedl. Zastupitelstvo ale jeho výzvu nevyslyšelo.

  

Schválené změny budou dále rozpracovány, první by podle radního Martiny Langmajera mohly být definitivně potvrzeny na začátku příštího roku. U některých ale bude muset být vypracována SEA (posouzení vlivu koncepce na životní prostředí). To se týká například návrhu, který by umožnil vybudování zastávky a přestupního uzlu Zahradní Město, nebo metodiky regulace výškové zástavby v metropoli.

  

Výběr návrhů změn územního plánu, které dnes pražské zastupitelstvo odložilo:

lokalita navrhovaná změna
Masarykovo nádraží - Florenc revitalizace území a začlenění do městské infrastruktury v souvislosti s uvolněním ploch Masarykova nádraží v důsledku nového řešení železniční infrastruktury a omezení ploch Ústředního autobusového nádraží Florenc
Nákladové nádraží Žižkov a areál Vackov a. s. vymístění železniční dopravy, začlenění území do městské struktury
Smíchov - jih, mezi ulicemi Ostrovského, Nádražní, Dobříšská, Radlická a nadjezdem v ulici Na Zlíchově revitalizace území v souvislosti s plánovanou přestavbou železniční stanice, polyfunkční a bytová zástavba
Bubny - Zátory revitalizace území
Hagibor dokončení urbanizace území se zachováním sportu a vznikem náměstí, realizace druhého vestibulu stanice Želivského
Bohdalec - Slatiny urychlení urbanizace území, dopravní napojení, založení městského parku, vznik obytné čtvrti v návaznosti na stávající zástavbu

  
Výběr návrhů změn územního plánu, s jejichž dalším projednáním dnes pražské zastupitelstvo souhlasilo:

lokalita návrh
Nové Město, před starou budovou muzea hlavního města výstavba výstavně provozní budovy Muzea hlavního města Prahy a parku s moderní úpravou, podzemního parkoviště a propojení mezi starou a novou budovou muzea
stará vršovická radnice při ulici Moskevská rekonstrukce a rozšíření objektu pro potřeby městského centra, tj. obřadní síň, prostory pro kulturní akce, restaurace s hotelem, fitness centrum, bazén, menší obchody
 Břevnov výstavba objektu Centrální dopravní ústředny a Stanoviště záchranných složek integrovaného záchranného systému
Kbely, historické jádro zrušení vymezení historického jádra obce, vybudování moderního centra
okolí železničního podjezdu 
Průběžná - Švehlova vybudování přestupního uzlu Zahradní Město
okolí stanice metra Roztyly výstavba administrativních, polyfunkčních a bytových domů, hotelu, sportovně relaxačního centra, parkoviště, vytvoření parkové plochy - bulváru a volnočasového parku
Braník, Hodkovičky, Smíchov, Malá Chuchle, Hlubočepy výstavba nového železničního koridoru Praha - Beroun
Radotín - U Čekanu vytvoření rekreační zóny Radotínská jezera
celé území hlavního města metodika výškové regulace zástavby

Zdroj: Magistrát hlavního města Prahy

  

Zdroj: Zpráva ČTK z 22. 10. 2009

  

Související články:

Praha odkládá přestavbu Masarykova nádraží a jiných projektů

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*