Alpský terminál v nadmořské výšce 2250 m od kanceláře Zechner und Zechner bude obsahovat stanici horské lanovky, restauraci a informační centrum.
Nová budova je interpretována jako konstruovaná krajina, která se přirozeně vyvíjí z topografie. Oblá spodní část se stanicí má stejné obyrysy jako okolní krajina a použitý materiál – kámen – to jen zvýrazňuje. Střecha trůní na budově jako ochranný sněžný převis. Navzdory tomu, že se projekt vyhýbá vernakulární alpské architektuře, je toto řešení citlivou odpovědí na jedinečnost místa.
Při vstupu je návštěvník veden řadou různých místností. Přízemí, které je zčásti zapuštěno ve svahu a které je zcela uzavřené vůči vnějšímu prostředí, má charakter jeskyní a tunelů. Přechod z těchto uzavřených prostor do restaurace a horní částí terminalu zdůrazňuje pocit svobody v krajině a také znovu uvádí návštěvníka do sochařského prostoru architektury.
Tvrdé podmínky místa vyžadují vysokou míru prefabrikace a optimalizaci velikosti prvků budovy pro transport a shromažďování. Rozhodnutí pro dřevo jako hlavní stavební materiál umožňuje vyvažovat dané zábrany. Topení a teplá voda budou zajišťovat především solární termální kolektory, což umožní zásobit podstatnou část energie potřebné pro budovu.
Souhlasím, že vliv Filharmonie na okolí bude menší než vliv okolí na Filharmonii. Ale pokud jde o problém dopravy a…
Tak možná proto, že potřebují změřit, za jak dlouho se napršená voda vsákne na přesně dané ploše? Přece jen jde…
Hodně jsem už o téhle maltě četl a zjišťoval, zdá se mi to jako velmi dobrá volba na stavbu domu,…
Negativní vlivy nebude mít Filharmonie na okolí, ale okolí na Filharmonii. Koncentrace dopravních provozů aut na Magistrále, železnice na tratích…
Asi i parkuje, ale nechápu, proč je zelená plocha výš a ohraničena obrubníkem, který zamezí odtoku dešťové vody ze zpevněných…