(ČTK)
– Lávky pro chodce a cyklisty na železničním mostě přes Vltavu, který
spojuje Vyšehrad a Smíchov, byly dne 15. prosince 2017 uzavřeny. Důvodem je jejich
havarijní stav. Lávky se budou kompletně předělávat příští a přespříští
rok v létě. Spojení mezi oběma břehy bude zajišťovat přívoz. Uvedla to
Technická správa komunikací, která má pražské mosty a lávky na starosti.
Lávky
budou uzavřeny do odvolání. Rekonstrukce připadne na letní období,
protože je možné až po odstávce plynovodu umístěného na konzolách lávek.
Oprava proto není možná v topné sezoně, která končí v květnu a začíná
koncem září. Jako první bude příští rok v létě opravena jižní lávka, v
roce 2019 severní.
Pod železničním mostem bude během uzavření
lávek v provozu přívoz na trase Císařská louka – Kotevní – Výtoň. V zimě
bude jezdit v pracovní dny od 07:00 do 19:00, o víkendu od 08:00 do
19:00. Na jaře se provozní doba začne prodlužovat. Základní interval
bude 20 minut, ve špičkách deset minut. Přívoz bude bezbariérový,
převáží i cyklisty s koly. Na přívozu platí standardní tarif, přístup je
bezbariérový a možný je i převoz kola.
V Praze se předminulou
sobotu odpoledne zřítila trojská lávka, ze čtyř zraněných byli dva ve
vážném stavu. Praha kvůli pádu začala prověřovat další lávky a mosty. Na
týden byla uzavřena lávka v Černošicích, která je majetkem Prahy.
Doplněno Stavbaweb:
Původní jednokolejný příhradový
železný most o čtyřech polích postavený v letech 1871 – 1872 společností Harkort z Duisburgu brzy přestával stačit nárokům na železniční dopravu. Roku 1901, po pouhých třiceti letech provozu musela být jeho konstrukce
vyměněna za novou dvojkolejnou mostnici i s chodníky po stranách. Stavbu
provedly tři domácí firmy: Českomoravské strojírny, společnost Bratři
Prášilové a Rustonova strojírna. Na projekční práci se podílel profesor
pražské techniky ing. Jan Kolář. Dle dobových pramenů, způsob této
přestavby se stal v Praze senzací. Přestavba tehdy proběhla takříkajíc
ze dne na den. Začala 30. září v 6 hodin ráno, kdy tudy projel poslední
vlak. Během následujících pěti hodin dělníci posunuli celou starou
mostní konstrukci o 7,5 metru na připravované demontážní lešení. Dalších
25 minut trvalo, než byla na prázdné místo zasunuta nová konstrukce,
připravená na sousedním lešení. Každý ze tří dílů o rozpětí 72 metrů
vážil 560 tun. Celá tato přestavba nakonec trvala pouhých šestatřicet
hodin. Příštího dne zde již vlaky opět jezdily a během stavby nemusela
být dokonce přerušena ani vodní doprava. Celou tuto přestavbu tehdy
sledovalo početné pražské publikum.
Most je široký 8,1 metru. Po obou stranách má připojené chodníky pro pěší, každý o šířce 1,8 m.
V roce 2015 SŽDC odhadovala životnost železničního mostu při dosavadním zatížení na asi 30 let. Tento most je také nejproblematičtějším místem plánované modernizace trati mezi hlavním a smíchovským nádražím. Více ZDE.
Most byl již z důvodu opravy na tři týdny uzavřen letos v září. Více ZDE.
O tom trojskle nepochybuji. Na to jsem rozhodnutý na 100%, aspoň v tom mám jasno na začátek. Ale vypadá to…
To tlumení zvuku je tam docela slušné, co tak koukám.
I to byl důvod, proč jsme si na stavbu domu vybrali právě cihly Heluz. Jasně, šlo hlavně o ty technické…
Petr Vybrali jsme ho hlavně kvůli lepší tepelné izolaci – v zimě je u oken znatelně tepleji a v létě…
Je fajn vidět, že společnost HELUZ IZOS nabízí nejen širokou škálu izolačního zasklení, ale také nástroje, které usnadňují výběr —…