Poslední léta, kdy česká společnost prochází, díkybohu,
obdobím blahobytu, jsou často ve znamení zvyšující se úrovně života v mnoha
oblastech, především pak v kvalitě a úrovni bydlení. To co před lety stačilo či
bylo dokonce bráno jako luxus, je dnes vnímáno jako absolutní samozřejmost.
Svět se mění a úspěšné firmy s ním. Protože abyste v dnešní době byli úspěšní,
musíte být rychlí, flexibilní, vždy o krok napřed, mít vize, sny a cíle.
Což ve společnosti Neměc s. r. o. umí více než dobře. Před více
jak dvaceti lety se majitel, Josef Němec rozhodl, že se začne věnovat povrchům
ve formě stěrek. A protože nebyl spokojen s nabídkou na trhu, přišel se svými
vlastními patenty – stěrkou Imitace betonu® a Betonepox®. Jako správný vizionář
však byl a stále je i praktik – takže si zakládá na tom, že unikátní stylové
povrchy ve formě stěrek, které nabízí jsou nejen krásné ale i funkční. A
nezůstalo jen u těchto povrchů. Společnost se stala také průkopníkem
vertikálních zahrad a zelených smart bench v České republice. Od malování
pokojů se tak posunuli až po krásné realizace po celé Evropě i mimo ni.
“Jsme veselá, pracovitá a personálně mladá firma”, říká Benjamín
Raich, Business development manažer, který do společnosti přišel v roce 2009 a
jednou větou dodává: “vstřícný přístup ke klientovi není pro nás prázdná fráze.
Klienti, kteří se k nám opakovaně vrací, ať už z řad architektů, designérů
či samotných investorů je pro nás známkou toho, že to děláme dobře”. A jeho
slova potvrzuje i kolega Radovan Najman, manažer sekce stěrek.
Jak se dá
z firmy, která se na začátku zabývá štukováním a tvoří ji pouze jeden
člověk, vytvořit vizionářskou společnost, která se stane pojmem na trhu?
Nasazením, kvalitní prací, ochotou naslouchat požadavkům
klienta, architekta či designera a tím, že berete zodpovědně každý projekt.
Chceme, aby každý klient odcházel od nás spokojený. Jsme malá země a kvalitní
(i nekvalitní) práce se velice rychle rozkřikne. Můžete si budovat dobré jméno
dlouhé roky, zničit ho však můžete mnohem rychleji. A k tomu všemu musíte
být také vizionářem a vidět příležitosti, tam, kde ostatní vnímají problémy.
Odkud čerpáte
inspiraci, kde se berou ony zmiňované nápady?
Základními stavebními kameny naší společnosti jsou
v segmentu stěrek dva vlastní patenty a to stěrka Imitace betonu® a
Betonepox®. První z nich vznikla ve spolupráci Josefa Němce s Aulík/Fišer
architekti před mnoha lety, Betonepox® pak jednoho dne, kdy už jsme měli dost
toho, že neexistuje vhodný minimalistický povrch do koupelen či sprchových
koutů. Tak dlouho jsme experimentovali, až jsme vymysleli stěrku, která je
velice podobná Imitaci betonu®, nicméně je použitelná právě do míst namáhaných
stykem s vodou. Inspirací nám jsou naše problémy. Kde je problém, tam je i
řešení – akorát na to musíme přijít.
Jaké jsou momentální
trendy v površích a co plánujete do budoucna?
Pravidelně se ptáme našich klientů, co jim na trhu chybí a
následně se pokoušíme tuto mezeru zaplnit. Jako národ jsme spíše konzervativní,
v designu více tíhneme k minimalismu. Divoká devadesátá léta jsou už dávno
zapomenuta. Populární je stále kombinace – černá, bílá, šedivá, dřevo a nějaký
ten barevný akcent. Betonové povrchy, ať už na stěny či podlahu, jsou stále na
vrcholu poptávky a nevypadá to, že by se něco v brzké době změnilo.
Nevěnujete se ovšem
pouze povrchům, ale také vertikálním zahradám či smart lavičkám určeným pro
městský mobiliář. Jakou to má souvislost?
Jde o přirozený vývoj. Od malby jsme přešli ke stěrkám, pak
k podlahám a když se panu Němcovi na dovolené zalíbily zelené stěny, začal
vymýšlet systém vhodný do českých podmínek. Od zelených stěn už byl krůček k
mechových stěnám a s příchodem koncepce Smart City k chytrým zelených lavičkám
Smart Bench. Musíme se zajímat o trendy a být připraveni pružně na vše
reagovat. Baví nás to.
Lidé často vnímají
stěrku Imitace betonu® a Betonepox® jako povrchy výrazně dražší než ostatní.
Jak s tím bojujete?
Poslední dobou to tak skutečně je a mrzí nás to, musíme více
zapracovat na komunikaci, protože tomu tak není. Pochopitelně vždy záleží s čím
nás srovnáváte a ne vždy se porovnává porovnatelné. Preferujeme jednoduchou
cenovou nabídku, kde je uvedena cena včetně montáže a veškerého servisu okolo.
Prostě jedna cena a hotovo, žádné skryté poplatky a další náklady, které si zákazník
uvědomí až když je pozdě.
Nabízíme nadstandardní servis – výjezdy technika na stavby,
technické poradenství, vzorkování, řešení případných reklamací, stabilní zázemí,
dodržování termínů. Svou cenu má samozřejmě i čas, který zákazníkovi, díky
perfektní souhře, ušetříme. Od nás nejsou žádné skryté “vícepráce” o kterých
nevíte předem. Když něco slíbíme, splníme to. A to za každou cenu. Takže
celkově si nemyslíme, že bychom byli výrazně dražší než konkurenční povrchy.
Naopak.
Žádný projekt pro nás není příliš malý, rádi realizujeme i
menší plochy v koupelně či kuchyně. Jsme za tyto drobnější projekty rádi,
protože jsme pak klientům o to blíž a vždy nás těší, že pomůžeme splnit sen o
krásném bydlení. Jako lidé se cítíme naplněni, je v tom jakýsi pocit
lidské pospolitosti. A navíc – nejednou jsme se přesvědčili, že malý projekt může
vést k velké zakázce.
Kdo je typickým
klientem, který si vybere betonový povrch?
Klientem může být kdokoliv. Máme klienty, kteří si objednají
stěrky za stovky tisíc korun a máme klienty, kteří chtějí jednu zeď v obývacím
pokoji či v kuchyni. Je to hodně individuální a snažíme se vyjít vstříc všem.
Co se plánování týče, není moc rozdíl, zdali řešíte malou či velkou zakázku.
Někdy je to právě naopak. Pokud bych se zamyslel nad velikosti “standardní”
zakázky, je to takových 30 – 40 m2.
Řekněme, že se mi
líbí Vaše povrchy a chci je. Co vše mne čeká a nemine?
Při úvodním telefonátu se snažíme zjistit o jakou stěrku či
vertikální zahradu má klient zájem. Následuje pozvání do showroomu či návštěva
realizace na místě. Jakmile máme podklady, můžeme projekt nacenit a v případě
potřeby vše vyvzorkovat. Následuje vždy konzultace na stavbě ohledně nutné přípravy.
Pokud je vše jasné, domluvíme pevný termín, připravíme smlouvu a zálohovou
fakturu. Týden před nástupem si vše telefonicky ještě pro jistotu jednou
potvrdíme. Po dokončení prací proběhne předání klientovi včetně předávacího
protokolu, zakázka se doúčtuje dle skutečně provedených prací a uzavře. Nic
komplikovaného, ale přesto z vlastní zkušenosti víme, že ne všude to takto
funguje.
Co je potřeba, aby si
klienti uvědomili?
Je nutné si uvědomit, že každá stěna je kus originálu a i
dvě sousední stěny realizované stejným člověkem budou vždy trochu rozdílné.
Pravidlo je, že povrch musí vypadat ucelený, ale vždy se jedná o originál – což
naopak považuji za velikou přednost stěrek obecně. Další bod je ten, že každá
stěrka je zničitelná, pokud se budete snažit.
Bavíte se
v práci? Fenomén dnešní doby a naprostá nutnost pro mileniály. Ale funguje
v realitě?
Ano, práce je samozřejmě práce, ale nás baví. Máme kolem
sebe fajn lidi a ve firmě panuje skoro vždy dobrá nálada a humor. Je příjemné
znát se jménem s téměř všemi klienty a řešit věci na přátelské rovině.
www.nemec.eu
KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Je to úchvatné.
A když berou tak utíkej ? :D Hele kdybych měl teď stavět dům tak se jistě chopím těhlech akcí různych.…
Málokdo o tom ví nebo spíše tomu nevěří. I když nechápu proč. Vždyť když ti dávají tak ber :D
My jsme taky s nimi stavěli jsem velice rádi za to že náš projektant s tím byl ztotožněn a ještě…
Jo je tam toho hodně, mají supr akce, podle mně se to rozhodně oplatí na to mrknout nebo rovnou zaslat…