Novým
obchodním a marketingovým ředitelem společnosti HELUZ byl
k 1. květnu jmenován Ing. Jiří Weis. Jedná se o dlouhodobě
připravovanou změnu, dosavadní obchodní a marketingový ředitel Petr Stejskal se
posouvá do oblasti business
development skupiny HELUZ.
„Působení pana Ing.
Petra Stejskala bylo od počátku dohodnuto na dobu určitou a jsme velmi rádi, že
byl nakonec ochoten přijmout pětileté období, i když původně uvažoval o
maximálně třech letech aktivní práce. Díky jeho bohatým zkušenostem se nám
podařilo velmi významně posunout fungování společnosti HELUZ, posílit firemní
kulturu, stabilizovat obchodní tým, nastavit funkční strategii a překonat těžké
období krize ve stavebnictví,“ poděkoval dosavadnímu obchodnímu
řediteli Ing. Jan
Smola, MBA, ředitel společnosti HELUZ. „Změna tedy byla dlouho
připravovaná a my jsme se museli smířit s faktem, že pan Petr Stejskal má právo
po své bohaté pracovní kariéře zvolnit tempo a věnovat se svým rozmanitým
zálibám. O to více nás těší, že jsme se s ním dohodli na další spolupráci
ve vedení společnosti v oblasti business development skupiny HELUZ, takže
i nadále pro nás bude přínosem,“ dodal Ing. Jan Smola, MBA, generální
ředitel společnosti.
Petr
Stejskal se posouvá do oblasti business development
Podle dosavadního obchodního a marketingového ředitele Ing. Petra
Stejskala musí výsledky jeho práce posoudit
v prvé řadě majitelé, spolupracovníci a obchodní partneři. „Mne osobně tato práce naplňovala, bylo mi
umožněno pracovat na pozici, na které jsem v různých společnostech
pracoval více jak 30 let, a proto jsem mohl ty dobré zkušenosti z vlastní
praxe využít i pro HELUZ a zároveň se vyvarovat chybných kroků. Očekávání v
oblasti obchodu a marketingu jsem měl možnost projednat s majitelem i ředitelem
společnosti ještě před svým nástupem. O to bylo jednodušší po převzetí pozice
pracovat na reorganizaci týmu a zvýšení jeho efektivity. Představy ve vedení
společností v této oblasti jsme měli stejné a dostalo se mi proto plné
podpory i pro řadu nepopulárních kroků, včetně výměny téměř třetiny týmu během
prvního roku,“ rekapituluje Petr Stejskal. Náročnější podle něj bylo splnit
další zadání – implementovat do rodinné firmy prvky práce velké společnosti podnikající
v mezinárodním měřítku. „Cílem bylo
využití zkušeností z práce pro nadnárodní korporace a přitom neztratit
jednoznačné přednosti, které má česká rodinná společnost. Věřím, že i
v této oblasti se podařilo nastavit některé procesy a postupy těžící
z výhod obou tak rozlišných způsobů práce a organizace firmy. Pokud se
podařilo v průběhu všech 5 let každý rok splnit prodejní plány,
diverzifikovat obchod prakticky na všechny sousední trhy a efektivní
marketingovou komunikací posílit image značky HELUZ, pak mohu říci, že většinu
mých cílů a představ se podařilo realizovat.“ Podle
dosavadního obchodního ředitele existuje
prostor pro jeho nástupce, který určitě najde řadu oblastí, ve kterých svěřené
oddělení bude moci pracovat ještě lépe a efektivněji. „Jsem rád, že Jiřímu Weisovi mohu předat výkonný, stabilní a motivovaný
obchodní a marketingový tým, se kterým bylo pro mne radostí a ctí pracovat.“
Těžištěm dalšího působení Petra Stejskala bude společně s ostatními členy
vedení společnosti oblast business development. „Tato široká oblast rozvoje a optimalizace činnosti koncernu HELUZ mi
umožní využít jak znalost této skupiny, tak zkušenosti a osobní kontakty
získané za více jak čtyřicet let působení v českém i mezinárodním obchodu
se stavebními materiály i více jak pětiletou spolupráci s EU v rámci
programu Horizont 2020,“ dodal Petr Stejskal.
Nový
obchodní a marketingový ředitel Jiří Weis nastoupil do třetí fáze svého
působení ve společnosti HELUZ
Řízením
obchodního a marketingového týmu skupiny HELUZ byl jmenován Ing. Jiří Weis,
který po studiích na VÚT v Brně pracoval ve společnosti HELUZ na pozici
regionálního manažera a posléze byl pověřen řízením téměř miliardové investice
do výstavby nového závodu v Hevlíně. Po jejím úspěšném dokončení přijal
výzvu rakouské společnosti a několik let pracoval jako CEO pro výrobce zdicích
materiálů na jihu Evropy. „Po návratu zpět do
České republiky jsem byl jmenován do pozice interního auditora a započal jsem
třetí fázi svého působení ve společnosti HELUZ. V tomto období jsem vedl
různé projekty a dalo by se říci, že díky rotacím mezi těmito projekty a
jednotlivými činnostmi jsem získal výborný přehled o fungování společnosti
HELUZ. S Petrem Stejskalem jsme na předání funkce úzce spolupracovali
již od přelomu roku. Během této doby jsme společně absolvovali mnoho jednání
s našimi dodavateli i odběrateli a měli naplánováno, že proces
předání dokončíme během měsíců března a dubna. Bohužel vlivem nepředvídatelných
okolností, spojených s nouzovou situací v ČR i v zahraničí, jsme
museli operativně přejít na alternativní způsoby spolupráce na dálku. Dnešní
technologie nám umožnily situaci bez problémů zvládnout, aniž by to jakkoliv
negativně ovlivnilo plánovaný předávací proces,“ říká Jiří Weis, kterého čekají v nové
pozici netradiční výzvy: „Upřímně, nejsem typ člověka, který chce věci
za každou cenu měnit. Předně se chci s novou rolí detailně seznámit a až
poté pomýšlet na případné změny. Nutno dodat, že současná koronavirová krize
může poměry v českém stavebnictví do určité míry přepsat, proto je velice
předčasné v tuto chvíli jakékoliv změny avizovat. Vše bude jasnější, až
současná pandemie pomine a ukáže se, nakolik bude stavebnictví přibrzděno vlivem
dopadů stávajících opatření proti šíření koronaviru.“
tisková zpráva
Petr Tak to záleží na samotném prodejci a výrobci oken, jaké bude mít stanovené dodací lhůty. Protože jemu dodá skla…
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...
O tom trojskle nepochybuji. Na to jsem rozhodnutý na 100%, aspoň v tom mám jasno na začátek. Ale vypadá to…