ČD už mají stavební povolení na opravu Horního nádraží v Karlových Varech

ČD už mají stavební povolení na opravu Horního nádraží v Karlových Varech

(20. 4. 2012) Nádraží měla původně opravit podle záměru z roku 2004 italská firma Grandi Stazioni. Od projektu ale v roce 2010 odstoupila, když se ukázalo, že stav karlovarského nádraží je tak špatný, že jeho oprava prakticky už není možná a je v podstatě nutné postavit budovu znovu. ČD se poté projektu ujaly. Navržená dvoupodlažní budova tvarem připomíná ledvinu a zahrnuje také prosklenou dvoranu. V horním patře, odkud bude vstup na nástupiště, bude ČD centrum. Budova nabídne také prostory pro komerční služby. Autorem projektu nového Horního nádraží je architekt Petr Franta (doplněno Stavbaweb).

 
 
 
 

ČD už mají stavební povolení na opravu Horního nádraží v Karlových Varech

Nádraží měla původně opravit podle záměru z roku 2004 italská firma Grandi Stazioni. Od projektu ale v roce 2010 odstoupila, když se ukázalo, že stav karlovarského nádraží je tak špatný, že jeho oprava prakticky už není možná a je v podstatě nutné postavit budovu znovu. ČD se poté projektu ujaly. Navržená dvoupodlažní budova tvarem připomíná ledvinu a zahrnuje také prosklenou dvoranu. V horním patře, odkud bude vstup na nástupiště, bude ČD centrum. Budova nabídne také prostory pro komerční služby. Autorem projektu nového Horního nádraží je architekt Petr Franta (doplněno Stavbaweb).


Karlovy Vary 19. dubna (ČTK) - České dráhy už obdržely stavební povolení na rekonstrukci Horního nádraží v Karlových Varech. V současnosti začala příprava výběrového řízení na firmu, která opravu zchátralého terminálu provede. Práce by tak mohly začít ještě v letošním roce. Původně ČD počítaly s tím, že novou odbavovací budovu dokončí letos. To se ale nepodaří kvůli skluzu souvisejícím s úpravami v dokumentaci a některým průzkumům před stavebním řízením. ČTK to dnes oznámila mluvčí ČD Rada Pistoriusová.

Podle původních odhadů by měla stát rekonstrukce nádraží kolem 46,5 milionu korun. Konečná cena ale bude známá až po vyhodnocení tendru. Další miliony pak padnou na úpravu okolí nádraží a stavbu lávky pro pěší přes koleje na sídliště Růžový vrch. Tyto náklady zaplatí město Karlovy Vary včetně přípravy projektu. I v tomto případě doznala studie některých změn, poznamenal náměstek primátora Jaroslav Růžička (nezávislý). "Musel třeba zmizet opěrný stožár lávky, který měl být původně mezi kolejemi," dodal Růžička.

Vizualizace podoby nového Horního nádraží v Karlových Varech - atelier Petr Franta

Související články:

Horní nádraží v Karlových Varech bude mít po letech odkladů novou budovu 13.10.2010



 

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Doprava/infrastruktura

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře
 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz