DOCK 02

DOCK 02

(17. 12. 2015) V pražské Libni začala stavba nové administrativní budovy.

   
 
 
 
 

DOCK 02

Developerská skupina CRESTYL zahájila v prosinci stavbu nové administrativní budovy DOCK 02, která je součástí čtvrti DOCK vyrůstající kolem dvou slepých ramen Vltavy v pražské Libni. Unikátní kaskádovitá budova ve tvaru „V“ pokrytá zelení a s terasami směřujícími k vodní ploše navazuje na úspěšně dokončené kanceláře DOCK 01 a bude usilovat o získání prestižní certifikace dlouhodobě udržitelných projektů LEED Gold.

Celková investice do stavby je přibližně půl miliardy Kč. 8500 m² pronajímatelné plochy ve vysokém standardu bude připraveno k nastěhování již na jaře 2017. Prvním potvrzeným nájemcem je světový lídr na trhu stavebních materiálů společnost Saint-Gobain, která obsadí téměř třetinu budovy.

Šestipodlažní administrativní budova DOCK 02 je navržena podle posledních architektonických trendů architektonickou kanceláří Schindler Seko architekti. Díky unikátnímu kaskádovitému tvaru a terasám o rozloze přesahující 300 m² bude mít každé z pater svůj vlastní venkovní prostor s přímým výhledem na marinu a klidovou zónu kolem dvou slepých ramen Vltavy. Podzemní parkoviště poskytne téměř 90 parkovacích míst pro zaměstnance nájemců.

DOCK 02 je druhou z celkem pěti fází komerční části DOCK OFFICE PARK pražského projektu DOCK skupiny CRESTYL. Ten je koncipován jako kombinace klidného bydlení i kanceláří s promenádou u vody. Projekt DOCK tak nabízí kromě přístupu k marině také blízké golfové odpaliště, přímé napojení na cyklostezku a přístup do parku s dětským hřištěm i rozlehlých Thomayerových sadů.
tisková zpráva

Související články:
Kancelářská budova Dock 01 za 500 mil. Kč je zkolaudovaná  1.11.2013
 DOCK 01 - nová administrativní budova v Libni  9.8.2012

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Novostavby

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

21. 9. 2022 15:24:41

Re: Tři nové koncertní síně

Veřejnost chápe pohnutky představitelů, kteří myslí, že mají pravdu. Otázka vytápění i chlazení těchto stavebních obrů v dnešních souvislostech ovšem nezmínil nikdo. Stavebními materiály lze jistě mnohé ovlivnit. Co ale bude jinak, jsou náklady na vybudování něčeho, co je jen kabátkem městského prostoru. O účelnosti tohoto zařízení v této době lze však polemizovat. Kromě provozních nákladů, které dnes nikdo nedokáže propočítat, jde o celkové investiční zátěži zejména Ostravy v celé šíři všech záměrů. Za primátora Macury investice skokově narůstají. Přitom není nikde prezentováno, tedy pro veřejnost, co to znamená pro splácení dluhů, které takto vznikají. V dnešní době obřího nárůstu zadlužení státního rozpočtu a podobně u měst jeto poměrně velká drzost vůči občanům města. Těch se to také svým způsobem bude týkat. Mj. zdražováním služeb, dopravy, úklidu, odvozu odpadů, správních poplatků předepisovaných městem. Není tady něco hodně v nepořádku, Povýšené vystupování Macury vůči jiným politikům i občanům je varováním, že c čele města stojí někdo s velmi pochybným charakterem a zcela povadlou mravností. Kupodivu to zastupitelům nevadí. Nebo mlčí protože se bojí o sebe, své pozice nebo zdraví? Víme přece, jak dominující politici jednají. Po celou dobu lidské moderní civilizace. U tohoto primátora jsem s jist, že se nedá ničím zastavit. Doufám, že se bude jednou zpovídat jinde, o tom, co se tu roky děje za jeho vedení města, ne jen před zastupiteli, které ponížil na pouhé držáky mandátů.

2. 9. 2022 23:12:28

Re: Věcná novela nového stavebního zákona

Zaujalo mě tvrzení, že "vláda není schopná prosadit změny, které by posílily pravomoci obcí v oblasti územního plánování" a že je to vinou pořizovatelů. To je přece úplný nesmysl. Vždyť už dnes jsou to obce, které si vybírají pořizovatele a které schvalují každou fázi pořizovacího procesu. A jestli si stěžují na pořizovatele, tak je to stejné, jako by si majitel firmy stěžoval na zákon, když má problémy se svým zaměstnancem. Pokud mají smlouvu, tak ji mohou zrušit a vybrat si jiného. A pokud ji zrušit nemohou, tak je to jejich vina, že ji mají špatnou. Vždy to ale mají ve svých rukách. Nechápu, jaké pravomoci by chtěli posilovat. Pak je tu ale téma, které je v podmínkách státní správy těžko představitelná. Že by se různí pracovníci jednotlivých dotčených orgánů ke každému záměru dokázali ve stejnou dobu sejít a dohadovali se, kdo o kolik může ze svého zákona ustoupit? Žádný úředník si nedovolí říct, že nějakou část zákona není nutné dodržet. A ani organizačně to nemůže fungovat. Ty lidi přece neřeší jen společné záměry, nemusí mít stejnou pracovní dobu nebo pracovní úvazky - a pak tu jsou ještě nemoci a dovolené a když máte na úřadu pro některé agendy jednoho pracovníka, tak by stáli všichni. Nevěřím. že by to mohlo nějak efektivně fungovat, I když by se mi taková kolektivní práce líbila.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz