Dopravní operační centrum Malovanka

Dopravní operační centrum Malovanka

Na Malovance, 169 00 Praha 6-Břevnov

(14. 5. 2015) Pražští radní po letech odkladů vybrali vítěze tendru na stavbu.

   
 
 
 
 

Dopravní operační centrum Malovanka

(ČTK) - V Praze nakonec vznikne operační dopravní centrum Malovanka, ze kterého bude řízen provoz v metropoli, včetně tunelového komplexu Blanka. Pražští radní po letech odkladů vybrali vítěze tendru na stavbu, Sdružení pro Malovanku v čele s firmou IMOS Brno a.s.
Několik let diskutovaná zakázka vyjde na 478 miliónů korun, zjistila ČTK. Náklady na celou stavbu včetně technologií by se podle původních plánů měly pohybovat nad hranicí miliardy korun.

V roce 2012 Praha vypsala dvě soutěže, na stavbu a technologie, za 1,1 miliardy korun bez DPH. Nikdy je ale neukončila. Pozdější politická reprezentace v čele s TOP 09 totiž zjistila, že na nákladnou stavbu nenajde v rozpočtu peníze. Vznikl tak problém, odkud řídit tunelový komplex Blanka, který se má po odkladech otevřít letos v září. Praha kvůli tomu vloni narychlo dovybavila stávající dispečinky. Jde ale o provizorní řešení.

K diskusi o tom, zda město operační středisko potřebuje či nikoli, se radní vrátili na začátku letošního roku. V lednu rozhodnutí odložili. „Chceme zjistit, nakolik je taková stavba nezbytná,“ řekl tehdy náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Operační středisko vznikne nad ústím Strahovského tunelu v místech, kde se napojuje severozápadní část městského okruhu, jehož součástí je tunel Blanka. Proti železobetonové stavbě se v minulosti opakovaně postavili místní obyvatelé. Doufali, že v místě zůstane zelená plocha.

Do budovy by se měly přesunout mimo jiné dopravní dispečink, který je v současnosti v ulici Na Bojišti a na Strahově, a dispečerská pracoviště policie, strážníků, hasičů a záchranné služby. V objektu by rovněž bylo záložní datové úložiště pražského magistrátu, sídlo Technické správy komunikací a centrum krizového řízení.

Doplněno Stavbaweb:
Autorem studie i projektové dokumentace je společnost SATRA
Multifunkční operační středisko Malovanka bude integrovaným centrem řízení dopravy a vybavenosti komunikací a tunelů situované v prostoru severně od Bělohorské ulice mezi hotelem Pyramida a ulicí Na Malovance. Nachází se nad rozestavěným objektem garáží nad severním výjezdem ze Strahovského tunelu. Do střediska bude přestěhováno řídící středisko sídlící dosud v ulici Na Bojišti. Jedná se o železobetonový monolitický sloupový skelet dispozičně a konstrukčně rozdělený na dvě části. V části A jsou umístěny sály ústředen Technické správy komunikací, středisko odboru krizového řízení MHMP a standardní administrativní a sociální prostory. V části B bude podzemní parkoviště a technologie dieselagregátu. Plášť objektu bude řešen jako hliníkový prosklený systém se zateplenou železobetonovou konstrukcí. Výstavbou objektu dojde k integraci řízení dopravy a vybavenosti komunikací a tunelů, zvýšení plynulosti a bezpečnosti všech druhů dopravy, integraci složek, které se podílejí na činnostech souvisejících s řízením dopravy za běžného provozu i mimořádných situacích a vytvoření potřebných prostorových nároků a podpůrných technologií pro další dokončované stavby sítě hlavních komunikací i telematických dopravních systémů v Praze.

zdroj: SATRA

Suvisející články:
Multifunkční operační středisko Malovanka 2.4.2012

 
 
 
 
50.0860836
14.3821518
Dopravní operační centrum Malovanka

Dopravní operační centrum Malovanka
Na Malovance
169 00 Praha 6-Břevnov

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

21. 9. 2022 15:24:41

Re: Tři nové koncertní síně

Veřejnost chápe pohnutky představitelů, kteří myslí, že mají pravdu. Otázka vytápění i chlazení těchto stavebních obrů v dnešních souvislostech ovšem nezmínil nikdo. Stavebními materiály lze jistě mnohé ovlivnit. Co ale bude jinak, jsou náklady na vybudování něčeho, co je jen kabátkem městského prostoru. O účelnosti tohoto zařízení v této době lze však polemizovat. Kromě provozních nákladů, které dnes nikdo nedokáže propočítat, jde o celkové investiční zátěži zejména Ostravy v celé šíři všech záměrů. Za primátora Macury investice skokově narůstají. Přitom není nikde prezentováno, tedy pro veřejnost, co to znamená pro splácení dluhů, které takto vznikají. V dnešní době obřího nárůstu zadlužení státního rozpočtu a podobně u měst jeto poměrně velká drzost vůči občanům města. Těch se to také svým způsobem bude týkat. Mj. zdražováním služeb, dopravy, úklidu, odvozu odpadů, správních poplatků předepisovaných městem. Není tady něco hodně v nepořádku, Povýšené vystupování Macury vůči jiným politikům i občanům je varováním, že c čele města stojí někdo s velmi pochybným charakterem a zcela povadlou mravností. Kupodivu to zastupitelům nevadí. Nebo mlčí protože se bojí o sebe, své pozice nebo zdraví? Víme přece, jak dominující politici jednají. Po celou dobu lidské moderní civilizace. U tohoto primátora jsem s jist, že se nedá ničím zastavit. Doufám, že se bude jednou zpovídat jinde, o tom, co se tu roky děje za jeho vedení města, ne jen před zastupiteli, které ponížil na pouhé držáky mandátů.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz