Dopravní terminál v Chebu

Dopravní terminál v Chebu

(22. 12. 2011) Studie na rekonstrukci autobusového nádraží pod názvem Dopravní terminál v Chebu byla zpracována již v roce 2007. Zastupitelstvo města pak na svém zasedání v listopadu 2007 odsouhlasilo vypracování projektové dokumentace stavby podle navrhované varianty C. Tím se určila budoucí podoba terminálu, jehož charakteristickým znakem bude centrální vícefunkční budova ve tvaru hexagonály (šestiúhelník). Budova bude umístěna ve středu budoucího autobusového nádraží - dopravního terminálu a její součástí bude kromě dispečinku a zázemí pro zaměstnance také infocentrum pro cestující. Autorem projektové dokumentace je Sdružení Terminál (Ing. arch. Tomáš Müller a společnost Dopravní stavby a venkovní architektura - Ing. Petr Král). (doplněno Stavbaweb - zdroj: město Cheb)

 
 
 
 

Dopravní terminál v Chebu

Studie na rekonstrukci autobusového nádraží pod názvem Dopravní terminál v Chebu byla zpracována již v roce 2007. Zastupitelstvo města pak na svém zasedání v listopadu 2007 odsouhlasilo vypracování projektové dokumentace stavby podle navrhované varianty C. Tím se určila budoucí podoba terminálu, jehož charakteristickým znakem bude centrální vícefunkční budova ve tvaru hexagonály (šestiúhelník). Budova bude umístěna ve středu budoucího autobusového nádraží - dopravního terminálu a její součástí bude kromě dispečinku a zázemí pro zaměstnance také infocentrum pro cestující. Autorem projektové dokumentace je Sdružení Terminál (Ing. arch. Tomáš Müller a společnost Dopravní stavby a venkovní architektura - Ing. Petr Král). (doplněno Stavbaweb - zdroj: město Cheb)


V Chebu začala stavba dopravního terminálu za 117 milionů Kč

Cheb 21. prosince (ČTK) - Moderní dopravní terminál se začal dnes stavět v Chebu. Za 117 milionů korun na prostranství před vlakovým nádražím vznikne podle projektu šestiúhelníková stavba s nástupišti po obvodu. Investorem stavby je Karlovarský kraj, který na dopravní terminál získal dotaci z Regionálního operačního programu.

"Karlovarský kraj se na předfinancování podílí částkou ve výši zhruba 108 milionů korun, stejně tak město Cheb přispěje necelými devíti miliony korun," uvedl hejtmanův náměstek Petr Navrátil (ČSSD).

Podle hejtmana Josefa Novotného (ČSSD) bude stavba jednoznačným přínosem pro cestující. Plocha před nádražím bude propojena suchou cestou přístřeškem napojeným přímo na podloubí, kde bývá hlavní proud lidí vystupujících z autobusů a z vlaků.

V centrální budově najdou lidé infocentrum, úschovnu kol, občerstvení, ale své místo tam bude mít i provozní zázemí pro řidiče a dispečery. "Vznikne architektonicky odvážné a velmi zajímavé řešení terminálu. Do Chebu tím přichází závan mladé architektury," komentoval stavbu Navrátil.

Podle chebského starosty Pavla Vanouška (ČSSD) sice stavba přinese v příštím roce určité nepohodlí obyvatelům okolí nádraží i cestujícím, ale po dokončení by naopak měla zlepšit komfort bydlení v této části města. "Je to ideální propojení vlakové, autobusové a městské hromadné dopravy. Město Cheb je přeplněné dopravou a my se snažíme, aby lidé začali více využívat právě MHD, a nový terminál by k tomu měl přispět," řekl ČTK Vanoušek.

Vjezd do terminálu je navržen přes křižovatku z Dukelské ulice. Parková úprava stávající vzrostlé zeleně, doplněná novou výsadbou, bude tvořit hlukovou a prachovou clonu vůči okolní zástavbě. "Současně se stavbou terminálu se počítá také s rekonstrukcí Žižkovy ulice, včetně křižovatky s Dukelskou ulicí," doplnil Vanoušek.

Dopravní terminál by měl být hotov do konce roku 2012. Po trojici terminálů v Sokolově, Mariánských Lázních a v Chebu by měl v budoucnu přijít na řadu i podobný projekt v Karlových Varech.

Doplněno Stavbaweb:
Vizualizace nového dopravního terminálu naleznete zde.


 

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Doprava/infrastruktura

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

25. 5. 2020 17:38:58

Re: Interiér rodinného domu

Jako uživatelka bych měla k Vašemu návrhu několik výhrad, ačkoli je interiér na pohled impozantní : 1) podle velikosti ložnice a postlelí odhaduji, že kuchyň bude mít rozměry cca 4x5 m. I když velká kuchyň je krásná, současně by měla šetřit nohy kuchařky, která kromě vaření je možná celý den pracovně na nohou a ještě obstarává malé děti. Víte jak se naběhá s hrncem špaget po kuchyni, než ho někam umístí? A další cca 3 m k jídelnímu stolu, když chce servírovat. Nechtěla bych to. Kuchyň, kde se nestoluje, má být prostorná, praktická, ale ne rozlehlá! 2) Ložnice na opačné straně domu od WC vám nebude vadit, dokud budete mladí a zcela zdraví. Potom si zařídíte raději ložnici v sousední koupelně, než bloudit po celém domě. 3) chválím nápad dvoupostele s prostředním madlem v dětském pokoli. Skvělý nápad s multifunkční a velkokapacitní pohovky s postelemi pro hostinský pokoj (nebo do obýváku). Ale rodičům se dvěma dětmi i stejného pohlaví, bych zcela určitě, po všech svých zkušenostech, doporučila raději dva malé pokojíky než jeden společný. Možná ten společný tak max. max. do 5. třídy. Ale pak by jej muselo být možné rozdělit na dva. P.S. Pohled z pohovky obýváku do přírody může být úchvatný, na krb také. Přesto bych umožnila pro konzervativce i pohled na obrazovku TV - pohovka jak stvořená pro domácí kino! Je mi líto, ale snaha po umění tady, podle mne, převyšuje funkčnost a praktičnost. Měly by být v rovnováze. Člověku běžně nestačí jen se dívat, v bytě musí i příjemně žít.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz