O bezmála 10 miliónů čtverečních metrů v nových obchodních centrech se má do konce roku 2016 rozrůst evropský trh nemovitostí. Předpověď vydala v souvislosti se zahájením největšího retailového veletrhu MAPIC v Cannes mezinárodní poradenská společnost DTZ. Podle jejích analytiků jde o novou vlnu aktivity developerských společností, která je nejvíce patrná zejména v Turecku, ale rovněž ve Francii a ve Velké Británii.
Pokud budou realizovány všechny projekty, významně se rozroste aktuální bilance nových obchodních center v Evropě čítající 123 miliónů čtverečných metrů v 4800 projektech. Developery maloobchodních projektů povzbuzuje i zájem investorů. Ti od začátku roku jen v Evropě nakoupili obchodní centra nebo retail parky za 32 miliard EUR, což značí 47% nárůst v porovnání se stejným obdobím v předchozím roce. Nejvíce realitních transakcí v segmentu retailu dosud proběhlo v Německu a ve Velké Británii, ačkoliv rapidní nárůst převodů obchodních center vykazuje i jižní Evropa.
Podle DTZ dosáhne letos investiční objem do retailu celkových 51 miliard EUR. V roce 2015 to má být dokonce 61 miliard EUR. Podle Adriana Powella, vedoucího oddělení retail v DTZ, jsou maloobchodní nemovitosti pro investory trvalou zárukou vysokých výnosů. „I s ohledem na tento fakt svádí investoři o kvalitní nákupní centra především ve Velké Británii doslova boj. A tento stav bude trvat i nadále,“ dodává Adrian Powell.
tisková zpráva
Petr Tak to záleží na samotném prodejci a výrobci oken, jaké bude mít stanovené dodací lhůty. Protože jemu dodá skla…
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...
O tom trojskle nepochybuji. Na to jsem rozhodnutý na 100%, aspoň v tom mám jasno na začátek. Ale vypadá to…