Dvorecký most

Dvorecký most

(17. 12. 2018) Soutěžní návrh 

   
 
 
 
 

Dvorecký most

Zadáním architektonicko-urbanistické soutěže byl návrh nového přemostění řeky Vltavy – zlepšení dopravního spojení města na obou březích a propojení Smíchova a Pankráce novým Dvoreckým mostem.

Navrhli jsme víc než jen dopravní spojnici – na jižní hranici městské kompaktní zástavby jsme vytvořili "bránu do města" propojením dvou významných volnočasových a přírodních lokality – Podolí a Žluté lázně s Prokopským a Dalejským údolím. Návrh Dvoreckého mostu doplňuje pražské panorama mezi Vyšehradem a Pražským hradem. Dynamické pojetí zrcadlí řeku pod ním, ze které vystupuje jediný mostní pilíř jako říční balvan, o který se opírá čtveřice asymetrických oblouků zdánlivého „propletence“. Oblouky se místy sklání, jinde odvrací od mostovky mezi nimi a spolu s funkčním konstrukčním řešením most povyšují na land art s charakterem organické sochy, která vypadá z každého místa jinak – mění se stejně jako neklidná řeka formující mostovku do mírné vlny přirozeně navazující na oba břehy.

Autor: MS architekti s. r. o.: Pavel Hřebecký, Milan Ševčík, Michal Šourek a AF-CITYPLAN s. r. o.

Doplněno Stavbaweb:
Rada hl. m. Prahy v úterý 2. října 2018 odsouhlasila vítězný návrh Dvoreckého mostu, který by měl spojit břehy Vltavy mezi Podolím a Zlíchovem. Kromě zlepšení automobilového provozu by měl nový most pomoci také tramvajové dopravě mezi Prahou 4 a Prahou 5. Podle předpokladů by měl stát přibližně miliardu korun.Součástí řešení musel být i návrh nové tramvajové a autobusové zastávky Dvorecký most, která by byla umístěna na smíchovské straně mostu. Zastávka Dvorecký most by zároveň měla umožnit přestup mezi autobusy jedoucími přes most a tramvajemi jedoucími po Podolském nábřeží.
Ze sedmi návrhů, které postoupily do druhého kola, odborná porota vyhodnotila jako nejlepší návrh zpracovaný ateliéry Tubes a Atelier 6 – návrh najdete ZDE.Předběžný soutěžní návrh z 1. fáze soutěže o návrh mostu, ateliéru MS architekti, najdete ZDE.Všechny návrhy najdete na stránkách soutěže zde: www.dvoreckymost.cz

Související články:
Praha vybrala vítězný návrh Dvoreckého mostu  3.10.2018

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Doprava/infrastruktura

Komentáře ke článku

 
 
 
 

17. 12. 2018 16:18:56. Re: Dvorecký most. Lubor Šimek
21. 12. 2018 22:22:15. Re: Re: Dvorecký most. Jitka
22. 12. 2018 09:55:40. Re: Re: Re: Dvorecký most. Lubor Šimek

 
 
 
 

17. 12. 2018 16:18:56. Re: Dvorecký most. Lubor Šimek

  Strašně rád bych se dožil doby, kdy by mosty navrhovali mostaři - inženýři, nikoli architekti. Bývalo tomu tak kdysi a vznikaly krásné a technicky efektivní a účelné konstrukce. Tady opět koukám na vzepětí tvůrčího ducha umělce, se kterým bude mít statik plné ruce práce a jehož provedení bude zbytečně komplikované a drahé. Nějak mě to netěší...

21. 12. 2018 22:22:15. Re: Re: Dvorecký most. Jitka

  Toto vzepětí tvůrčího ducha ale nevyhrálo. Zřejmě nejste sám, kdo nebyl nadšen představou vítězství tvůrčího ega nad krásou vycházející z konstrukční střídmosti a účelnosti.

22. 12. 2018 09:55:40. Re: Re: Re: Dvorecký most. Lubor Šimek

  Tak to mi tak trochu spadl kámen ze srdce :-).

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

20. 10. 2022 17:55:02

Re: Odborníci apelují na vládu: odložte projednávání novely stav...

Kromě toho, že se připojuji k této výzvě, upozorňuji na to, že velkým přičiněním pana Františka Lukla, tuším že z 13.1.2021 bylo z novely SZ vyloučeno to podstatné, co mělo být hlavním motorem zlepšení výkonnosti stavebních úřadů základního stupně a tedy i zkrácení doby trvání správního řizení. A to jistě víte, je vyjmutí těchto úřadů z gesce a působnosti místních, obecních a městských úřadů, tedy z vlivu starostů a z jejich rozhodování o personálním obsazení míst odborých pracovníků vč. určování jejich platů podle tabulek a jiného odměňování podle vlastního uvážení. Tedy z vlivu korupčního prostředí, které jednoznačně na mnoha radnicích trvale vládne. Tedy shrnu to takto: žádné změny (ani o 30% podle názoru paní Žanety Hadžič) v trvání správního řízení pro vydání povolení stavby nebo souhlasu s jejím umístěním ani náhodou nečekejme, když je již známo, že přes 3 tisíce pracovník stav.úřadů odejde do důchodu a 3 tisíce na jiná méně exponovaní místa, protože za takové mizerné platy si nebudou dále ničit zdraví, jak z novely SZ již nyní vyplývá. to jsou informace jak z MMR, tak z "terénu", kde se pohybuji již 50 let. Tedy bude chybět víc než 6000 odborníků (a nečekejme, že mladší náhradníci z jiných oborů budou vykazovat potřebné výsledky) a slučováním úřadů nebude ničeho dosaženo, spíše naopak přijdou další odchody těch opravdu zkušených lidí, o nichž si ministr Bartoš myslí, že jsou ti nejslabší. Jak úsměvný je jeho amatérský názor. Holt kozel je opět jednou zahradníkem a paní ing. Hadžič ho ještě podporuje. Tedy ona ví víc než pan ing., Bartoš, ale jen po právní stránce, o praxi v terénu přímo na úřadech ví zrovna tak málo, jako ministr.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz