(ČTK) – Česká Lípa bude mít nové moderní nádraží, posune se
zhruba o 250 metrů blíž městu, a pro obyvatele se tak stane dostupnějším.
Náklady se předběžně odhadují na 900 milionů korun, stavbu chce Správa
železniční dopravní cesty (SŽDC) zahájit ještě letos v srpnu. Hotovo by pak
mohlo být zhruba v polovině příštího roku, řekl ČTK mluvčí SŽDC Marek
Illiaš. Původní historická budova nádraží z konce 19. století patří Českým
drahám a je ve špatném stavu. Co s ní bude dál, není zatím jasné.
Do velkého projektu SŽDC se zapojí i město Česká Lípa,
financovat bude prodloužení podchodu směrem na Dubici. „V současné době je
na vlakovém nádraží nefunkční lávka, která jej v minulosti spojovala právě s
Dubicí. Aby si lidé zkrátili cestu, přecházejí v současnosti přes koleje, což
je velmi nebezpečné. Vybudováním podchodu získáme bezpečnou cestu do Dubice a
lidem ušetříme čas při cestě do zaměstnání,“ řekl ČTK místostarosta Juraj
Raninec (ODS).
Nové nádraží v České Lípě vznikne na místě dnešních
nádražních skladů. „Bude mít moderní nástupiště, která umožní pohodlný nástup
do vozů,“ řekl Illiaš. Nádražní budova bude bezbariérová s kompletním
zázemím pro cestující, doplněná o krytá nástupiště. Modernizace čeká i
kolejiště, díky tomu budou moci vlaky jezdit rychleji, a zkrátí se tak jízdní
časy. K nástupištím se lidé dostanou podchodem, radnice se s SŽDC dohodla na
jeho prodloužení směrem do Dubice. Město zaplatí doplnění projektu a také
náklady spojené s prodloužením podchodu a vybudováním výstupního objektu u
chodníku v Dubici. Město by to nemělo stát víc než 12,5 milionu korun.
„Je pro nás výhodné dobudovat podchod až do Dubice již
nyní, společně s modernizací celého nádraží. Jediné starosti, které město bude
se stavbou nyní mít, souvisí s uhrazením zvýšených nákladů. Výběrové řízení na
zhotovitele, stavbu a veškerá povolení vyřídí za nás Správa železniční dopravní
cesty,“ řekl Raninec. Kdyby se město rozhodlo vybudovat propojení nádraží
s Dubicí až po dokončení jeho modernizace, neobešlo by se to podle Ranince bez
dlouhodobé výluky některých spojů. „Navíc bychom mohli při napojování na
stávající část podchodu tunel poškodit a následně složitě a draze opravovat.
Zdlouhavá by pak byla i samotná příprava celé stavby,“ dodal
místostarosta.
Doplněno Stavbaweb:
Pro Správa dopravní železniční cesty stavbu připravuje společnost SUDOP Praha.
Minimalistické, ale praktické. Taková ideální kombinace pro rodinný život. A ta krytá terasa vypadá podle popisu parádně :-)
Zní to jako velmi promyšlený návrh. Máme podobně svažitý pozemek, tak mě inspiruje, že i takové místo má velký potenciál!
Je to moc krásný projekt :-) A ten důraz na orientaci místností podle světových stran..To dělá v každodenním životě obrovský…
Musím potvrdit..žádná plíseň, žádné tepelné mosty. Funguje skvěle!
Projekt pana Vostrackého sleduju už delší dobu, má opravdu cit pro funkční a zároveň estetické stavby. Tahle není výjimkou.