Česká Lípa bude mít nové nádraží, posune se blíž k městu

Česká Lípa bude mít nové nádraží, posune se blíž k městu

(7. 5. 2015) Nové nádraží v České Lípě vznikne na místě dnešních nádražních skladů.

   
 
 
 
 

Česká Lípa bude mít nové nádraží, posune se blíž k městu

(ČTK) - Česká Lípa bude mít nové moderní nádraží, posune se zhruba o 250 metrů blíž městu, a pro obyvatele se tak stane dostupnějším. Náklady se předběžně odhadují na 900 milionů korun, stavbu chce Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zahájit ještě letos v srpnu. Hotovo by pak mohlo být zhruba v polovině příštího roku, řekl ČTK mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Původní historická budova nádraží z konce 19. století patří Českým drahám a je ve špatném stavu. Co s ní bude dál, není zatím jasné.

Do velkého projektu SŽDC se zapojí i město Česká Lípa, financovat bude prodloužení podchodu směrem na Dubici. "V současné době je na vlakovém nádraží nefunkční lávka, která jej v minulosti spojovala právě s Dubicí. Aby si lidé zkrátili cestu, přecházejí v současnosti přes koleje, což je velmi nebezpečné. Vybudováním podchodu získáme bezpečnou cestu do Dubice a lidem ušetříme čas při cestě do zaměstnání," řekl ČTK místostarosta Juraj Raninec (ODS).

Nové nádraží v České Lípě vznikne na místě dnešních nádražních skladů. "Bude mít moderní nástupiště, která umožní pohodlný nástup do vozů," řekl Illiaš. Nádražní budova bude bezbariérová s kompletním zázemím pro cestující, doplněná o krytá nástupiště. Modernizace čeká i kolejiště, díky tomu budou moci vlaky jezdit rychleji, a zkrátí se tak jízdní časy. K nástupištím se lidé dostanou podchodem, radnice se s SŽDC dohodla na jeho prodloužení směrem do Dubice. Město zaplatí doplnění projektu a také náklady spojené s prodloužením podchodu a vybudováním výstupního objektu u chodníku v Dubici. Město by to nemělo stát víc než 12,5 milionu korun.

"Je pro nás výhodné dobudovat podchod až do Dubice již nyní, společně s modernizací celého nádraží. Jediné starosti, které město bude se stavbou nyní mít, souvisí s uhrazením zvýšených nákladů. Výběrové řízení na zhotovitele, stavbu a veškerá povolení vyřídí za nás Správa železniční dopravní cesty," řekl Raninec. Kdyby se město rozhodlo vybudovat propojení nádraží s Dubicí až po dokončení jeho modernizace, neobešlo by se to podle Ranince bez dlouhodobé výluky některých spojů. "Navíc bychom mohli při napojování na stávající část podchodu tunel poškodit a následně složitě a draze opravovat. Zdlouhavá by pak byla i samotná příprava celé stavby," dodal místostarosta.

Doplněno Stavbaweb:
Pro Správa dopravní železniční cesty stavbu připravuje společnost SUDOP Praha.

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře
 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz