Galerie, kavárny i toalety na náplavce v Podskalí

Galerie, kavárny i toalety na náplavce v Podskalí

(1. 3. 2017) Pražští radní schválili architektonickou studii.

   
 
 
 
 

Galerie, kavárny i toalety na náplavce v Podskalí

(ČTK) - Na vltavské náplavce v Podskalí přibudou galerie, kavárny i toalety. Počítá s tím architektonická studie, kterou dne 28. února 2017 schválili pražští radní. Nejdříve by se na náplavce měly objevit nové lavičky a odpadkové koše. Na úpravy má město vyčleněno 13,5 milionu korun a dokončeny by měly být v příštím roce. Poté, co skončí oprava podskalského nábřeží, mají následovat úpravy v dalších částech.

Náplavky se v sezoně proměňují v místo společenského setkávání a navštíví je tisíce lidí. "Plánujeme ještě letos Rašínovo nábřeží osadit novými lavicemi," uvedla primátorka Adriana Krnáčová. "Chceme také otestovat provoz chytrých odpadkových košů a osvětlení," dodala.

Architekti navrhli proměnu kobek umístěných ve zdi nábřeží. Ty dříve sloužily jako technická zázemí či sklady. "Základní typy využití jsou tři. Kavárna, případně s dalším provozem typu Bajkazyl, galerie a veřejné WC," píše se v dokumentu, který schválili radní. Konkrétní využití prostor navazuje na jejich okolí, aby se funkce nezdvojovaly. Bere tak ohled například na restauraci Vltava, přístaviště a kotviště nebo kotvící lodě.

"Hotovo bychom rádi měli začátkem příští sezony. Chtěli jsme to urychlit, ale není to z technického hlediska možné," řekla Krnáčová. Provozovatele výklenků najde město ve výběrovém řízení. Konkrétní podmínky řízení budou ustaveny.

Pražské náplavky jsou zvláště v létě oblíbeným cílem Pražanů. Po pravém břehu navíc vede páteřní cyklostezka A2. Kromě nedostatečného sociálního zázemí a chybějících odpadkových košů si návštěvníci dlouhodobě stěžují především na parkující auta a na konflikty mezi chodci a cyklisty. Problém představují také kotvící lodě, které zabraňují ve výhledu na řeku i atraktivní části města.

Doplněno Stavbaweb:
Autorem vizualizací je Petr Janda / Brainwork.

Související články:
Petr Janda: (A)VOID

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Veřejný prostor/landscaping

Komentáře ke článku

 
 
 
 
 
 
 
 

25. 4. 2017 22:06:54. Re: Galerie, kavárny i toalety na náplavce v Podskalí. Redakce

  Pražští radní dne 25. dubna 2017 vyčlenili 84 milionů korun na úpravu náplavek
(ČTK) - Pražští radní vyčlenili 84 milionů korun na úpravu náplavek. Peníze půjdou mimo jiné na projektové práce nebo instalaci mobiliáře. Novinářům to řekla primátorka Adriana Krnáčová (ANO). Na náplavkách například v Podskalí plánuje město vytvořit galerie, kavárny nebo toalety. Náklady na opravy všech náplavek se nyní pohybují v řádu stamilionů a budou uskutečněny v následujících letech.

"V současné době již probíhá sezona, takže tam upravujeme pouze sociální zařízení, budeme osazovat nějaké koše a lavičky a celkově to tam upravíme, aby po sezoně mohly naplno začít práce," řekla Krnáčová.

Celkové náklady na opravy náplavek přesahují 200 milionů korun. "Jsou to peníze určené až do roku 2019, takže v dalším roce budeme pokračovat tak, jak je naplánováno," řekla Krnáčová.

Praha letos již oznámila plány na proměnu podskalské náplavky. Architekti navrhli například proměnu kobek umístěných ve zdi nábřeží. Ty dříve sloužily jako technická zázemí či sklady.

Pražské náplavky, zejména ta v Podskalí, jsou zvláště v létě oblíbeným cílem Pražanů. Po pravém břehu navíc vede páteřní cyklostezka A2. Kromě nedostatečného sociálního zázemí a chybějících odpadkových košů si návštěvníci dlouhodobě stěžují především na parkující auta a na konflikty mezi chodci a cyklisty.

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

6. 8. 2020 16:56:21

Re: Nový koncertní sál v Ostravě

Byť to bude vypadat trochu přízemně, ale nemohu najít investiční náklady. Mělo by to být 2 mld. Kč. Jistě díky dobrému rattingu, jak nám sděluje primátor, si město může dovolit dost vysoké půjčky, zejména když uvážíme, že mezi investice s účastní rozpočtu města patří i parkovací plochy P+R, nový kampus-dílčí sportovně vzdělávací areál Ostravské Univerzity na Černé louce, stavba Černé kostky (technická knihovna) naproti Domu kultury v podzemními parkovišti a postupná modernizace tramvajových tratí v celém obvodu města s dodávkou nových švýcarských tramvajových souprav (jsou skvělé). Zatím jsem nečetl souhrnný investiční plán na příští roky s tím, jak se budou tyto úvěry splácet, a jak jsou plánovány příjmy města. Jak se s tímto neúplným výčtem (chybí několik miliardových akcí pro sport a další společenské účely, např. v Krásném Poli nebo v bývalém areálu Ostravské rafinérie u Fifejd) velkých akcí porovná pokus prosadit tragické prodloužení tramvajové trati od Slovanu kolem Duhy až ke Globusu a s tratí kolidující projektově rozpracovaný Severní spoj od D1 do Poruby. To nemá veřejnost tušení. A má ho Magistrát, tedy ambiciózní primátor? Není už postaveno nebo nachystáno dost památníků, které nám budou jeho "Macurovskou éru "vlády nad městem navždy připomínat? Musí to vše snad i dobré, co napáchal, zhatit jednou zbytečnou investicí i proti potřebám města a proti zásadnímu nesouhlasu dotčených městských obvodů v Porubě? I za cenu obrovského zadlužení města na roky dopředu? Doufám, že ho okolnosti včas zastaví, aby přestal vyhazovat peníze města na předem ztracenou a jasně hloupou akci, jako je tato tramvajová trať ke Globusu skrz plně urbanizované a přírodně skvěle stabilizované prostředí 3 městských obvodů! Jediným motivem k rozjetí této monstrakce v roce 2017 byl dnes již propadlý příslib 1,5 mld. Kč z evropských fondů. Dnes to hodlá primátor financovat jinak, ale možná sám neví, jak. Osobně si myslím, že ten záměr bude nakonec zrušen. Investovaných 30 až 40 milionů Kč do přípravy stavby město hravě odepíše. To jsou přece drobné proti již výše uvedeným stavbám.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz