Hasičská stanice na Vltavě HS 9

Hasičská stanice na Vltavě HS 9

(23. 10. 2008)

 
 
 
 

Hasičská stanice na Vltavě HS 9

DUŠAN ŘEZÁČ, diplomní projekt 2005

DUŠAN ŘEZÁČ, diplomní projekt 2005
Vedoucí diplomu: Jan Bočan, FA ČVUT v Praze
Oponent David Kraus


Koncept
Smíchov, kdysi nejdynamičtější průmyslové předměstí Prahy, ztratil během několika málo posledních let svoji industriální tvář. Průmysl nahradila komerce, dělníky zase „krásní“ lidé v oblecích, zašedlé fasády domů barevné billboardy a další „známky“ současnosti. Fascinuje mě železniční most na Výtoň, pohled na majestátný Vyšehrad, přikotvené botely a lodě. Stále cítím, že zde ocel a plech má své logické uplatnění. â?¦ Plechová stuha vynořující se z vody obaluje dům, vybíhá v podobě ramene nad vodní hladinu a ztrácí se zpátky. Betonová platforma kontrastuje s asfaltovým povrchem silnice, zřetelně vymezuje pozemek, ovíjí plechový dům a rampou se ponořuje zpět do Vltavy. Pohledy na dům z vody se neustále mění podle výšky hladiny. Hasičské lodě připlouvají a odplouvají, plováky mění svoji polohu, garážová vrata se vyklápějí, špinavá voda z Vltavy smáčí stěnu domu.

Projekt
Do urbanisticky rozbitého území mezi Strakonickou ulicí a slepým ramenem Vltavy navrhuji kompaktní hmotu hasičské stanice. Prioritou stanice jsou zásahy na Vltavě, doplňkovou funkcí jsou pozemní zásahy na důležité dopravní tepně Strakonické ulice. Objekt hasičské stanice propojuje dvě rozdílné funkce: „fabriku“ a „bytový dům“. Ty jsou jasně odděleny, ale přímo spojeny vertikální komunikací (skluzy a schodišti). Přízemí je pracovní fabrikou, patro obytným domem, orientovaným kolem atria. Rameno vybíhající nad vodu v sobě ukrývá kajuty ložnic. Celým objektem vertikálně prostupuje komínový prostor pro sport, trénink a odpočinek, který je zčásti zapuštěn pod hladinou Vltavy a vizuálně zaplavován.


Publikováno ve stavbě č. 2/2006

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Projekty

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

28. 2. 2020 08:15:31

Re: Rozhledna na vrchu Šibeník

Připadá mi to jako politizování situace kolem členství v EU, které cílí na lidi bez znalostí souvislostí a bez zájmu o politiku. Hurá, podívejte jak je EU dobrá! Všude i v autobusech nálepky, jak se EU spolupodílí na všem, málem i na výrobě betonových tvárnic na chodníky a sirky do krabiček. Samá podlost! My zatím platíme do fondů EU méně, než kolik čerpáme, ale proč čerpáme na takovéto téměř bezvýznamné stavbičky miliony, když nám kulhají investice i peníze do oprav všech typů silnic? Proč naši řidiči denně bourají po srážce se zvěří? Na I.třídách a dálnicích? Protože nemáme oplocení a podchodu i mosty pro zvěř, aby nemusela přes cestu pod kola aut! Toto má být smysluplná investice za stovky milionů!! Kdo to nezažil, neví, co to je za nezměrný děs, který někteří řidiči zaplatí životem nebo doživotním zmrzačením, a nejen oni. ale i jejich děti, partneři, rodiče. O likvidaci majetku a zruinování některých z nich nemluvě. Mně takto rozhledny připadají jako aktivity Kocourkovských občanů. Není těch stovek pitomostí v této zemi už moc? Celý den by na jejich výčet nestačil! Také pokus primátora Macury v Ostravě prosadit novou 3 km tramvajovou trať v Porubě tam, kde ji nikdo nepotřebuje a dokonce většina občanů odmítá, patří do této kategorie pomatenosti, protože zase jde o to, že nějaký spolek amatérů omylem zvolených ve volební euforii na Magistrátě odsouhlasil, že na to může Ostrava dostat víc než miliardu z dotací. Slabomyslnost lidiček bez významu hold v této zemi stále má podivnou váhu! Jak dlouho ještě bude blbost tolerována?

20. 2. 2020 18:50:35

Re: Re: Polemika o panoramatu a mrakodrapech pokračuje.

Polemika o výškových budovách nikdy neskončí. Dnes je to již otázka prestiže, nikoliv potřeby. Kdo výš, je geroj, je víc. Viz Arabský svět i dálný asijský východ. Blbost lidská vítězí. Ale žižkovská trojka od Evy Jiřičné nejsou mrakodrapy, to je úchvatný návrh, jak zaplnit místo po telekomunikační věži a kdo zná podrobně a detailně souvislosti, musí se paní Jiřičné poklonit. Věřím, že její kouzelný návrh bude realizován a rozhodně nemá pražádný vliv na panoráma Prahy, notabene historického centra. On tu někdo v této části Žižkova vidí historické centrum? Nákladové nádraží, konec jedné části Prahy, příliš vzdálené od toho centra, které obdivují miliony cizinců, i Čechů a Moravanů. A co Letná, tam blob Kaplického nebyl vedle panoráma staré Prahy? Tam byl, hned vedle. A kolik bojovníků ho prosazovalo, že? Proti nás bylo asi víc, tak to monstrum stát nebude. Ale návrh Jiříčné je naprosto něco jiného. Ve všech myslitelných hodnotitelných směrech. Skvěle zasazen do oblasti, i výškově, i polohově, i s ohledem na dopravní poměry. Pojďme ho podporovat proti hlupákům, kteří sice mají akademický titul, ale v hlavě něco zřejmě jiného, než lidské moudro. Postižení člověka se projevuje všelijak, je těžká doba, když podle expertů má 20% vysokoškolských absolventů duševní poruchu různého typu. Ono to možná i tady bude vidět. Nechť postižení prominou, ale léčení může být v Klecanech i zdarma, u profíků.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz