Architektonická, projekční a
stavebně-poradenská kancelář OBERMEYER HELIKA zpracovala pro Ministerstvo
obrany ČR projekt na výstavbu nové hasičské stanice na letišti Praha-Kbely. Jde
o stanici nejvyšší kategorie typu C, v České republice teprve třetí. OBERMEYER
HELIKA v součinnosti se společností INTAR připravila projektovou
dokumentaci od architektonické studie až po prováděcí projekt, včetně vybavení
speciálními technologiemi pro výcvik posádky. Začátek výstavby je plánován na
rok 2018.
Nová
hasičská stanice vybudovaná na ploše 3 000 m2 bude zajišťovat komplexní
zázemí pro letištní hasičskou jednotku, tedy poskytovat vhodné prostory pro
pobyt a výcvik personálu a pro garážování mobilní zásahové hasičské
techniky. Součástí areálu o rozloze 13 000 m2 bude i multifunkční
cvičná věž určená pro požární sport, lezecký a slaňovací výcvik a zároveň pro
sušení hadic. Projekt zahrnuje i vybudování komunikací pro dopravní obslužnost
budovy s návazností na stávající komunikace v areálu a dále venkovní
skladovací a výcvikové zpevněné plochy.
„Objekt
vznikne jako novostavba na dosud nezastavěné ploše. Jeho umístění reflektuje
požadavek zadavatele na dosažitelnost každého bodu letiště v co nejkratším
čase. Umístěn je proto ve středu délky letiště a blízko vzletovým a pojezdovým
drahám. To umožňuje i přímé vizuální spojení s řídicí věží,“ vysvětluje
Jiří Fousek, generální ředitel společnosti OBERMEYER HELIKA. Budova má tři nadzemní
podlaží s hrubou podlažní plochou 5 200 m2 a celkovou
výškou 12 m. Konstrukce bude železobetonová, založená na pilotách,
s klasicky vyzdívaným pláštěm.
Prostory pro zázemí, fyzickou
přípravu i techniku
Koncepce
hasičské stanice vychází z její základní funkce, tedy vhodného spojení
nepřetržitého pobytu osob v zásahové pohotovosti s umístěním požární
techniky. Dle projektu je budova rozčleněna do tří hlavních sekcí – garáže,
pobytové prostory a prostory pro fyzickou přípravu. Jednotlivé části jsou od
sebe odděleny prosklenými trakty schodišť. První část představuje prostory pro
garáže, které dosahují do výšky dvou podlaží a jsou navrženy pro 18 hasičských
vozidel. První nadzemní podlaží střední části budovy slouží jako skladové a servisní
zázemí a je zde umístěna provozní technologie objektu. Ve druhém poschodí se
pak nacházejí šatny mužstva, dílny a sklady techniků. Třetí podlaží, rovněž ve
středové části, v půdorysu ustupuje. Projekt počítá s jeho využitím pro
pobyt jednotky. Jsou zde naplánovány ložnice, učebna, klubovna a kuchyňka. Také
se zde nacházejí kanceláře velení a dispečink s operátory. Třetí část
budovy je vyhrazena prostorům pro fyzickou přípravu členů hasičského sboru.
K dispozici zde budou mít tělocvičnu, posilovnu a tréninkový polygon
simulující jednotlivé druhy zásahů.
Výstavba
by měla začít v roce 2018 a dokončení se plánuje na rok 2019. Zadavatelem
projektu je Ministerstvo obrany České republiky. Generálním dodavatelem
projektové dokumentace je společnost INTAR a.s.
tisková zpráva
Petr Tak to záleží na samotném prodejci a výrobci oken, jaké bude mít stanovené dodací lhůty. Protože jemu dodá skla…
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...
O tom trojskle nepochybuji. Na to jsem rozhodnutý na 100%, aspoň v tom mám jasno na začátek. Ale vypadá to…