Jak správně výškové usadit stavební pouzdro pro dveře

Jak správně výškové usadit stavební pouzdro pro dveře

(19. 11. 2019) Stavební pouzdra se vždy usazují na výšku hotové budoucí podlahy, tzv. vágrys

   
 
 
 
 

Jak správně výškové usadit stavební pouzdro pro dveře

Stavební pouzdro je plechová kapsa pro zasouvací dveře a v podstatě nahrazuje část příčky. Jde o klasický stavební dílec, který se usazuje už při vytváření vnitřních příček – v cihlové stavbě ve fázi hrubé výstavby a u montáží sádrokartonových příček spolu s nimi. Zabudování stavebního pouzdra ale zvládnete i bez odborné pomoci. Stačí, když se budete řídit váhorysem.

Stavební pouzdra se vždy usazují na výšku hotové budoucí podlahy, která ale na stavbě v tu chvíli ještě není. Správnou výšku určuje právě již zmíněný váhorys, lidově označovaný jako „vágrys“, který by měl být od stavebníků na hrubé zdi jasně vyznačen. Váhorys je samozřejmě viditelně vyznačený také na stavebním pouzdře a při jeho zabudování do příčky by se měla obě tato značení popárovat do jedné roviny. „V případě stavebních nepřesností či nevyužití vágrysu může dojít k nesprávnému výškovému usazení pouzdra, které ale zjistíte až v hotovém interiéru, kdy nastane jedna ze dvou nepříjemných situací – buď se dveře nevejdou do vytvořeného průchodu a vy budete nuceni dveřní křídlo zespodu podřezat, nebo mezi dveřmi a podlahou vznikne nežádoucí mezera,“ upozorňuje Petr Paksi, obchodní ředitel společnosti JAP FUTURE, jediného českého výrobce stavebních pouzder, a pokračuje: „Z těchto důvodů jsou stavební přesnost a správné usazení stavebního pouzdra s využitím váhorysu opravdu důležité.“

Výrobci označují váhorys na stavebním pouzdře dvěma způsoby:
1. Drážkou či výsekem na bočnici pouzdra, u kterého je pak ještě nalepená žlutá samolepka s označením, že se jedná o vágrys.
2. Váhorys je vyražený přímo v plechu bočnice na části ústí pouzdra. Má podobu vyražené šipky s popiskem 1 m.

Informace o výrobcích společnosti JAP FUTURE najdete na www.japcz.cz.

podle podkladů firmy JAP FUTURE, s. r. o.


Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

6. 8. 2020 16:56:21

Re: Nový koncertní sál v Ostravě

Byť to bude vypadat trochu přízemně, ale nemohu najít investiční náklady. Mělo by to být 2 mld. Kč. Jistě díky dobrému rattingu, jak nám sděluje primátor, si město může dovolit dost vysoké půjčky, zejména když uvážíme, že mezi investice s účastní rozpočtu města patří i parkovací plochy P+R, nový kampus-dílčí sportovně vzdělávací areál Ostravské Univerzity na Černé louce, stavba Černé kostky (technická knihovna) naproti Domu kultury v podzemními parkovišti a postupná modernizace tramvajových tratí v celém obvodu města s dodávkou nových švýcarských tramvajových souprav (jsou skvělé). Zatím jsem nečetl souhrnný investiční plán na příští roky s tím, jak se budou tyto úvěry splácet, a jak jsou plánovány příjmy města. Jak se s tímto neúplným výčtem (chybí několik miliardových akcí pro sport a další společenské účely, např. v Krásném Poli nebo v bývalém areálu Ostravské rafinérie u Fifejd) velkých akcí porovná pokus prosadit tragické prodloužení tramvajové trati od Slovanu kolem Duhy až ke Globusu a s tratí kolidující projektově rozpracovaný Severní spoj od D1 do Poruby. To nemá veřejnost tušení. A má ho Magistrát, tedy ambiciózní primátor? Není už postaveno nebo nachystáno dost památníků, které nám budou jeho "Macurovskou éru "vlády nad městem navždy připomínat? Musí to vše snad i dobré, co napáchal, zhatit jednou zbytečnou investicí i proti potřebám města a proti zásadnímu nesouhlasu dotčených městských obvodů v Porubě? I za cenu obrovského zadlužení města na roky dopředu? Doufám, že ho okolnosti včas zastaví, aby přestal vyhazovat peníze města na předem ztracenou a jasně hloupou akci, jako je tato tramvajová trať ke Globusu skrz plně urbanizované a přírodně skvěle stabilizované prostředí 3 městských obvodů! Jediným motivem k rozjetí této monstrakce v roce 2017 byl dnes již propadlý příslib 1,5 mld. Kč z evropských fondů. Dnes to hodlá primátor financovat jinak, ale možná sám neví, jak. Osobně si myslím, že ten záměr bude nakonec zrušen. Investovaných 30 až 40 milionů Kč do přípravy stavby město hravě odepíše. To jsou přece drobné proti již výše uvedeným stavbám.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz