Optimalizace přístupu k trati a zastřešení příchodů k novým nástupištím
Architekti: Kadawittfeld Architektur
Místo: Salzburg, Rakousko
Manažer projektu: Aldrik Lichtwark
Klient: ÖBB Infrastruktur AG
Plocha: 60 364 m2
Realizace: 2013
Foto: Taufik Kenan, Angelo Kaunat
Projekt zvyšuje hodnotu stávajícího vlakového nádraží tím, že rozšiřuje podchod, který se stal také nákupní galerií, a že zlepšil přístup k vlakům díky přirozenému osvětlení velkorysých nástupišť. Z tmavého nástupního prostoru se tak stala otevřená pěší zóna.
Nová organizace salcburského nádraží je projektem zahuštění města, říkají architekti, který slouží nejen mobilitě a pohodlí cestujících, ale také vytváří veřejný prostor a spojuje různé městské obvody.
Historické stavby jsou integrovány do nového celkového schématu hlavního nádraží v Salcburku a propůjčují mu svůj jedinečný a fascinující charakter.
V návaznosti na průběh tratí se zakřivené nové střechy klenou v uctivé vzdálenosti od restaurované důmyslné konstrukce historické haly nad nástupišti a vytvářejí velkorysou, kontinuální střešní plochu nad celým prostorem nástupišť. Tato dynamická prostorová konstrukce interpretuje pohyb vjíždějících a zpomalujících vlaků a dává nádraží nezaměnitelný vzhled.
Nová pasáž nejen propojuje různé úrovně a funkce nádraží, ale také poskytuje základní urbanistické impulsy, jako je propojení dvou městských částí po obou stranách železnice.
Petr Tak to záleží na samotném prodejci a výrobci oken, jaké bude mít stanovené dodací lhůty. Protože jemu dodá skla…
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...
O tom trojskle nepochybuji. Na to jsem rozhodnutý na 100%, aspoň v tom mám jasno na začátek. Ale vypadá to…