Optimalizace přístupu k trati a zastřešení příchodů k novým nástupištím
Architekti: Kadawittfeld Architektur
Místo: Salzburg, Rakousko
Manažer projektu: Aldrik Lichtwark
Klient: ÖBB Infrastruktur AG
Plocha: 60 364 m2
Realizace: 2013
Foto: Taufik Kenan, Angelo Kaunat
Projekt zvyšuje hodnotu stávajícího vlakového nádraží tím, že rozšiřuje podchod, který se stal také nákupní galerií, a že zlepšil přístup k vlakům díky přirozenému osvětlení velkorysých nástupišť. Z tmavého nástupního prostoru se tak stala otevřená pěší zóna.
Nová organizace salcburského nádraží je projektem zahuštění města, říkají architekti, který slouží nejen mobilitě a pohodlí cestujících, ale také vytváří veřejný prostor a spojuje různé městské obvody.
Historické stavby jsou integrovány do nového celkového schématu hlavního nádraží v Salcburku a propůjčují mu svůj jedinečný a fascinující charakter.
V návaznosti na průběh tratí se zakřivené nové střechy klenou v uctivé vzdálenosti od restaurované důmyslné konstrukce historické haly nad nástupišti a vytvářejí velkorysou, kontinuální střešní plochu nad celým prostorem nástupišť. Tato dynamická prostorová konstrukce interpretuje pohyb vjíždějících a zpomalujících vlaků a dává nádraží nezaměnitelný vzhled.
Nová pasáž nejen propojuje různé úrovně a funkce nádraží, ale také poskytuje základní urbanistické impulsy, jako je propojení dvou městských částí po obou stranách železnice.
Náměstí je katastrofa - dříve v parku se stromy seděli lidé, dneska je tam žhavá pláň kam kdo němu tak…
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.