Lávku u autobusového nádraží v Ostravě nahradí nový most

Lávku u autobusového nádraží v Ostravě nahradí nový most

(17. 1. 2011) Lávka, která v Ostravě vede z autobusového nádraží k vlakovému nádraží Střed, se bude v březnu bourat. Místo ní do září vznikne nový most, který spojí obě nádraží i se vznikající čtvrtí Nová Karolina.
Stavba nevznikne podle původního návrhu architektky Evy Jiřičné, ale v upravené podobě, pod kterou již ale není architektka podepsána.

 
 
 
 

Lávku u autobusového nádraží v Ostravě nahradí nový most

Lávka, která v Ostravě vede z autobusového nádraží k vlakovému nádraží Střed, se bude v březnu bourat. Místo ní do září vznikne nový most, který spojí obě nádraží i se vznikající čtvrtí Nová Karolina.
Stavba nevznikne podle původního návrhu architektky Evy Jiřičné, ale v upravené podobě, pod kterou již ale není architektka podepsána.

Původní návrh Evy Jiřičné nahradí nový:
Více než dvě stě metrů dlouhá lávka bude mít také oblouky - až k zemi a nižší a i systém jejich protínání bude jiný
:

Původní návrh Evy Jiřičné Nový návrh


Ostrava 13. ledna (ČTK) - 
Na tiskové konferenci to řekli primátor Ostravy Petr Kajnar (ČSSD) a ředitel české pobočky Multi Development, která Novou Karolinu buduje, Luboš Kočí.
Stavba nakonec nevznikne podle původního návrhu mezinárodně uznávané architektky Evy Jiřičné. Byla by podle Kočího příliš drahá. „Měli jsme stanovenou cenu od 60 do 80 miliónů korun. Nabídky stavebních firem ale byly všechny kolem 200 miliónů, což byl pro nás trochu šok," řekl Kočí. Multi Development se proto s architektkou domluvila na úpravě projektu. Pod výsledkem už však Jiřičná nebude podepsána. Kočí uvedl, že se nyní rozhoduje mezi dvěma firmami, která z nich novou lávku postaví. Její výsledná cena bude 68 miliónů korun.

Podle původního návrhu měly ocelovou konstrukci lávky tvořit symetrické dvojité oblouky, které by se na koncích mostu křížily a uprostřed sbíhaly v jednom bodě. Chodcům by připomínaly propojená srdce. Kočí uvedl, že podle výsledného návrhu povedou uprostřed oblouky až k zemi. Lávka také bude níž.
Kočí dříve uvedl, že Multi Development chce, aby lávka byla uměleckým dílem a jednou z dominant Nové Karoliny. Dnes řekl, že rozdíl 100 miliónů korun, o kolik by oproti plánům byla realizace původního projektu dražší, byl příliš vysoký. „Ani v rozpočtu města se 100 miliónů korun navíc nenašlo," dodal k tomu primátor Kajnar.

Nová lávka je součástí první etapy stavby Nové Karoliny. Do března 2012 by mělo být dokončeno i obchodně-zábavní centrum, objekt s byty, kancelářská budova a opraveny historické budovy Dvojhalí. Ty koncem loňského roku firma Multi Development převedla na město.
Podle Kočího to není tak, že by se firma chtěla Dvojhalí zbavit, aby ho nemusela opravovat. „Město se tak s Multi Dvelopment dohodlo, protože je to pro něj výhodnější. Samo bude rozhodovat, co v Dvojhalí bude," řekl primátor Kajnar. Budovy podle něj budou mít za pár let obrovskou komerční hodnotu. „Ze strany Multi Development to byl velkorysý krok," řekl Kajnar.

Kočí uvedl, že byty i obchodní centrum budou dokončeny podle plánů v březnu příštího roku. Problém je však s administrativní budovou. „Půl roku jsme strávili vyjednáváním s jediným zájemcem. Ta jednání nedopadla dobře. Bez nájemce není možné rozjet takovou stavbu. Zuřivě se snažíme najít nového," řekl Kočí. Na současném trhu to ovšem podle něj nebude lehké.

Primátor Kajnar dodal, že město chce do ukončení první etapy stavby Nové Karoliny stihnout i propojení nové čtvrti s památkově chráněnou Dolní oblastí Vítkovic a Ruskou ulicí. Lidé by pak podle něj mohli procházkou dojít za půl hodiny z centra Ostravy až do Vítkovic.


 

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Doprava/infrastruktura

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

25. 5. 2020 17:38:58

Re: Interiér rodinného domu

Jako uživatelka bych měla k Vašemu návrhu několik výhrad, ačkoli je interiér na pohled impozantní : 1) podle velikosti ložnice a postlelí odhaduji, že kuchyň bude mít rozměry cca 4x5 m. I když velká kuchyň je krásná, současně by měla šetřit nohy kuchařky, která kromě vaření je možná celý den pracovně na nohou a ještě obstarává malé děti. Víte jak se naběhá s hrncem špaget po kuchyni, než ho někam umístí? A další cca 3 m k jídelnímu stolu, když chce servírovat. Nechtěla bych to. Kuchyň, kde se nestoluje, má být prostorná, praktická, ale ne rozlehlá! 2) Ložnice na opačné straně domu od WC vám nebude vadit, dokud budete mladí a zcela zdraví. Potom si zařídíte raději ložnici v sousední koupelně, než bloudit po celém domě. 3) chválím nápad dvoupostele s prostředním madlem v dětském pokoli. Skvělý nápad s multifunkční a velkokapacitní pohovky s postelemi pro hostinský pokoj (nebo do obýváku). Ale rodičům se dvěma dětmi i stejného pohlaví, bych zcela určitě, po všech svých zkušenostech, doporučila raději dva malé pokojíky než jeden společný. Možná ten společný tak max. max. do 5. třídy. Ale pak by jej muselo být možné rozdělit na dva. P.S. Pohled z pohovky obýváku do přírody může být úchvatný, na krb také. Přesto bych umožnila pro konzervativce i pohled na obrazovku TV - pohovka jak stvořená pro domácí kino! Je mi líto, ale snaha po umění tady, podle mne, převyšuje funkčnost a praktičnost. Měly by být v rovnováze. Člověku běžně nestačí jen se dívat, v bytě musí i příjemně žít.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz