Na smíchovském nádraží začaly demolice pro Smíchov City

Na smíchovském nádraží začaly demolice pro Smíchov City

(5. 1. 2018) Stavba by měla začít koncem letošního roku a potrvá zhruba dva a půl roku

 
 
 
 

Na smíchovském nádraží začaly demolice pro Smíchov City

(ČTK) - Na smíchovském nádraží začala demolice nevyužitých budov. Mají ustoupit první etapě nové čtvrti Smíchov City, kterou by společnost Sekyra Group měla začít stavět koncem roku. Na začátek demolice upozornil server iDnes.cz. Výkonný ředitel Sekyra Group Leoš Anderle ČTK řekl, že demolice se zatím týká drobných staveb a potrvá nejdéle měsíc.

Ředitel doplnil, že kromě demolice začalo také odstraňování nevyužívaných kolejí. Práce začaly v souvislosti s první etapou Smíchov City, která počítá se dvěma domovními bloky v severní části území u lokality Na Knížecí. Mají zde být hlavně byty, ale i kanceláře a obchodní prostory.

Stavba více než 400 bytů a 9500 metrů čtverečních kanceláří by podle plánů developera měla začít koncem letošního roku a potrvá zhruba dva a půl roku. Náklady jsou zhruba tři miliardy korun. Všechny etapy projektu by mohly být hotovy za 15 až 20 let.

Celkem by ve Smíchov City mohlo bydlet až 3300 lidí, dále je v plánu zhruba 190.000 metrů čtverečních ploch pro služby, nakupování a kanceláře. Má zde být také nová centrála České spořitelny, na jejíž podobu je vypsána mezinárodní architektonická soutěž. V prostorách nádraží Praha Smíchov projekt počítá s vícepatrovým parkovištěm P+R, blíže k vlakovému nádraží se mají přesunout autobusy z terminálu Na Knížecí. Nová čtvrť se plánuje již od devadesátých let.

Související články:
Smíchov City: od nádraží k nové čtvrti  16.11.2017
Výstava pro Smíchov City  9.11.2017
Smíchov City  27.4.2017
Smíchov City  29.9.2016
Revitalizace smíchovského nádraží - Smíchov City 9.2.2015
Výstavba nové čtvrti na Smíchovském nádraží může po letech začít 2.6.2014
Smíchov City - výbor posvětil změnu týkající se výstavby kolem Smíchova 19.4.2013
Hudeček: Nová městská čtvrť vznikne na Smíchově do dvaceti let 31.1.2013


Komentáře ke článku

 
 
 
 

5. 1. 2018 16:28:24. Re: Na smíchovském nádraží začaly demolice pro Smíchov City. Jitka

  Proč P-R v místě, kde se přestupuje z mimopražských vlaků na pražskou MHD? Nebyla by tady spíš potřeba dlouhodobá stání pro lidi ze starší činžovní zástavby v okolí?

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

13. 2. 2020 15:49:48

Re: Polemika o panoramatu a mrakodrapech pokračuje

Eva Jiřičná nezvolila londýnskou City jako dobrý příklad - je to odstrašující směska exkluzivních solitérů, které samy o sobě jsou jistě pozoruhodnými architekturami, ale urbanisticky zničily svou anarchií, necitlivostí k dřívějším duchovním dominantám - wrenovským kostelům, a dříve jednotné koloniální zástavbě, kus historického centra města. V Praze byl už za I. republiky uvnitř města podobný urbanistický faul jen Havlíčkův Penzijní ústav na Žižkově, a po válce na tomto žižkovsko-vinohradském horizontu zatím jen štíhlá televizní věž a krabicovitá budova bývalého PZO Strojexport. Pankráckou "zubatou" siluetu lze doplněním dalších mrakodrapů zacelujících v dálkových pohledech mezery do nové obalové "Gaussovy křivky" opravit, a je to od MPR dostatečně daleko. Žižkovsko-vinohradský horizont je narušený málo a je blíže, takže je to záležitost citlivější. Přesto stojí Jiřičné návrh za úvahu. Spolu se zástavbou nákladového nádraží by mohly vytvořit nové centrum Žižkova a svou vlastní kvalitou architektury tento horizont spíše obohatit, než pokazit. Není to přece ani nepovedený "dort" v podobě blízkého hotelu, ani rádoby "krystal" vedle krabice Strojexportu, ale zajímavá skupina výškových domů, snesitelně daleko od historického jádra města a MPR, výborně komunikačně napojená, zejména kdyby byla tímto směrem vedena trasa metra "D" od Náměstí míru do Libně a Vysočan namísto nelogického "ohnutí" zpět k Wilsonovu nádraží. Je to ovšem věc odborné diskuze a také politické odvahy, které se bohužel nedostalo projektu Kaplického knihovny na Letné. Ostatně pod Parukářkou vyrostly dost nahusto věžáky, o kterých vědí jen místní znalci, protože jsou schované ve 2. pořadí za budovami pošt a SUDOPu. Masiv Parukářky a zástavba před i vysoká zeleň Olšanských hřbitovů by část výšky nových výškových budov opticky ubrala. Uznávám ale, že argumenty odpůrců jsou rovněž silné a nutno je brát vážně. Měly by se vyzkoušet dostupné modely vizualizace záměru z různých stanovišť, jak nabízí GIS technologie Útvaru rozvoje města, a pak teprve po diskuzi odborníků i s veřejností rozhodnout.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz