Práce na Nádraží Smíchov běží naplno

Rekonstrukce smíchovského nádraží je v plném proudu. Pracuje se na prodloužení podchodů a výstavbě nové lávky přes kolejiště. Stavbaři se zaměří na mosty přes několik ulic a dochází k dopravním omezením.

Nádraží Smíchov, zdroj Správa železnic

Železniční stanice na pražském Smíchově se v následujících letech promění v moderní dopravní terminál. Jeho součástí bude i původní nádražní budova, která projde celkovou rekonstrukcí. Stavební práce by podle Správy železnic měly trvat do roku 2028. Stavba navazuje na probíhající modernizaci kolejiště stanice, v rámci které se rekonstruují také všechna nástupiště a podchody.

Nádraží Smíchov, zdroj Správa železnic

Současná nádražní budova se zrekonstruuje, a to v koordinaci s výstavbou nového dopravního terminálu dálkové a příměstské autobusové dopravy nad železniční stanicí, s nímž se propojí v jeden funkční celek. Ten ponese název Nádraží Smíchov (oproti původnímu názvu Terminál Smíchov). Namísto jižního křídla vznikne čtyřpodlažní novostavba, ve které budou umístěny obchodní a gastronomické jednotky a služby nejen pro cestující, ale i další návštěvníky této rušné části Smíchova.

Nádraží Smíchov, zdroj Správa železnic

Nádraží Smíchov bude součástí velké proměny celého území. S železnicí propojí nově budovanou čtvrť, tramvaje i metro, nad nástupišti vznikne platforma s autobusovým nádražím pro dálkové i příměstské spoje. K dispozici bude parkoviště P+R i kapacitní stání pro kola. Zastřešení nástupišť bude zároveň sloužit jako spojnice Smíchova a Radlic.

Nádraží Smíchov, zdroj Správa železnic

Současná nádražní budova na pražském Smíchově pochází z roku 1956. Po hlavním a Masarykově nádraží je třetí nejvytíženější v Praze. Součástí její vstupní haly se v polovině 80. let minulého století stal vchod do stanice metra Smíchovské nádraží na tehdy nově budované lince B. Hlavní část rekonstrukce stanice Praha-Smíchov odstartovala loni v březnu. Realizace staveb Rekonstrukce žst. Praha-Smíchov a Výstavba lávky v ŽST Praha-Smíchov jsou spolufinancovány Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF).

Podle podkladů investora

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*