Rekonstrukce smíchovského nádraží je v plném proudu. Pracuje se na prodloužení podchodů a výstavbě nové lávky přes kolejiště. Stavbaři se zaměří na mosty přes několik ulic a dochází k dopravním omezením.

Železniční stanice na pražském Smíchově se v následujících letech promění v moderní dopravní terminál. Jeho součástí bude i původní nádražní budova, která projde celkovou rekonstrukcí. Stavební práce by podle Správy železnic měly trvat do roku 2028. Stavba navazuje na probíhající modernizaci kolejiště stanice, v rámci které se rekonstruují také všechna nástupiště a podchody.

Současná nádražní budova se zrekonstruuje, a to v koordinaci s výstavbou nového dopravního terminálu dálkové a příměstské autobusové dopravy nad železniční stanicí, s nímž se propojí v jeden funkční celek. Ten ponese název Nádraží Smíchov (oproti původnímu názvu Terminál Smíchov). Namísto jižního křídla vznikne čtyřpodlažní novostavba, ve které budou umístěny obchodní a gastronomické jednotky a služby nejen pro cestující, ale i další návštěvníky této rušné části Smíchova.

Nádraží Smíchov bude součástí velké proměny celého území. S železnicí propojí nově budovanou čtvrť, tramvaje i metro, nad nástupišti vznikne platforma s autobusovým nádražím pro dálkové i příměstské spoje. K dispozici bude parkoviště P+R i kapacitní stání pro kola. Zastřešení nástupišť bude zároveň sloužit jako spojnice Smíchova a Radlic.

Současná nádražní budova na pražském Smíchově pochází z roku 1956. Po hlavním a Masarykově nádraží je třetí nejvytíženější v Praze. Součástí její vstupní haly se v polovině 80. let minulého století stal vchod do stanice metra Smíchovské nádraží na tehdy nově budované lince B. Hlavní část rekonstrukce stanice Praha-Smíchov odstartovala loni v březnu. Realizace staveb Rekonstrukce žst. Praha-Smíchov a Výstavba lávky v ŽST Praha-Smíchov jsou spolufinancovány Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF).
Podle podkladů investora
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.
Jo, taky se mi to líbí, fakt to má něco do sebe!