Správa železniční dopravní cesty společně s Ministerstvem dopravy, městem Třinec a Českými drahami včera slavnostně otevřela novou zastávku Třinec-centrum (Trzyniec-Centrum), která leží v mezistaničním úseku Bystřice nad Olší – Třinec na III. tranzitním železničním koridoru.
Podle projektu společnosti SUDOP Brno zastávku vybudovaly firmy OHL ŽS a Subterra.
Zastávka se nachází nedaleko náměstí T. G. Masaryka. Zlepší se tak obslužnost centra, což přispěje ke zvýšení zájmu obyvatel města o železniční dopravu. Tomu by mělo pomoci i právě budované parkoviště v blízkosti zastávky.
Stávající železniční stanice Třinec se nachází v oblasti průmyslové zóny a od nové zastávky je vzdálena 2,4 km. V souvislosti s probíhající optimalizací trati Bystřice nad Olší – Český Těšín a výstavbou podjezdu VIA Lyžbice proto padlo rozhodnutí o výstavbě nové zastávky přímo v centru města. Investice v hodnotě necelých 36 miliónů korun (bez DPH) byla financována z národních zdrojů prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury, příspěvky poskytly také město Třinec a České dráhy.
Cestujícím budou sloužit dvě vnější mimoúrovňová nástupiště v délce 300 metrů s nástupní hranou ve výšce 550 mm nad temenem kolejnice. Nástupiště jsou široká tři metry s rozšířením v místě pevných schodišť a výtahů pro cestující. Část ploch je zpevněna betonovou dlažbou. Zastávka je plně bezbariérová, vybavená varovnými a signálními pásy. Přístup na nástupiště je možný jak pevnými schodišti a výtahy ze silničního podjezdu, tak i přístupovými chodníky v místě zrušeného úrovňového přejezdu. Schodiště jsou zastřešena.
Každé nástupiště je vybaveno částečně proskleným přístřeškem v odstínech šedé a stříbrné barvy. Přístřešky jsou dlouhé 70 metrů a jedna jejich stěna slouží v celé své délce jako protihluková bariéra. Zastávka byla vybavena informačním systémem s hodinami a je také stavebně připravena pro instalaci městského kamerového systému.
Přilehlou zástavbu v městské části Lyžbice chrání protihlukové stěny z jednostranně či oboustranně pohltivých panelů ze směsného plastu. Délka protihlukových stěn je 333 metrů u koleje č. 1 a 321 metrů u koleje č. 2.
Součástí stavby byla také rekonstrukce železničního spodku a svršku, odvodnění stanice, vybudování nového trakčního a kabelového vedení, sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, osvětlení a technologického domku pro umístění technologického zázemí SŽDC, rozvodny nízkého a vysokého napětí a trafostanice.
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...
O tom trojskle nepochybuji. Na to jsem rozhodnutý na 100%, aspoň v tom mám jasno na začátek. Ale vypadá to…
To tlumení zvuku je tam docela slušné, co tak koukám.