Nový dopravní terminál v Bruntále

Nový dopravní terminál v Bruntále

(20. 8. 2015) Dominantním prvkem nového terminálu je moderní výpravní budova s čekárnou a zastřešením autobusových nástupišť

 
 
 
 

Nový dopravní terminál v Bruntále

(ČTK) - Město Bruntál dokončilo stavbu moderního terminálu, který propojí vlakovou a autobusovou dopravu. Cestujícím se otevřelo 5. srpna, ostrý provoz autobusů tam začal 10. srpna. Výstavba terminálu stála bez DPH 56 milionů korun, z toho 85% uhradí evropské dotace. ČTK o tom informoval mluvčí radnice Jiří Ondrášek.

Starosta Petr Rys (STAN) uvedl, že díky novému průchodu mezi autobusovou a vlakovou částí se podstatně zvýšila bezpečnost cestujících. "Už dnes vidíme, jak je nový prostor funkční, jak je využíván cestujícími, jak jsou využívána parkovací místa. A ještě zřetelnější tento kvalitativní rozdíl bude, až dojde ke zprovoznění autobusové části a až se sem opět přesunou autobusová nástupiště," uvedl starosta.

Kompletní přeměnou prošlo celé prostranství od silnice I/11 až po zadní část vlakového nádraží, a to včetně části původního překladiště. Terminálu dominuje nová výpravní budova ve tvaru prohnutého křídla s čekárnou a zastřešením autobusových nástupišť. Cestující mají k dispozici informační kiosek, bezdrátovou síť wi-fi, nové veřejné WC nebo úschovnu kol.

Díky rozšíření prostranství vznikly přímo u nádražní budovy desítky nových parkovacích míst a také oddychová místa pro cestující. Terminál zkrášluje vysázená zeleň. "Důkladnou rekonstrukcí prošlo i to, co na první pohled není vidět - dosluhující inženýrské sítě pod zemí," uvedl Ondrášek.

Starosta uvedl, že místem přestupuje či prochází denně přes tisíc lidí. Nový terminál by měl být i reprezentativním vstupním bodem do sedmnáctitisícového města.     

Doplněno Stavbaweb:
Záměř řešení přednádražního prostoru si lze prohlédnout ZDE.

Dominantním objektem je zastřešení nástupišť autobusového nádraží s čekárnou. Objekt zaujme svým nejen svým vzhledem ve tvaru křídla, ale i impozantními rozměry: zastřešuje nástupiště ve tvaru oválu s délkou 80,75 metrů a šířkou 14 m, celková plocha nástupiště je 1228,5 m2. Výška střešní konstrukce je v nejnižším bodě 4,75 m, v nejvyšším 7,35 m; světlá výška nástupiště je 3,37 m.
Rozměry konstrukce: délka 76 m, šířka v nejširším místě 18 m
Atypická konstrukce přístřešku stavbu zdržela zhruba o rok. Na důkaz, že je stotunové křídlo pro cestují bezpečné, byly totiž nutné tři statické posudky.

Autorkou původního návrhu tvaru zastřešení je architektka Denisa Barvíková z ateliéru d21 architekti. Stavba terminálu byla postavena podle projektu vypracovaného projekční kanceláří Optima spol. s r.o.
    
Hospodářské noviny / V Česku vzniká unikát, kterému nikdo neunikne
iDNES.cz / Okřídlený terminál, záchody v lodi
Ocelová konstrukce autobusového terminálu v Bruntále

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Novostavby

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře
 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz