Nový dopravní terminál v Bruntále

(ČTK) – Město Bruntál dokončilo stavbu moderního terminálu, který propojí vlakovou a autobusovou dopravu. Cestujícím se otevřelo 5. srpna, ostrý provoz autobusů tam začal 10. srpna. Výstavba terminálu stála bez DPH 56 milionů korun, z toho 85% uhradí evropské dotace. ČTK o tom informoval mluvčí radnice Jiří Ondrášek.

Starosta Petr Rys (STAN) uvedl, že díky novému průchodu mezi autobusovou a vlakovou částí se podstatně zvýšila bezpečnost cestujících. „Už dnes vidíme, jak je nový prostor funkční, jak je využíván cestujícími, jak jsou využívána parkovací místa. A ještě zřetelnější tento kvalitativní rozdíl bude, až dojde ke zprovoznění autobusové části a až se sem opět přesunou autobusová nástupiště,“ uvedl starosta.

Kompletní přeměnou prošlo celé prostranství od silnice I/11 až po zadní část vlakového nádraží, a to včetně části původního překladiště. Terminálu dominuje nová výpravní budova ve tvaru prohnutého křídla s čekárnou a zastřešením autobusových nástupišť. Cestující mají k dispozici informační kiosek, bezdrátovou síť wi-fi, nové veřejné WC nebo úschovnu kol.

Díky rozšíření prostranství vznikly přímo u nádražní budovy desítky nových parkovacích míst a také oddychová místa pro cestující. Terminál zkrášluje vysázená zeleň. „Důkladnou rekonstrukcí prošlo i to, co na první pohled není vidět – dosluhující inženýrské sítě pod zemí,“ uvedl Ondrášek.

Starosta uvedl, že místem přestupuje či prochází denně přes tisíc lidí. Nový terminál by měl být i reprezentativním vstupním bodem do sedmnáctitisícového města.     

Doplněno Stavbaweb:
Záměř řešení přednádražního prostoru si lze prohlédnout ZDE.

Dominantním objektem je zastřešení nástupišť autobusového nádraží s čekárnou. Objekt zaujme svým nejen svým vzhledem ve tvaru křídla, ale i impozantními rozměry: zastřešuje nástupiště ve tvaru oválu s délkou 80,75 metrů a šířkou 14 m, celková plocha nástupiště je 1228,5 m2. Výška střešní konstrukce je v nejnižším bodě 4,75 m, v nejvyšším 7,35 m; světlá výška nástupiště je 3,37 m.
Rozměry konstrukce: délka 76 m, šířka v nejširším místě 18 m
Atypická konstrukce přístřešku stavbu zdržela zhruba o rok. Na důkaz, že je stotunové křídlo pro cestují bezpečné, byly totiž nutné tři statické posudky.

Autorkou původního návrhu tvaru zastřešení je architektka Denisa Barvíková z ateliéru d21 architekti. Stavba terminálu byla postavena podle projektu vypracovaného projekční kanceláří Optima spol. s r.o.
    
Hospodářské noviny / V Česku vzniká unikát, kterému nikdo neunikne
iDNES.cz / Okřídlený terminál, záchody v lodi
Ocelová konstrukce autobusového terminálu v Bruntále

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*