(ČTK) – Město Bruntál dokončilo stavbu
moderního terminálu, který propojí vlakovou a autobusovou dopravu.
Cestujícím se otevřelo 5. srpna, ostrý provoz autobusů tam začal 10.
srpna. Výstavba terminálu stála bez DPH 56 milionů korun, z toho 85%
uhradí evropské dotace. ČTK o tom informoval mluvčí radnice Jiří
Ondrášek.
Starosta Petr Rys (STAN) uvedl, že díky novému
průchodu mezi autobusovou a vlakovou částí se podstatně zvýšila
bezpečnost cestujících. „Už dnes
vidíme, jak je nový prostor funkční, jak je využíván cestujícími, jak
jsou využívána parkovací místa. A ještě zřetelnější tento kvalitativní
rozdíl bude, až dojde ke zprovoznění autobusové části a až se sem opět
přesunou autobusová nástupiště,“ uvedl starosta.
Kompletní
přeměnou prošlo celé prostranství od silnice I/11 až po zadní část
vlakového nádraží, a to včetně části původního překladiště. Terminálu
dominuje nová výpravní budova ve tvaru prohnutého křídla s čekárnou a
zastřešením autobusových nástupišť. Cestující mají k dispozici
informační kiosek, bezdrátovou síť wi-fi, nové veřejné WC nebo úschovnu
kol.
Díky rozšíření prostranství vznikly přímo u nádražní budovy
desítky nových parkovacích míst a také oddychová místa pro cestující.
Terminál zkrášluje vysázená zeleň. „Důkladnou rekonstrukcí prošlo i to, co na první pohled není vidět – dosluhující inženýrské sítě pod zemí,“ uvedl Ondrášek.
Starosta
uvedl, že místem přestupuje či prochází denně přes tisíc lidí. Nový
terminál by měl být i reprezentativním vstupním bodem do
sedmnáctitisícového města.
Doplněno Stavbaweb:
Záměř řešení přednádražního prostoru si lze prohlédnout ZDE.
Dominantním objektem je zastřešení nástupišť autobusového nádraží s čekárnou.
Objekt zaujme svým nejen svým vzhledem ve tvaru křídla, ale i
impozantními rozměry: zastřešuje nástupiště ve tvaru oválu s délkou
80,75 metrů a šířkou 14 m, celková plocha nástupiště je 1228,5 m2. Výška
střešní konstrukce je v nejnižším bodě 4,75 m, v nejvyšším 7,35 m;
světlá výška nástupiště je 3,37 m.
Rozměry konstrukce: délka 76 m, šířka v nejširším místě 18 m
Atypická konstrukce přístřešku stavbu zdržela zhruba o rok. Na důkaz, že je stotunové křídlo pro cestují bezpečné, byly totiž nutné tři statické posudky.
Autorkou původního návrhu tvaru zastřešení je architektka Denisa Barvíková z ateliéru d21 architekti. Stavba terminálu byla postavena podle projektu vypracovaného projekční kanceláří Optima spol. s r.o.
Hospodářské noviny / V Česku vzniká unikát, kterému nikdo neunikne
iDNES.cz / Okřídlený terminál, záchody v lodi
Ocelová konstrukce autobusového terminálu v Bruntále
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...
O tom trojskle nepochybuji. Na to jsem rozhodnutý na 100%, aspoň v tom mám jasno na začátek. Ale vypadá to…
To tlumení zvuku je tam docela slušné, co tak koukám.