Objekt byl vybudován na přelomu 70. a 80. let minulého
století jako Dům prodeje, v současné době je pro obchodní plochy využíváno
především 1.NP a část 2.NP. V urbanistickém řešení jsme maximálně respektovali původní návrh včetně vstupů
a provozní vazby v návaznosti na okolní nástavbu. Nové řešení bylo aplikováno
pouze u schodiště, kde je nyní samostatný vstup do kancelářského provozu.
Vzhledem k nesporným architektonickým kvalitám objektu, kdy byla vytvořena
nadčasová stavba, která svým výtvarným pojetím zcela obstojí i v současnosti,
byl architektonický návrh záměrně podřízen stávajícímu stavu budovy. Tvarosloví
fasády zůstalo zachováno, lehký obvodový plášť jsme nahradili modulovou fasádou
ve stejném členění. Výrazným novým prvkem je tedy pouze nové schodiště, které
propojuje všechna podlaží včetně suterénu.
Architektonický návrh vychází z materiálového řešení stávající budovy, nové
vřetenové schodiště schodiště tvoří kontrapunkt k racionálnímu řešení objektu.
Jeho dynamická hmota vychází, stejně jako u původních schodišť, ze šroubovice
schodišťových ramen. Monolitická ramena schodiště jsme doplnili lehkým
obvodovým pláštěm z prolamovaných plechových tabulí na ocelové konstrukci.
Autorská práva
Foto: Libor Sváček
Investor: Jednota s.d. České Budějovice
Stavební náklady: 67,9 mil Kč
Plocha: 1647 m2
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...
O tom trojskle nepochybuji. Na to jsem rozhodnutý na 100%, aspoň v tom mám jasno na začátek. Ale vypadá to…
To tlumení zvuku je tam docela slušné, co tak koukám.