Při podzimních a jarních rekonstrukcích a opravách silnic se i v malých obcích a na vesnicích řeší požadavky na odvodnění a bezpečný pohyb vozidel, cyklistů i chodců. Řešením pro optimální poměr mezi cenou, dlouhou odolností a téměř bezúdržbovým provozem je využít obrubníkové odvodnění MEA KERB z polymerického betonu.
Tento systém odvodnění si vybralo i malé vinařské městečko Svätý Jur nedaleko Bratislavy. Jeho tradice sahá více než 800 let do historie, takže nenápadné odvodnění v přechodu mezi chodníkem a silnicí nenaruší případné historické prvky. Rekonstrukce komunikace Pezinská probíhá až do dubna 2022.
Materiál obrubníkového žlabu KERB je nenáročný, velmi pevný a odolný, vydrží vysokou zátěž i špatné povětrnostní podmínky. Je bezpečný i pro cyklisty a chodce, protože nevznikají kaluže a ani nejsou třeba odtokové kanály na silnici. U autobusových zastávek se dávají prvky s protiskluzovou úpravu a zvýšenou výškou. U vjezdů do domů se používají plynulé tvarovky se sníženou výškou.
Více o obrubníkovém odvodnění MEA KERB: www.mea-odvodneni.cz/mea-kerb/sortiment/198
podle podkladů společnosti MEA Water Management
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.
Jo, taky se mi to líbí, fakt to má něco do sebe!