V Benešově byl nově postaven parkovací vícepodlažní dům u autobusového a vlakového terminálu. Vnitřní krytá stání byla odvodněna nízkými vypařovacími žlaby PG 1500 z polymerického betonu s tichým pojezdem. Střešní podlaží bylo odvodněno odlišně, a to nerezovým bodovým odvodněním.
V krytých podlažích byly instalovány vypařovací žlaby, které mají nízkou stavební výšku jen 50 mm a nezasahují tak výrazně do nosné konstrukce. Bezroštový systém zajišťuje snadné čistění, nízký hluk a bezpečný pojezd. Žlaby jsou určeny na zachycení úkapových vod z aut při dešti nebo z tajícího sněhu. Pro odvodnění střešního podlaží byly zvoleny nerezové bodové vpustě s nerezovým páskovým roštem a zpevněnými hranami. Bodové vtoky byly zvoleny pro svou dostatečnou hydraulickou kapacitu a spolehlivost.
Sousední autobusový terminál byl odvodněn obrubníkovým odvodněním MEA KERB BUS se zvýšenou výškou obrubníku 180 mm a protiskluzovou úpravou pro vyšší bezpečnost cestujících.
Více o vypařovacích žlabech PG pro parkovací domy: www.mea-odvodneni.cz/pg-vyparovaci-zlaby-pro-parkovaci-prostory/kategorie/147
Systémy nerezového odvodnění nově snadno projektovány v BIM s podporou MEA aplikace: www.mea-odvodneni.cz/projekcni-servis
podle podkladů společnosti MEA Water Management
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.
Jo, taky se mi to líbí, fakt to má něco do sebe!