Ostrava hledá spoluinvestora pro projekt Nové Lauby
(16. 7. 2020) Rezidenční objekt Nové Lauby je takřka připraven k zahájení stavby
Ostrava hledá spoluinvestora pro projekt Nové Lauby
Ostrava hledá spoluinvestora
pro výstavbu atraktivní novostavby v samotném centru města s byty,
podzemním parkováním i obchodními prostory. Investice do stavby rezidenčního
objektu Nové Lauby se rozloží mezi město a soukromého investora, který objekt
postaví. Následně by mu patřily tři z pěti bloků budoucí stavby, město si
ponechá další dva. Investor by mohl být znám do konce letošního roku. Zahájení
stavby se předpokládá v příštím roce, dokončení v roce 2023.
Rezidenční projekt Nové
Lauby město připravuje od roku 2015. V současné době je dokončena
projektová dokumentace, probíhá stavební řízení a archeologický průzkum, který
bude finalizován do konce tohoto roku. Samotná stavba by tak měla být zahájena
již počátkem roku 2021.
Ostrava deklarovala zájem
realizovat tento projekt v partnerství se soukromým investorem a aktuálně
proto zahájila výběrové řízení, ze kterého by do konce roku měl vzejít zájemce,
který celou stavbu zrealizuje. Město pak zpětně odkoupí předem definovanou část
nemovitosti – 2 bloky domu s byty a parkoviště pro nájemce i veřejnost.
Soukromý investor bude vlastnit 3 bloky s byty, nebytové jednotky a jim
odpovídající počet parkovacích míst.
„Projekt Nové Lauby
nikdy nebyl navrhován jako čistě komerční, město jeho prostřednictvím mělo a má
za cíl rozšířit nabídku nájemního bydlení a zároveň jsme v něm připravili naddimenzovanou
kapacitu parkovacích míst, která kromě pokrytí potřeb obyvatel domu bude
otevřena i pro veřejnost. Rezidence však obsahuje zajímavý počet lukrativních
bytů, které rozhodně komerční potenciál mají. Navržený model tak otevírá cestu ke
spolupráci mezi soukromým a veřejným sektorem tím, že umožní rozložit náklady
na realizaci a naplnit očekávání města i soukromého investora,“ uvedl ostravský
primátor Tomáš Macura.
Výběrové řízení na
investora bude mít 3 fáze. Ta první spočívá v projevení zájmu. Potenciální
investoři se musí do výběrového řízení přihlásit nejpozději do 20. srpna tohoto
roku. V září pak proběhne fáze kvalifikace a v říjnu a listopadu
samotné předložení cenových nabídek. Bližší
informace jsou uvedeny na webu města www.pozemky.ostrava.cz.
Prodejní model je
postaven takovým způsobem, že město zároveň prodá zájemci celý pozemek určený
k zástavbě, včetně příslušné dokumentace k povolení stavby a
pravomocného stavebního povolení a uzavře smlouvy o smlouvě budoucí na zpětný
odkup podílu na nemovitosti. Investor následně postaví celý objekt podle dodané
dokumentace. Po kolaudaci město odkoupí předem definovanou část nemovitosti
zpět do svého vlastnictví a byty nabídne k nájemnímu bydlení. Část zůstane
v majetku investora, který ji může využít také k pronájmu, či naopak
k dalšímu prodeji.
„Projekt
Nové Lauby je takřka připraven k zahájení stavby. Město ve vlastní režii tedy obstaralo často tu
nejsložitější a nejdelší fázi stavby – archeologický průzkum, projektování a získání
stavebního povolení a investorovi jej nabízí ,v mašličkách´ k realizaci. Samozřejmě
mu umožňujeme úpravy vnitřních prostor jeho části tak, aby vyhověly potřebám jeho
klientů. Pro ty části, které bude stavět pro město, pak poskytneme podrobnou
specifikaci. Klíčové v této chvíli
je to, že potenciální zájemci musí projevit zájem již v prvním kole
výběrového řízení, tedy do 20. srpna, další kola budou uzavřená pouze pro tyto
subjekty,“ řekla investiční náměstkyně primátora Zuzana
Bajgarová.
Rezidenční
objekt Nové Lauby se bude stavět na ploše mezi ulicemi Velkou, Muzejní, Pivovarskou
a prodlouženou Dlouhou. Je navržen renomovaným pražským studiem znamení čtyř –
architekti jako architektonicky vhodná dostavba známé proluky
v historickém jádru Ostravy po dřívější blokové zástavbě, která byla necitlivě
zdemolována převážně v 60. letech minulého století.
Novostavba obytného bloku tvaru uzavřeného
nepravidelného lichoběžníku bude tvořena 5 bloky s 85 byty o velikostech 1+kk
až 4+kk, parterem s obchodními prostory a dvěma a půl
patry podzemního parkování se 174 stáními. Objekt bude v souladu
s trendy soudobé městské architektury citlivé k životnímu prostředí a
klimatu disponovat vlastním atriem a bude zastřešený plochými vegetačními
střechami.
V současné
době v místě probíhá záchranný archeologický průzkum. Jeho dosavadní
výsledky jsou naprosto
mimořádné. Zvláště unikátně dochované dřevěné konstrukce středověké zástavby
přinášejí mnoho nových informací o podobě středověkého města. Získané nálezy
odpovídají tomu, že v lokalitě bydlela společenská a ekonomická elita,
zmínit lze například kupecké zaváží nebo kamnové kachle s heraldickými a
náboženskými výjevy.
tisková zpráva
Doplněno Stavbaweb:
Projekt Bytové domy Nové Lauby na stránkách ateliéru Znamení čtyř architekti najdete ZDE.
Základní informace o objektu
Kategorie
Bytové domy
Dokumenty
Komentáře ke článku
Registrace k zasílání newsletteru
Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

15. 3. 2023 16:35:54
Re: Dům u lesa a rybníka
plech v barvě dřeva? a je to dobře?
9. 3. 2023 16:55:57
Re: Interiér RD v Malešicích
Spousta bílé, šedá, černá, trochu dřeva, kov, čiré sklo - je mi z toho zima. A smutno.
9. 3. 2023 16:45:41
Re: Re: Re: Re: Praha, železniční most.
Jenže ta Jurkovičova stavba byla obnovena původní technologií a podle původních plánů. Jde tedy jednoznačně o kopii (repliku). Na rozdíl od mostu, kde chtějí novou technologii s falešnými nýty, s kolejištěm navíc, protože na dnešní provoz už prostě původní šířka a nýtovaná konstrukce nestačí. Takže dělat skutečnou kopii nemá smysl. A jsem na rozpacích, jestli je dobře dělat něco, co se jako kopie jen tváří. Myslím, že u technických památek by měl být preferován jejich účel a pokud jsou opravdu památkově hodnotné, tak by měly být přesunuty tak, jak se to udělalo s Podolským mostem do Stádlece kvůli přehradě nebo s chalupami do skanzenů, když už se v nich nedalo plnohodnotně bydlet. Ať svou krásu ukazují tam, kde mohou bez problémů sloužit. A pokud jde o to, že by nová stavba mohla vypadat úplně jinak - no a co? Hlavně, když jí to tam bude slušet jako např. věžím na kostele v Emauzích. Kdopak si dnes vzpomene, jak vypadaly dřív? I na nový most si staří zvyknou a mladí ho budu brát jako samozřejmost. A když se opravdu povede, tak ho další generace prohlásí za kulturní památku :-) .
7. 3. 2023 14:33:44
Re: Nový sportovní areál u řeky s pláží
Ovšem, taková prostředí architekti vymýšlí, aby prostředí pro život občanů zpříjemnili. U Budějovic bych bral i to, kdyby celé centrum bylo pěší zónou i 5 km dlouhou, aby auta neměla tudy tranzit. Kolik roků je celé město denně ucpáno a lidé jsou otravováni zplodinami, hrozbou kolize, hlukem a zranění? Jak dlouho se vleče dokončení obchvatu a napojení na D3? Je to bída, ty České Budějovice. Převezmou štafetu nejhoršího města ČR pro vnitřní a tranzitní dopravu po Přerovu?
7. 3. 2023 02:22:48
Re: Re: Re: Praha, železniční most.
Těžko odpovědět. Já si myslím, a je to fakt subjektivní, že v odůvodněných případech má replika svůj smysl. Když vyhořel ten Jurkovičův barák, taky ho postavili znovu - je to kýč? Most na Výtoni je most vnímanej veřejností jako krásnej (bez ohledu na jeho žalostnej stav), neznám nikoho, kdo by jej neměl rád. Takže buď moderní zcela soudobej most, úplně jinej, s tím, že se s tím starým prostě rozloučíme, nebo repliku, to je můj názor. A nemusela by to být replika doslovná, falešné nýty mě fakt urážejí. To, co bylo prezentováno jako návrh, ta oblouková reminiscence, ta na mě právě jako zcela nevkusnej kýč působí.
2. 3. 2023 15:55:58
Re: Re: Valná hromada ČKA 2023.
pokud jsem se někde něchtěně otřel o někoho ze severní Moravy, tak pouze omylem a nechtěně... kde to bylo? neuvědomuji si, že bych někoho hodnotil...
2. 3. 2023 15:02:57
Re: Valná hromada ČKA 2023
opravuji : ..poslání budovat náš životní....
2. 3. 2023 15:01:42
Re: Valná hromada ČKA 2023
Posílám za sebe zdravici valné hromadě. V Česku mám velmi mnoho vysoce erudovaných i mladých ambiciózních architektů, kteří své poslání budova náš životní prostor plně ctí. Speciálně zdravím pana Jana Kasla, velmi aktivního člena Komory, který by mohl ze své výše kvality znalostí a rozhledu i trochu občas ubrat, pokud se ohnivěji vyjadřuje k projektantům ze severní Moravy. Tady máme taky šikovné a erudované tvůrčí osobnosti, ne vidláky, pane Jane. Ostatně katedra architektury na FAST VŠB má hodně vysokou tvůrčí úroveň. Počiny mnoha posluchačů i absolventů jsou velmi úspěšné nejen v celostátních soutěžích.
2. 3. 2023 14:56:16
Re: Pórobeton Ytong je ideálním materiálem pro střechy a stropy
Rád souhlasím, YTONG je úspěšný materiál na českém (a jinde) trhu. Snad mé nadšení pro systém trochu brzdí vysoké ceny MULTIPORU, který by se více uplatnil při jiné cenové politice.
1. 3. 2023 21:16:36
Re: Re: Výstava: Lávka Holešovice – Karlín.
Jo, kdyby se tak architekti dívali na svět očima dětí a psů :-) , jaké by asi vznikaly stavby.
1. 3. 2023 21:08:59
Re: Re: Praha, železniční most.
Souhlasím s tím, že logicky navržená mostní konstrukce s opravdu hlubokým porozuměním její statice a dynamice vede vždy k návrhu krásného mostu. Ale pokud postavíme repliku, která nemá z pohledu památkářů žádnou hodnotu, a použijeme dávno překonanou technologií jen aby to vypadalo - nebude to kýč?
1. 3. 2023 10:55:31
Re: Re: Re: Re: Praha, železniční most.
Ty dva Labske mosty {v Usti a Hradci Kralove) neznam ale ten "kubisticky" most pres Vltavu mne ale vubec nevadi. Samozrejme musime si pockat na hotove dilo, ale pro mne je se na co tesit.
28. 2. 2023 17:31:21
Re: Výstava: Lávka Holešovice – Karlín
Vážení, Holka!?Super!Návrh - velká škoda, že místo bílého betonu není obyčejné průhledné zábradlí!!! I děti by viděli na řeku, také psi - a drželi by se kraje! A co na to teprve řeknou pražští sprejeři! Snad si té dlouhé bílé plochy nevšimnou. Lávka v Příboře by Praze slušela víc. Škoda.
28. 2. 2023 17:25:39
Re: Re: Re: Praha, železniční most.
Tak takto z hlavy vám můžu nahodit příklady, které mě nejvíc šokovaly z realizací: Hradecká lávka pro pěší a třeba Mariánský most v Ústí n. L. (to je echt prasárna). Návrhů by se našlo taky dost, zrovna to, co vyhrálo na té Výtoni, nebo třeba Dvorecký most (MS architekti, ten naštěstí nevyhrál, ale vítězný návrh mě taky zrovna dvakrát nenadchl - budeme si hrát ve 3. tisíciletí na návrat kubismu...).
26. 2. 2023 17:15:58
Re: Život pod zámeckou střechou-úžasná "proměna"
Dobrý den, dovoluji si Vás oslovit jako majitele úžasně obnoveného zámeckého areálu a současně bych Vám doporučila pro celorepublikovou i zahraniční propagaci přihlásit de do celostátní akce Má vlast cestami proměn na www.cestamipromen.cz/prihlasit-promenu Vím, že přihláška něco stojí, protože zpracování podkladů-textu a fotek před proměnou a současný stav a překlady jsou nákladné, ale mám zato, že budete nadšeni, až přijedte na zahájení výstavy do Prahy, kláštera na Břevnově, kde letos bude zahájení v červnu. Mně se podařilo zachránit od zbourání havarijní oranžerii v Lomnici u Tišnova, také jsme ji se starostou přihlásili, a v hlasování byla druhá. Chtěla jsem za Vámi přijet osobně, ale měla jsem po sobě operace kyčlí, takže jsem to bohužele nezvládla. Letos bych ale velice ráda. Velice si vážím nápadů a píle lidí, kteří dostanou do rukou stavby v havarijním stavu a vykouzlí z nich něco pohádkového. Jako "potrhlá" oranžeristka se zejména velice těším na vaši oranžerii! Srdečně zdraví Dagmar Fetterová, emeritní pracovník NPÚ ÚOP v Brně.
24. 2. 2023 00:48:32
Re: Ministerské sliby naprázdno
Jestli Platformě dobře rozumím, tak si představují, že by o každé žádosti rozhodoval najednou celý tým lidí s jednotlivými odbornostmi, kde by každý z nich byl vázán vlastními zákony. Ale i kdyby to nějakým zázrakem šlo časově zkoordinovat, tak jak si tito jednotlivci mohou dovolit "vyvažovat zájmy" právních předpisů? Kdo jim k tomu dá právo? A kdo by byl nakonec zodpovědný za výsledek?
23. 2. 2023 07:31:33
Re: Re: Praha, železniční most.
Dva ? Tak teda ted tri ! Ja se podepisuji tez.
23. 2. 2023 03:37:45
Re: Re: Praha, železniční most.
Jestlize tech pripadu "spatnych" mostu je v republice dost, alespon nekolik jich jmenovat by urcite nebylo tezke. Zajimalo by mne to velice. Dekuji predem.
23. 2. 2023 02:40:38
Re: Praha, železniční most
To, že dopis působí jako otevřený anonym, je jedna věc a může to být jenom chyba redakce, nevím. Druhou věcí ovšem je skutečnost, že architekti jistě zastávají legitimní a velmi relevantní pohled na věc a lze jim v lecčems dát zapravdu. Ale já bych zase naopak české architekty poprosil: Přestaňte navrhovat mosty, přenechte jejich projektování špičkovým inženýrům - mostařům, jak tomu bylo po uplynulých nejméně 150 let zvykem. Protože logicky navržená mostní konstrukce s opravdu hlubokým porozuměním její statice a dynamice vede vždy k návrhu krásného mostu (stejně jako v oblasti leteckého inženýrství dobře navržené letadlo je i krasné a krásné letadlo krásně létá). Do takové práce, jakou je návrh mostní konstrukce, nepatří umělecké ego ani výtvarno jako nejdůležitější a výchozí bod návrhu - o tom jsem přesvědčen. Mosty, které toto nectí, působí divně, nabubřele, jsou vždycky nesmírně nehospodárné a jejich výtvarná či architektonická hodnota je pak nejvýše sporná. Příkladů už máme v republice dost. A ten výtoňský nešťastník? Ten by si podle mého soudu vzhledem k příšernému stavu ocelové konstrukce a zároveň její kráse zasloužil repliku. A klidně tříkolejnou. Nebyl by toto dobrý kompromis?
22. 2. 2023 19:27:39
Re: Praha, železniční most
Zde je dopis i s autory https://www.archiweb.cz/news/vysehradsky-most-otevreny-dopis-architektu