Praha 2 se dohodla s investorem na přestavbě nádraží Vyšehrad

Praha 2 se dohodla s investorem na přestavbě nádraží Vyšehrad

(9. 2. 2012) Výstavbu plánuje firma TIP Estate, zástavbu navrhl atelier Omicron-K.

 
 
 
 

Praha 2 se dohodla s investorem na přestavbě nádraží Vyšehrad

Výstavbu plánuje firma TIP Estate, zástavbu navrhl atelier Omicron-K.

Vyšehradské nádraží - návrh atelieru Omicron-K

Praha 8. února (ČTK) - Praha 2 se dohodla s investorem na podobě přestavby nádraží Vyšehrad. Novinářům to řekl místostarosta Prahy 2 Václav Vondrášek (ODS). Investor snížil výšku plánovaných přístaveb, městská část za to slibuje, že se nebude proti případnému stavebnímu povolení odvolávat. Městská část není ani z této podoby nadšena. Tvrdí ale, že nemůže nic dělat. Investor ČTK dohodu potvrdil, jeho bližší vyjádření ČTK zjišťuje.

U památkově chráněné budovy nádraží Vyšehrad by měly vyrůst dvě prosklené budovy, v kterých by měly být například kanceláře, wellness centrum, obchody, dvě malé galerie a desítky parkovacích míst. Výstavbu plánuje firma TIP Estate, zástavbu navrhl atelier Omicron-K.

"Původní návrh byl hrozný, nehodil se do tohoto místa. Potlačoval význam původní budovy a zakrýval výhled na Vyšehrad," uvedl Vondrášek. S návrhem nesouhlasila také občanská sdružení, schválili jej ale magistrátní památkáři. Stavební úřad Prahy 2 nevydal investorovi územní povolení, firma se ale obrátila na pražský magistrát, který věc vrátil zpět úřadu Prahy 2.

Podle Vondráška investor projekt upravil a zredukoval objem nadzemních částí. Západní přístavba by měla být o patro nižší a měl by být zvětšen odstup do historické budovy. Druhá přístavba by se měla objemem a výškou přizpůsobit sousednímu nárožnímu domu.

"Ani teď z toho nejsme nadšeni, ale protože se záměrem ostatní dotčené orgány souhlasily, vzali jsme ho na vědomí a nebudeme se odvolávat," uvedl místostarosta Vondrášek. Starosta Jiří Paluska (ODS) tuto variantu označil za menší zlo. Záměr bude nyní znovu v územním řízení posuzovat stavební úřad Prahy 2.

Nádraží Vyšehrad dlouhodobě chátrá. V roce 2007 ho České dráhy za 42,5 milionu korun ve výběrovém řízení prodaly společnosti TIP Estate. Nový majitel pak strhl bez povolení čekárnu, která stála mezi kolejemi a kterou s hlavní budovou spojoval podchod. Památkový odbor magistrátu poté firmě udělil tehdy nejvyšší možnou pokutu 100.000 korun.

Související články:


 

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Doprava/infrastruktura

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře
 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz