Praha schválila změnu umožňující přestavbu Masarykova nádraží

Praha schválila změnu umožňující přestavbu Masarykova nádraží

(21. 6. 2013) (ČTK) - Pražské zastupitelstvo včera schválilo roky projednávanou změnu, která umožní přestavbu Masarykova nádraží v centru Prahy. Změna umožní mimo jiné propojení ulic Pernerova a Na Florenci a počítá s vybudováním železničního muzea. Zachováno zůstane nádraží a objekt pošty u Hybernské ulice. Na nádraží bude rezerva pro napojení na rychlodráhu na letiště. Souhlas zastupitelů znamená, že bude v místě zrušena stavební uzávěra.

 
 
 
 

Praha schválila změnu umožňující přestavbu Masarykova nádraží

(ČTK) - Pražské zastupitelstvo včera schválilo roky projednávanou změnu, která umožní přestavbu Masarykova nádraží v centru Prahy. Změna umožní mimo jiné propojení ulic Pernerova a Na Florenci a počítá s vybudováním železničního muzea. Zachováno zůstane nádraží a objekt pošty u Hybernské ulice. Na nádraží bude rezerva pro napojení na rychlodráhu na letiště. Souhlas zastupitelů znamená, že bude v místě zrušena stavební uzávěra.

Masarykovo nádraží v Praze, pohled z kopce Vítkova (zdroj: Wikipedie, autor foto: Aktron / Wikimedia Commons)
Se zachováním prostoru pro další dvě koleje podél ulice Na Florenci nesouhlasila Praha 1, která vlastní v lokalitě jeden z pozemků. Zastupitel Prahy 1 Filip Dvořák (ODS) na jednání výboru zastupitelstva už dříve řekl, že jde jen o "odstavnou plochu" pro vlaky v centru města. Koleje podle něj nejsou efektivně využívány. Dnes ale změna proběhla hladce bez jakékoli diskuse.

Podle dřívějšího vyjádření primátorského náměstka Tomáše Hudečka (TOP 09) je Masarykovo nádraží pro Prahu jedním z klíčových nádraží především kvůli napojení na trať z Kladna, která není spojena s hlavním nádražím. "Masarykovo nádraží si svůj vliv ponechá na dlouhou dobu, jeho význam by měl být spíše posílen," řekl Hudeček.
"Masaryčka" - stanice rychlodráhy na letiště - vizualizace od Patrika Kotase a Petra Bednáře
Vlastníkem většiny pozemků na Masarykově nádraží jsou České dráhy (ČD). Přestavbu nádraží plánuje společnost Masaryk Station Development, v níž ČD vlastní asi 34 procent a většinu má investiční skupina Penta.

Masarykovo nádraží slouží především příměstské dopravě, denně jím projde přes 30.000 cestujících.

Doplněno Stavbaweb:
Informace o plánované přestavbě nádraží na stránkách společnosti Masaryk Station Development naleznete ZDE.


Projednávanou změnou se podrobně zabývala i sdružení Arnika - ZDE, aktuální informace naleznete na stránkách sdružení Oživení / bez korupce - ZDE.

Jak by mohla vypadat rychlodráha vedoucí z Masarykova nádraží na letiště - vizualizace jednotlivých stanic naleznete ZDE.


Související články:

 

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Doprava/infrastruktura

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

6. 8. 2020 16:56:21

Re: Nový koncertní sál v Ostravě

Byť to bude vypadat trochu přízemně, ale nemohu najít investiční náklady. Mělo by to být 2 mld. Kč. Jistě díky dobrému rattingu, jak nám sděluje primátor, si město může dovolit dost vysoké půjčky, zejména když uvážíme, že mezi investice s účastní rozpočtu města patří i parkovací plochy P+R, nový kampus-dílčí sportovně vzdělávací areál Ostravské Univerzity na Černé louce, stavba Černé kostky (technická knihovna) naproti Domu kultury v podzemními parkovišti a postupná modernizace tramvajových tratí v celém obvodu města s dodávkou nových švýcarských tramvajových souprav (jsou skvělé). Zatím jsem nečetl souhrnný investiční plán na příští roky s tím, jak se budou tyto úvěry splácet, a jak jsou plánovány příjmy města. Jak se s tímto neúplným výčtem (chybí několik miliardových akcí pro sport a další společenské účely, např. v Krásném Poli nebo v bývalém areálu Ostravské rafinérie u Fifejd) velkých akcí porovná pokus prosadit tragické prodloužení tramvajové trati od Slovanu kolem Duhy až ke Globusu a s tratí kolidující projektově rozpracovaný Severní spoj od D1 do Poruby. To nemá veřejnost tušení. A má ho Magistrát, tedy ambiciózní primátor? Není už postaveno nebo nachystáno dost památníků, které nám budou jeho "Macurovskou éru "vlády nad městem navždy připomínat? Musí to vše snad i dobré, co napáchal, zhatit jednou zbytečnou investicí i proti potřebám města a proti zásadnímu nesouhlasu dotčených městských obvodů v Porubě? I za cenu obrovského zadlužení města na roky dopředu? Doufám, že ho okolnosti včas zastaví, aby přestal vyhazovat peníze města na předem ztracenou a jasně hloupou akci, jako je tato tramvajová trať ke Globusu skrz plně urbanizované a přírodně skvěle stabilizované prostředí 3 městských obvodů! Jediným motivem k rozjetí této monstrakce v roce 2017 byl dnes již propadlý příslib 1,5 mld. Kč z evropských fondů. Dnes to hodlá primátor financovat jinak, ale možná sám neví, jak. Osobně si myslím, že ten záměr bude nakonec zrušen. Investovaných 30 až 40 milionů Kč do přípravy stavby město hravě odepíše. To jsou přece drobné proti již výše uvedeným stavbám.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz