Regulace reklamy dál vzbuzuje emoce, znovu ji řešila rada města

Regulace reklamy dál vzbuzuje emoce, znovu ji řešila rada města

 
 
 
 

Regulace reklamy dál vzbuzuje emoce, znovu ji řešila rada města

(ČTK) - Pražští politici v úterý 16. září znovu debatovali o nových stavebních předpisech, které kvůli regulaci reklamy několik dnů vzbuzují v metropoli silné emoce. Náměstek primátora a šéf pražské TOP 09 Jiří Vávra na jednání rady vyzval primátora Tomáše Hudečka (TOP 09), aby se vyjádřil k výzvě zastupitelů odložit účinnost předpisů do roku 2016. Rada se bude výzvou znovu zabývat za týden. Zjistila ČTK od zdroje z jednání. Předsednictvo TOP 09 se přitom dopoledne v reakci na aktivity reklamní lobby nechalo slyšet, že se "vedení města nedá koupit ani zastrašit".

ilustrační foto
Předpisy v souladu se zákonem nedávno schválila jednobarevná rada TOP 09. Kromě regulace reklamy nad šest metrů čtverečních chce nastavit pravidla výšky budov, omezit rozšiřování města na úkor volné krajiny a upřednostnit zástavbu proluk a nevyužívaných území. Platit mají od října.

Po silné protestní kampani, v jejímž rámci firma BigBoard nejprve zahltila Prahu billboardy mířícími proti předpisům a nakonec i přelepila volební billboardy TOP 09, téma minulý týden otevřeli zastupitelé. Nakonec odhlasovali výzvu radě, v níž jí vyzvali k odkladu účinnosti předpisů. V pondělí firma BigBoard oznámila, že předpisy jsou pro provozovatele venkovní reklamy likvidační. Zváží proto arbitráž, v níž bude žádat miliardu korun.

"Myslím si, že výzvu zastupitelů, která dostala podporu napříč politickým spektrem, nelze ignorovat," řekl ČTK Vávra. Primátor se má k tématu vyjádřit na příštím jednání rady. Hudeček už v pondělí řekl, že za vyhláškou stojí. Arbitráže se neobává. "Naplňujeme novelu stavebního zákona, podle níž musíme aktualizovat vyhlášku, která slouží rozvoji města," řekl. "Navíc reklama do centra prostě nepatří," doplnil. Předpisy podle něj v horizontu deseti let ušetří Praze desítky miliard, mimo jiné při stavbě infrastruktury.

Za pražskou TOP 09 se dnes postavilo celostátní vedení strany. "Snaha pražských politiků výrazně omezit přebujelou reklamu v metropoli narazila na soukromé obchodní zájmy," uvedlo v tiskové zprávě. "Zaslepení billboardových ploch TOP 09 je nejlepším důkazem, že se současné vedení města nedá koupit ani zastrašit," doplnili členové.
zdroj foto: www.nechceme-billboardy.cz

Doplněno Stavbaweb:
Další informace najdete na stránce jednoho z autorů předpisů, architekta Pavla Hniličky - https://www.facebook.com/pavel.hnilicka.1

Související články:

 

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Veřejný prostor/landscaping

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
 
© 2007–2018 Business Media CZ, s. r. o.