Rekonstrukce hlavní městské pěší zóny Trutnova v Horské ulici

Rekonstrukce hlavní městské pěší zóny Trutnova v Horské ulici

(9. 7. 2020) Podle projektu architektů Martina Hájka, Václava Hájka a Lukáše Kemra

   
 
 
 
 

Rekonstrukce hlavní městské pěší zóny Trutnova v Horské ulici

(ČTK) - Město Trutnov zahájilo čtyři roky připravovanou rekonstrukci hlavní městské pěší zóny v Horské ulici. S pracemi stavbaři začali ve střední části zóny na Svatojanském náměstí. Celá stavba přijde na 44 milionů korun a litoměřická firma Gardenline by ji měla udělat do konce června 2021. ČTK to dnes řekla mluvčí radnice Michaela Dědková.

Pěší zóna, která vede od historického Krakonošova náměstí po náměstí Republiky, dostane nový povrch ze žulových kamenů, nové veřejné osvětlení, lavičky či odpadkové koše. Obnoven bude i vodní náhon na Svatojanském náměstí. Stavbaři budou muset také přeložit a opravit sítě. Nyní zahájené práce se týkají rekonstrukce horkovodu.

Na přestavbu pěší zóny jednatřicetitisícové město vypsalo v roce 2017 architektonickou soutěž, kterou z 13 návrhů vyhrál projekt od architektů Martina Hájka, Václava Hájka a Lukáše Kemra. Nová podoba Horské ulice by měla zvýhodnit chodce. Architekti měli odstranit místa, na nichž se chodci dostávají do kolize s vozy zásobování a jinou dopravou. "Pěší zóna by neměla plnit jen funkci dopravní, ale i pobytovou, odpočinkovou a reprezentační," uvedl starosta Ivan Adamec (ODS).

Oprava bude mít dvě etapy. Do první spadá úsek od Krakonošova náměstí po Svatojanské náměstí a zahrnuje i Svatojanské náměstí. Druhá etapa bude postupovat směrem od Svatojanského náměstí podél obchodního domu Máj až k náměstí Republiky. Stavba by měla co nejméně omezit provoz obchodů a restaurací v Horské ulici. Řidiči však musejí počítat s omezeními.

Rekonstrukce pěší zóny je největší běžící investicí města. Na konci června město dodělalo rekonstrukci venkovního koupaliště za 75 milionů korun. Loni město dokončilo jednu z nejvýznamnějších investic posledních let, středisko volného času pro děti a mládež. Stavba trvala od roku 2017 a přišla téměř na 200 milionů korun.

Doplněno Stavbaweb:
Výsledky architektonické soutěže najdete na stránkách ČKA ZDE.
Více informací na stránkách města Trutnov najdete ZDE.

Související články:

Rekonstrukce pěší zóny v Trutnově  4.6.2020

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Veřejný prostor/landscaping

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

6. 8. 2020 16:56:21

Re: Nový koncertní sál v Ostravě

Byť to bude vypadat trochu přízemně, ale nemohu najít investiční náklady. Mělo by to být 2 mld. Kč. Jistě díky dobrému rattingu, jak nám sděluje primátor, si město může dovolit dost vysoké půjčky, zejména když uvážíme, že mezi investice s účastní rozpočtu města patří i parkovací plochy P+R, nový kampus-dílčí sportovně vzdělávací areál Ostravské Univerzity na Černé louce, stavba Černé kostky (technická knihovna) naproti Domu kultury v podzemními parkovišti a postupná modernizace tramvajových tratí v celém obvodu města s dodávkou nových švýcarských tramvajových souprav (jsou skvělé). Zatím jsem nečetl souhrnný investiční plán na příští roky s tím, jak se budou tyto úvěry splácet, a jak jsou plánovány příjmy města. Jak se s tímto neúplným výčtem (chybí několik miliardových akcí pro sport a další společenské účely, např. v Krásném Poli nebo v bývalém areálu Ostravské rafinérie u Fifejd) velkých akcí porovná pokus prosadit tragické prodloužení tramvajové trati od Slovanu kolem Duhy až ke Globusu a s tratí kolidující projektově rozpracovaný Severní spoj od D1 do Poruby. To nemá veřejnost tušení. A má ho Magistrát, tedy ambiciózní primátor? Není už postaveno nebo nachystáno dost památníků, které nám budou jeho "Macurovskou éru "vlády nad městem navždy připomínat? Musí to vše snad i dobré, co napáchal, zhatit jednou zbytečnou investicí i proti potřebám města a proti zásadnímu nesouhlasu dotčených městských obvodů v Porubě? I za cenu obrovského zadlužení města na roky dopředu? Doufám, že ho okolnosti včas zastaví, aby přestal vyhazovat peníze města na předem ztracenou a jasně hloupou akci, jako je tato tramvajová trať ke Globusu skrz plně urbanizované a přírodně skvěle stabilizované prostředí 3 městských obvodů! Jediným motivem k rozjetí této monstrakce v roce 2017 byl dnes již propadlý příslib 1,5 mld. Kč z evropských fondů. Dnes to hodlá primátor financovat jinak, ale možná sám neví, jak. Osobně si myslím, že ten záměr bude nakonec zrušen. Investovaných 30 až 40 milionů Kč do přípravy stavby město hravě odepíše. To jsou přece drobné proti již výše uvedeným stavbám.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz